اخبار داغ

«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

پوشاک اسلامی نیازمند همت مسئولان برای طراحی و دوخت

پوشاک اسلامی نیازمند همت مسئولان برای طراحی و دوخت
طراحی و تأمین پوشش اسلامی در مملکت اسلامی یکی از وظایف دولت‌ها، دانشگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی می‌باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ گاهی از اوقات مسؤلان بجای اینکه بیشتر به وظایف ذاتی خودت عمل کنند فقط آن وظایف را با روشها و به مناسبت‌های مختلف در قالب سخنرانی، مصاحبه و یا در روش‌های جدید دست به قلم می شوند و همراه با مردم شروع به مطالبه می‌کنند.

طراحی و تأمین پوشش اسلامی در مملکت اسلامی یکی از وظایف دولت‌ها‌، دانشگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی می‌باشد‌، چطور است ما که بحق، مدعی صدور انقلاب اسلامی و جلوداری و رهبری در مبارزه با اسلام ستیزان و جبهه باطل هستیم و ریشه اکثر مبارزات حق‌طلبانه در جهان به انقلاب اسلامی و الهی سال ۵۷ ایران باز می‌گردد، پس باید در حال حاضر در حال معرفی، ارسال و حتی صادرات پوشش اسلامی باشیم.

هنوز که هنوز است نتوانسته‌ایم در داخل کشور، چه در طراحی و چه در ایجاد سکو‌های عرضه پوشاک اسلامی به موفقیت‌های چشمگیری برسیم و در جاهایی هم در طراحی و عرضه حجاب و پوشاک طراز اسلامی به انحراف رفته‌ایم و با الگو‌برداری از حجاب ناقص و ترکیبی از پوشاک غربی و ترکیه‌ای، امروز به حجاب استایل‌هایی رسیده‌ایم که مانند موریانه در حال جویدن ریشه‌های حجاب ایرانی اسلامی هستند.

همین نوع پوشاک مثلاً اسلامی_ایرانی هم در سراسر کشور قابل دسترسی نیست و فقط در کلان شهرهایی مانند تهران آن هم بصورت محدود و قطره چکانی عرضه می‌شود‌.

حالا از یک خانم ایرانی چه انتظاری دارید؟ آیا هر زنی باید در ایران بتواند برای خود هم لباس طراحی کرده و هم آن را بدوزد؟! مسؤلان هم هیچ‌گونه وظیفه‌ای به جز سخنرانی ندارند؟

آیا زن محجبه و عفیف ایرانی در برابر این همه هجمه توان مقابله دارد؟

حجاب ایرانی_اسلامی، در جستجوی هویت در میان موریانه‌های مد

رسانه‌های معاند و اسلام‌ستیز از یک طرف فعالانه در حال مبارزه با حجاب هستند و انفعال رسانه‌ها و مسؤلان هم از یک طرف تقویت کننده آن همه هجمه هستند.

آیا صرفاً با مصوبات و وضع قوانین می‌توان حجاب را تقویت کرد؟ یا نیاز است دانشگاه‌ها در رشته‌های طراحی لباس بفکر طراحی پوشاک ایرانی اسلامی باشند و بصورت جهادی و شبانه‌روزی وارد میدان شوند.

دولت نیز باید در این امر، به کمک بخش خصوصی آمده و تولید پارچه را علی‌الخصوص تولید پارچه چادری را در کشور احیاء کند و با تشویق و تبیین منافع حجاب اسلامی برای جامعه، تولید کننده پوشاک و همچنین فروشگاه‌های لباس را به سمت حمایت از این نوع پوشاک بکشاند و در تمامی این حلقه‌های تولید لباس، نباید از مشوق‌های اقتصادی برای تمامی بخش‌ها فارغ شود.

مجتبی قمری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغات محیطی هدفمند هستند.

وی افزود: امروزه در میان عواملی که جوامع انسانی را به تغییر ارزش‌ها و فرهنگ‌ها می‌کشاند، فضاسازی و تبلیغات هستند که این عوامل جزو مهمترین و تاثیرگذارترین عامل‌ها بحساب می‌آیند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها در دوران حال و کنونی ما بخش جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده، عنوان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌های ما هم متاثر از این فضا هستند.

قمری خاطرنشان کرد: مردم در طول شبانه‌روز در حال استفاده از محتواهای مختلفی همچون محتواهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی، سرگرمی، فضاسازی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای هدفمند هستند.

وی با اشاره به اینکه نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش در فضای رسانه‌ای مهندسی شده بزرگ می‌شود، بیان کرد: در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز این نسل، به هر حال بخش عظیم فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کند.

حجاب ایرانی، گمشده در بازارچه‌های خود اشتغالی و جشنواره‌های ضحی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: الان دنیا، دنیای بدون مرز بوده و رسانه‌ها با فضاسازی و تبلیغ شاخص‌های فرهنگی خاص نقش تاثیرگذاری بر تمامی اعضای جامعه به ویژه نسل کنونی را برعهده‌ دارند.

قمری یادآور شد: امپریالیسم جهانی با استفاده از این فضا، باورهای عفاف و حجاب دانش‌آموزان ما تضعیف می‌کند.

مهدی ارتقایی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص ایجاد سکوهای دائمی ملزومات حجاب در شهر، اظهار کرد: این بخش مربوط به اصناف بوده که در این حوزه فعالیت دارند اما این سازمان نیز در حوزه حمایتی خود، سه بازارچه‌های خود اشتغالی را در استان راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: این بازارچه‌ها در محل کافه رفیقانه سازمان تبلیغات اسلامی بوده که در خصوص ملزومات حجاب و سایر مواردی که خود خانم‌ها اشتغالزایی ایجاد کنند، برگزار شد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: در سا‌ل‌های گذشته نیز جشنواره‌های حجاب ضحی، را به جهت حمایت از طراحان، تولیدکننده‌گان و فروشندگان ملزومات حجاب را برگزار کرده‌ایم.

ارتقایی با بیان اینکه در این جشنواره‌ها اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد، عنوان کرد: در این جشنواره‌ها طراحان طرح‌های خود را ارائه داده و تولیدکنندگان نیز از مبحث طرح‌های تولیدی استفاده کرده و در این جشنواره تجلیل‌های خوبی شکل گرفت و در نهایت، از تولید‌کننده‌ای که در حوزه پوشاک اسلامی قدم برداشته بودند، حمایت شد.

وی خاطرنشان کرد: فروشنده‌هایی هم که در این عرصه مغازه داشتند شناسایی شده و از آنها نیز تجلیل شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان افزود: اما بنظر می‌رسد که بهترین تدبیری که ما می‌توانیم در حوزه ایجاد سکوهای ملزومات حجاب کنیم، ایجاد دغدغه در این مسئله، در سازمات صنعت، معدن، تجارت باشد.

ارتقایی با اشاره به یکی از معضل‌های موجود در این راستا، بیان کرد: متاسفانه ما در سطح استان، فروشگاهی که در خصوص بحث اسلامی بصورت ویژه و همه ملزومات حجاب را در داشته باشد را نداریم.

وی بر حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان در قالب ارائه سوبسیت‌ها، تاکید کرد و گفت: از طریق ارائه بن‌های خرید به کارمندان، جوایزی که عموم مردم ارائه می‌شود، می‌توان از این صنف حمایت کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان همچنین تقدیر از تولیدکننده‌گان و فروشنده‌گانی که در حوزه پوشاک اسلامی قدم برداشته‌اند، را گام بعدی حمایت و گسترش مسئله حجاب دانست.

ارتقایی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکزی که بتوانیم همه ملزومات حجاب اعم از پوشاک اجتماع‌محور، پوشاک قابل استفاده در مهمانی‌ها و پوشاک ویژه گروه نوجوان و جوان را در آن جای دهیم که آن مستلزم وجود اعتبارات خیلی خاص به این قضیه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ وظیفه مهم مسئولان این حوزه، نظارت لازم بر موسسات تولیدی است، چرا که بسیاری از آنها، به مراکز مُدسازی و دوخت لباس‌های بی‌حجاب تبدیل شده‌اند.

امروزه آنچه قشر مذهبی و بویژه بانوان با آن مواجه هستند، تحمیل لباس‌های غربی در فروشگاه‌است که عده‌ای از این مسئله به سود اقتصادی خود و عده‌ای نیز بفکر ترغیب جوانان به سمت عادی شدن فرهنگ بد‌لباسی و شهوترانی هستند.

لازم است مسئولان بجای ارائه آمارهای ساختگی که صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته بفکر حل این معضل اساسی در جامعه باشند که راه‌گشای ترویح عقاید ناب اسلامی در جامعه بوده و دردی را دوا کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه