اخبار داغ

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

امروز دیگر جایگزینی اقتصاد فولادین به جای اقتصاد نفتی یک رویا نیست

امروز دیگر جایگزینی اقتصاد فولادین به جای اقتصاد نفتی یک رویا نیست
محمد یاسر طیب نیا با حضور در جام رسانه‌ای امید ابراز داشت: راه خروج از مشکلات خط شکن بودن است، و الگوی ما برای خط شکنی از ماندگان دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یاسر طیب نیا با حضور در جام رسانه‌ای امید ابراز داشت: راه خروج از مشکلات خط شکن بودن است، و الگوی ما برای خط شکنی از ماندگان دوران دفاع مقدس هستند. وقتی در آب‌های خروشان اروند در دی ماه سرد خیلی ها ناامید بودند، شهدای خط شکن و غواص‌ها وارد آب شدند و با هم قرار گذاشتند حتی اگر کسی تیر خورد دردش را به آب بگوبد و فریاد نزند. در تاریخ جنگ های جهان کمتر همچین مصادیقی مشاهده می‌شود.

خط شکن بودن شرط اول موفقیت، حرکت است و لذا بومی‌سازی امروز در فولاد مبارکه، یک نهضت است و یک شعار نیست.

در چهار دهه قبل از کوچکترین قطعات تا بزرگترین قطعات سنگین این صنعت وارداتی بود قریب ۹۰ درصد آن تولید داخل است و با همت فعالان این عرصه مانع شدیم محدودیت‌های انرژی در آب و برق و گاز در فصل‌های مختلف نفس مردم ما را بگیرد.

طیب نیا با اشاره به لزوم الگو قرار دادن امثال شهید ستاری، اشاره کرد شهید ستاری می‌خواست تحولاتی را در صنعت هواپیمایی در زمان بحران  و تحریم‌ها ایجاد کند و عده‌ای ریسک این نوآوری‌ها را بالا می‌دانستند و این شهید عزیز را از ادامه مسیر باز می‌داشتند بله او ثابت قدم مسیر خود ادامه داد و از آنجایی که ریسک پذیری از شئون اصلی خط شکنی است، این شهید عزیز هم با جسارتی مثال زدنی، ایستادگی کرد.

وی با اشاره به حمله سایبری به کارخانه فولاد مبارکه گفت واقعاً می‌شد یک فاجعه بزرگ خلق بشود و کارخانه ما ماه‌ها متوقف بماند اما همکاران خط شکن ما این بار هم وارد میدان شدند وارد سیستم‌ها شدند ، ریسک پذیرفتند، مسئولیت پذیرفتند ، با علم به خطرهای راه، خط را از توقف درآوردند و به همین ترتیب در کمتر از ۳۶ ساعت جریان تولید در کشور در شرکت به حال اولیه برگشت.
 
وی ادامه داد: رسالت ما خیلی بالاتر از تولید فولاد است، ما شعارمان در مبارکه خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی است.  امروز دیگر جایگزین جایگزینی اقتصاد فولادین به جای اقتصاد نفتی یک رویا نیست.

طیب نیا سخنان خود را با یک بیت شعر به پایان رساند: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم - موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه