اخبار داغ

با آمدن وزیر، انگیزه‌مان بالا رفت؛

شمسایی: با تاج سنگ‌هایم را وا می‌کنم/ پیشنهاد اغواکننده‌ای دادند که برنج تبلیغ کنم!

شمسایی: با تاج سنگ‌هایم را وا می‌کنم/ پیشنهاد اغواکننده‌ای دادند که برنج تبلیغ کنم!
سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: به من یک پیشنهاد اغواکننده دادند که یک برنج ایرانی را تبلیغ کنم که این کار را نکردم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان پیرامون قهرمانی در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: استعداد و نبوغ بازیکنان ما ذاتی است. بازیکنان ایرانی خلاقانه کار می‌کنند و این خوب نیست و باید تکنیک و تاکتیک داشته باشند. در این دوره از جام ملت‌ها شگفت‌زده شدیم و این رقابت‌ها دوره بعد سخت‌تر خواهد شد. در آسیا ژاپن حذف می‌شود و تاجیکستان و افغانستان به جام جهانی می‌روند و این نشان می‌دهد پیشرفت در فوتسال جهان، بسیار سریع بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: بحرین به ما ۵ بر ۳ و به کویت ۲ بر یک و به افغانستان ۳ بر ۲ باخت. این تیم برابر همه تیم‌ها با اختلاف یک گل شکست خورد و روی بحرین اصلا حساب نمی‌کردیم اما خیلی ما را تحت فشار قرار داد. در تمام بازی‌ها نیمه دوم برگشتیم. در بازی با تایلند کاملا روی آنها احاطه داشتیم و شروع بازی ما نسبت به آنالیز و حرکت‌های بازیکنان کامل بود. بازی در لحظه است و مربی باید بازیکن و بازی را آنالیز کند. تجربه گرانبهایی با قهرمانی در این مسابقات کسب کردیم.

شمسایی عنوان داشت: باید به بازیکن خود خوراک دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. اوضاع ما کاملا خوب بود. وقتی وزیر ورزش دو بار سر تمرین تیم ملی می‌آید و در روز فینال مسابقات به تایلند سفر می‌کند، یعنی برای ورزشکار ارزش قائل است. وقتی متوجه شدیم وزیر برای دیدار فینال پیش ما می‌آید، انگیزه‌مان خیلی بالا رفت. رئیس فدراسیون نیز همواره پیگیر مسائل ما بود و به اندازه بضاعت‌مان بازی تدارکاتی داشتیم.

وی درباره حضور در جام جهانی 2024 تأکید داشت: از امروز تا جام جهانی باید دیدارهای تدارکاتی در سطح اول دنیا داشته باشیم. اسپانیا، آرژانتین و پرتقال با ما بازی نمی‌کنند و با روسیه می‌توانیم بازی کنیم. روسیه فوق‌العاده قوی بازی می‌کند و می‌تواند دوباره جزو جهار تیم برتر دنیا باشد. مراکش هم تیم قدرتمندی است که حتی یک باخت هم در دیدارهای دوستانه خود نداشته. ما باید با برزیل و در سطح اول دنیا بازی کنیم و حتی در بازی‌های دوستانه ببازیم. ژاپن را دو بار بردیم و اما جایی که باید می‌بردیم، باختیم. اگر ضریب اشتباهات‌مان را در بازی دوستانه کم کنیم در جام جهانی می‌توانیم افتخارآفرینی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال راجع به مصدومان تیم ملی گفت: مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور مصدوم بودند و حسین طیبی اگر می‌دانستم می‌تواند بازی کند او را به تایلند می‌بردم. علی اکرمی روز به روز پیشرفت می‌کند و در زمان‌هایی که تیم حریف کامل می‌افتاد، به علی می‌گفتیم وارد زمین شود. سعید محمدعباسی فردا به اسپانیا می‌رود. تیم ما خیلی خوب، یکدست و یکدل بود. اگر پا پس بکشیم چک می‌خوریم. تاجیکستان، عراق و افغانستان بازی‌های قشنگی از خودشان به نمایش گذاشتند. چرا همواره دنبال مربیان خارجی هستیم وقتی مربیان داخلی عالی داریم، این شگفتی است که سه تیم پارسی زبان به جام جهانی رفتند.

وی همچنین تصریح داشت: بچه‌های ما بسیار قوی هستند. من ۵ بازیکن مصدومم را به جام نبردم و آینده برای جوانان ماست. در این دو سال تمام تلاشم را کردم تا قهرمان شوم و این جایزه را تقدیم پدرم کنم. با کاپ قهرمانی به بهشت زهرا (س) رفتم و از او تشکر کردم. قراردادم ۲۹ اسفند تمام شد. وقتی برای کشورم قدم برمی‌دارم ادای دین کردم و باید خیلی مسائل را نادیده بگیرم و پیش از جام ملت‌ها گفتم که اگر اول شدیم با رئیس فدراسیون سنگ‌هایم را وا می‌کنم. اگر اول نشدم خودم از فرودگاه مستقیم به منزل می‌رفتم.

شمسایی درباره قراردادش گفت: تاج و اصولی و فدراسیون فوتبال باید بدانند از الان تا شهریور زمانی نیست و باید برنامه لازم را برای همه چیزهایی که می‌تواند اتقاق بیافتد را انجام دهند. ما سید یک جام جهانی هستیم و این موضوع می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. در تایلند با کاکائو و لوپز ۲ مربی مطرح فوتسال جهان، ارتباط برقرار می‌کردیم و ما احتیاج به یاد گرفتن داریم. قضاوت عادلانه را روی چشمم می‌گذارم و هرکسی نقد هم دارد هم روی چشمم می‌گذارم.

در ادامه وی به یادآوری اتفاقی جالب پرداخت و خاطرنشان ساخت: یک برند برنج ایرانی برای کار تبلیغات پولی عجیب و غریب به من پیشنهاد داد تا بروم و برند برنج آنها را تبلیغ کنم! آنقدر مبلغ خوبی بود که قلقلکم آمد بروم. استخاره کردم که گفت تمام باورهایت از بین می‌رود. این سوژه برنج نخوردن من دیگر عجیب شده است؛ در خیابان راه می‌روم، یک نفر داد می‌زند: "من هم برنج نمی‌خورم!" اتفاقات جالبی سر این ماجرا برایم افتاده که می‌توانم کتاب بنویسم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: در ماجرای اخیر که اسراییلی‌ها ادا و اصول درآورده بودند و بنده‌های خدا دمشان گرم حمله کردند، پرواز ما برای جام ملت‌ها به تایلند لغو شد. با دردسرهای فراوان و همکاری وزیر و آقای تاج یک پرواز پیدا شد که به ترکیه برویم. در آن شرایط سخت آدم‌های دیگری که در پرواز بودند به مهماندار می‌گفتند برای وحید برنج نمی‌آورید؟ خدا شاهد است که پیشنهاد تبلیغات خوبی داشتم. بعضی دوستان برایم تبریک تولدم را نمی‌فرستند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! با همه این‌ها من برنج را تعطیل کرده‌ام و دیگر نمی‌‌خورم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه