اخبار داغ

اردن:

حمله به رفح لکه ننگی برای جامعه جهانی است که هرگز پاک نخواهد شد

حمله به رفح لکه ننگی برای جامعه جهانی است که هرگز پاک نخواهد شد
اردن از جامعه جهانی خواست با اتخاذ موضعی بازدارنده، مانع از انجام کشتار دیگری در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شود. او تاکید کرد شکست جامعه جهانی در ممانعت از کشتار در رفح لکه ننگی خواهد بود که هرگز پاک نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس»، موضعگیری بازدارنده‌ای را در قبال کابینه رژیم صهیونیستی خواستار شد و تاکید کرد: با تهدید نیروهای اشغالگر به ارتکاب کشتار دیگری در شهر رفح، فلسطینی‌ها با خطر کشتار دیگری روبه‌رو هستند، بر این اساس جامعه جهانی موظف است اقدام فوری را برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح در پیش بگیرد.

الصفدی در ادامه نیز شکست جامعه جهانی در ممانعت از کشتار در رفح را لکه ننگی دانست که هرگز پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، وزیر خارجه اردن همچنین گفت: مایه شرم ساختار جهانی است که کابینه اسرائیل بدون هیچگونه موضعگیری بین‌المللی بازدارنده‌ای که بتواند اقدامات وحشیانه آن را مهار کند، همچنان به کشتارها ادامه می‌دهد.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی بر اساس موافقت مسوولان سیاسی آن، آغاز تخلیه فلسطینی‌ها از محله‌های شرقی رفح به منطقه «المواصی» واقع در جنوب غرب نوار غزه را جهت آغاز عملیات نظامی علیه رفح اعلام کرد.

به گزارش آناتولی، منطقه‌ای که ارتش اشغالگر خواستار تخلیه آن شده، شامل گذرگاه زمینی رفح در مرزها با مصر است که به منزله گذرگاه اصلی است که کمک‌های بشردوستانه از طریق آن به نوار غزه منتقل می‌شود و تنها مسیری است که فلسطینی‌های مستقر در غزه از آن برای سفر به خارج استفاده می‌کنند، همچنین از گذرگاه رفح به صورت روزانه برای انتقال زخمی‌ها به خارج جهت درمان استفاده می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه