اخبار داغ

4 دلیل تحصیل در دانشگاه های روسیه که باید بدانید!

4 دلیل تحصیل در دانشگاه های روسیه که باید بدانید!
مهاجرت تحصیلی یکی از روندهای مهم در زندگی بسیاری از جوانان سراسر جهان است و تحصیل در دانشگاه های روسیه یکی از این مقاصد تحصیلی جذاب به شمار می‌رود. مهاجرت تحصیلی به روسیه و دیگر کشورها فرصتی مناسب است تا از طریق آن در سطح گسترده‌تری با علم روز جهان و فرهنگ‌های مختلف آشنا شد.

به گزارش راه دانا، مهاجرت تحصیلی یکی از روندهای مهم در زندگی بسیاری از جوانان سراسر جهان است و تحصیل در دانشگاه های روسیه یکی از این مقاصد تحصیلی جذاب به شمار می‌رود. مهاجرت تحصیلی به روسیه و دیگر کشورها فرصتی مناسب است تا از طریق آن در سطح گسترده‌تری با علم روز جهان و فرهنگ‌های مختلف آشنا شد.

همچنین ارتباط بیشتر با مجامع بین‌المللی و دستیابی به فرصت‌های شغلی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در خارج از کشور است. دراین‌بین دانشگاه‌های روسیه نیز با تلاش بسیار سعی می‌کنند از قافله عقب نمانده و خود را در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دهند.

مزایای تحصیل در روسیه

روسیه علاوه بر آنکه یکی از قدرت‌های سیاسی جهان است در حوزه علم و دانش نیز همواره عرض‌اندام می‌کند. دانشمندان در رشته‌های مختلف، نویسندگان، پزشکان و بسیاری از برندگان جایزه نوبل از بزرگان علمی و ادبی کشور روسیه بوده‌اند. مشخص است که بسیاری از این افراد در دانشگاه‌های معتبر روسیه تحصیل کرده‌اند.

امروزه نیز روسیه در عرصه علم و دانش می‌درخشد و برای افزایش و حفظ اعتبار دانشگاه‌های خود تلاش می‌کند. این امر موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه های روسیه را انتخاب کنند. انتخابی که می‌تواند مزایای مختلفی برای این دانشجویان داشته باشد. مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های روسیه عبارت‌اند از:

  • اعتبار بالای دانشگاه‌ها و کیفیت آموزش
  • وجود طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی
  • تعداد بالای دانشگاه‌های معتبر و باز بودن دست دانشجویان برای انتخاب
  • ارائه بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان ممتاز
  • امکان دریافت دو مدرک دانشگاهی
  • مشارکت علمی دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی جهان
  • امکانات رفاهی و خوابگاه‌های مجهز دانشجویی
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل و زندگی در روسیه در مقایسه با آمریکا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان بین‌المللی (اثبات مهارت زبانی کافی است)
  • عدم وجود شرط سنی برای ورود به دانشگاه
  • امکان دریافت آسان ویزای تحصیل در دانشگاه های روسیه

با افزایش مهاجرت تحصیلی مؤسسات مهاجرتی مختلفی نیز شروع به فعالیت کرده‌اند. دراین‌بین برای موفقیت در فرایند مهاجرت تحصیلی باید از کارشناسان و مشاوران یک دفتر مهاجرتی معتبر مانند علم ویرا کمک خواست. تیم کارشناسی علم ویرا با داشتن تحصیلات تخصصی و سابقه درخشان بهترین راهنما و مشاور برای موفقیت در این پروسه هستند.

تحصیل در دانشگاه های روسیه؛ مهم ترین دانشگاه های روسیه

احتمالاً بسیاری از شما نام دیمیتری مندلیف کاشف جدول تناوبی را شنیده‌اید. این شیمی‌دان بزرگ از دانشمندان روسیه است که نقش بزرگی در پیشرفت علم شیمی داشت. مشخص است که پرورش چنین افراد بزرگی نیازمند وجود یک سیستم آموزشی قوی و توانمند است.

دانشگاه‌های روسیه قدمت بالایی داشته و بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن‌ها در رده بزرگان جهان قرار دارند. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل اعتبار دانشگاه‌ها و انگیزه دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های روسیه باشد. برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های روسیه که سالانه پذیرای دانشجویان خارجی هستند عبارت‌اند از:

  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه لومونوسف
  • دانشگاه تحقیقاتی تومسک
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه (رودن)
  • دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو
  • مدرسه عالی اقتصاد روسیه
  • دانشگاه فدرال اورال روسیه
  • دانشگاه پلی‌تکنیک بومن مسکو
  • دانشگاه پاولوف روسیه

 

دوره پادفک چیست؟

کشور روسیه باتکیه‌بر سابقه علمی و فرهنگی خود همچنان در تلاش است این ارزش تاریخی را حفظ کند. از طرف دیگر این کشور با فراهم‌سازی شرایط مناسب برای تحصیل در دانشگاه های روسیه افق روشنی در پیش چشم دانشجویان بین‌المللی می‌گشاید تا با هزینه مناسب در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنند. فرصتی مناسب که از طریق آن می‌توان وارد مجامع علمی و بازارهای کار جهانی شد.

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در روسیه شرکت در دوره‌های پادفک است. این دوره 10-9 ماهه برای تمام دانشجویان اجباری است و فرصت مناسبی برای کسب مهارت‌های زبانی و همچنین تقویت در دروس پایه رشته تحصیلی دانشجویان است. بر اساس زبان تحصیلی دانشجویان، دوره به زبان روسی یا انگلیسی تدریس می‌شود.

به همین دلیل لازم است قبل از مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های روسیه زبان تحصیل خود را انتخاب کنید. در پایان دوره آزمون پایان دوره برگزار می‌شود و دانشجویان با شرکت در آن و کسب نمره قبولی وارد دانشگاه می‌شوند. نکته قابل‌ذکر اینکه آزمون دشوار نیست و اغلب داوطلبان نمره قبولی را کسب می‌کنند.

مهم ترین دلایل تحصیل در دانشگاه های روسیه

در بخش‌های قبلی مزایا و دلایل تحصیل در دانشگاه های روسیه به طور خلاصه بیان شد. در این بخش 4 دلیل از مهم‌ترین دلایل تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را بررسی می‌کنیم.

1. سطح کیفی آموزش و تنوع رشته های تحصیلی

دانشگاه‌های روسیه اعتبار بالایی در بین دانشگاه‌های جهان دارند و هرساله بسیاری از این دانشگاه‌ها به‌ویژه در رشته‌های پزشکی و شاخه‌‌های آن، مهندسی، فیزیک، هوانوردی و... در بین بهترین‌های دنیا هستند. حضور اساتید و دانشمندان معتبر در این دانشگاه‌ها، پیروی از استانداردهای جهانی، رقابت علمی و کیفی با دانشگاه‌های معتبر جهان نشان می‌دهد که کیفیت آموزش در دانشگاه‌های روسیه بالا است.

همچنین طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی در بهترین شرایط آموزشی و علمی ارائه می‌شود. این عوامل نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های روسیه دارد.

2. مناسب بودن هزینه تحصیل و بورسیه

سطح کیفی آموزش، امکانات تحصیلی و رفاهی دانشگاه‌های روسیه کاملاً در رقابت با دانشگاه‌های برتر آمریکا و اروپا است. این در حالی است که مشاهده می‌شود هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. گرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی بستگی دارد؛ ولی بسیار اقتصادی و مناسب است. ازطرف دیگر اخذ بورسیه تحصیلی نیز از دیگر مزایایی است که می‌تواند تحصیل در روسیه را آسان‌تر کند. پوشش تمام یا بخشی از هزینه تحصیل از دیگر دلایل تحصیل در روسیه است.

 

3. عدم وجود شرط سنی

در اغلب دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا شرط سنی اهمیت زیادی دارد؛ ولی روسیه از معدود کشورهای معتبر است که دانشگاه‌های آن هیچ‌گونه شرط سنی را مشخص نکرده‌اند و افراد در هر سنی (بالای 18) می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌ های روسیه درخواست دهند. البته یک مورد وجود دارد و آن مربوط به رشته‌های پزشکی است که معمولاً سن مشخصی تعیین می‌شود و هرچقدر سن متقاضی کمتر باشد (بالای 18) شانس پذیرش افزایش می‌یابد.

4. سهولت در اخذ ویزای تحصیلی

یکی از ضروریات تحصیل در خارج از کشور داشتن ویزای دانشجویی است. معمولاً پروسه اخذ ویزای تحصیلی زمان‌بر است و مصاحبه حضوری می‌تواند یکی از عوامل اثرگذار در این روند باشد. برای اخذ ویزای تحصیل در دانشگاه های روسیه این کشور ویزای تحصیلی را به‌صورت غیرحضوری صادر کرده و متقاضی نیازی به مصاحبه حضوری ندارد.

تنها نکته مهمی که وجود دارد اینکه پرونده مهاجرتی متقاضی باید توسط یک مؤسسه مهاجرتی معتبر تکمیل شود تا مشکلی در فرایند اخذ ویزا پیش نیاید. کارشناسان و وکلای مهاجرتی مؤسسه علم ویرا با دانش و تخصص بالا پرونده‌ای کامل و بی‌نقص برای شما آماده می‌کنند.

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی از گزینه‌های جذاب و مهیج برای جوانان و دانشجویان است و می‌تواند آینده‌ای درخشان و پرامید برای آن‌ها به ارمغان آورد. تحصیل در دانشگاه های روسیه از گزینه‌های تحصیلی بسیار مناسبی است که توانسته نظر بسیاری از دانشجویان و جوانان را به خود جلب کند.

اعتبار بالای دانشگاه‌ها در سطح جهان، کیفیت بالای آموزش، امکانات و تجهیزات علمی، آموزشی و تحقیقاتی، مناسب‌بودن هزینه تحصیل و ارائه بورسیه تحصیلی برخی از مزایا و دلایل انتخاب روسیه برای تحصیلات دانشگاهی است. همچنین اخذ ویزای تحصیلی روسیه و تنوع رشته‌های تحصیلی نیز می‌تواند انگیزه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به روسیه را افزایش دهد.

موفقیت در پروسه مهاجرت تحصیلی نقش زیادی در تضمین آینده تحصیلی و شغلی افراد دارد. به همین دلیل هنگام اقدام برای مهاجرت تحصیلی باید از همان گام نخست بهترین گزینه را انتخاب کرد. منظور از اولین گام مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبری است که با بهره‌گیری از متخصصان، کارشناسان و مشاوران زبده راهنما و پشتیبان امن شما خواهند بود. مؤسسه علم ویرا در طول یک دهه فعالیت مستمر شایستگی خود را اثبات کرده و توانسته اولین گزینه برای مشاوره مهاجرت تحصیلی باشد.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه