اخبار داغ

ایران در سوگ؛

پیام تسلیت اهالی ورزش در پی شهادت رئیس‌جمهوری و تیم همراه؛ همه عزاداریم+عکس و فیلم

پیام تسلیت اهالی ورزش در پی شهادت رئیس‌جمهوری و تیم همراه؛ همه عزاداریم+عکس و فیلم
اهالی ورزش با ارسال پیام های جداگانه‌ای شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به همراه همراهان‌شان در حادثه سقوط بالگرد در ارتفاعات ورزقان، سازمان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی بیانیه و پیام تسلیت صادر کردند.

پیام تسلیت جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی در پی شهادت خادم‌الرضا علیه‌السلام، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دولت مردمی 

جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی، شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان ایشان را تسلیت و تعزیت گفت. در پیام تسلیت وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌ ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان بسیج ورزشکاران آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون 

خادم جمهوری اسلامی ایران که سه سال پیش همزمان با سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی، تلاش خستگی‌ناپذیر و جهادی خود را در مسیر خدمت به مردم آغاز کرد، سرانجام در شب ولادت سلطان ابالحسن امام رضا علیه‌السلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این سعادت نصیب  خادم‌الرضا شد که با نیت خدایی مسیر خدمت به جامعه و سربلندی کشور  را با سربلندی سپری کرده بود. جامعه‌ی ورزش ایران اسلامی، الطاف مستمر و توجه بی‌پایان رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی را که همواره حمایت بی دریغی از ورزشکاران، قهرمانان و جوانان داشتند، در اذهان تداعی می‌کند و از یاد نخواهد برد. رئیس جمهوری که بارها بصورت رسمی و غیر رسمی قهرمانان و جوانان ایران اسلامی را مورد تفقد قرار داد. رئیس جمهوری که حمایتش از سیر تکاملی ورزش و امور جوانان، بر پایه منطق استوار بود. رئیس جمهوری که پشتیبان جامعه‌ی ورزش و جوانان بود.

محنت این غم فراق رئیس جمهور محبوبمان بی‌پایان است، اما مشیت الهی را می‌پذیریم و با تسلیت و‌ تعزیت این مصیبت عظمی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاندان مکرم و معظم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوییم  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. جامعه ورزش و جوانان ایران اسلامی همچنین شهادت دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار معزز آذربایجان شرقی و تیم همراه را که همراه با مقام عالی رئیس جمهور در ماموریت استان آذربایجان شرقی حضور داشتند، تسلیت و تعزیت می‌گوید و برای آن خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال، آمرزش و غفران الهی طلب می‌کند."

فدراسیون فوتبال شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان را تسلیت گفت

فدراسیون فوتبال شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان را تسلیت گفت. در متن پیام فدراسیون فوتبال آمده است:

"خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید. بالگرد حامل آقای رئیسی، رئیس جمهور جهادی، مردمی و محبوب که دیروز برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود در هنگام عزیمت از این سد به مقصد پالایشگاه تبریز به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به  رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت  گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعتها به طول انجامید. سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند. در این سانحه هوایی، آقای رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه،  آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز،  رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند."

پیام تسلیت رئیس فدراسیون هندبال

علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال در پیامی شهادت جانسوز سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران اسلامی، و جمعی از یارانش را تسلیت گفت. در متن پیام پاکدل آمده است:

شهادت جانسوز یار دیرین رهبری و انقلاب، خادم الرضا در شب منتصب به امام رضا (ع)،  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره)  و جمعی از خادمان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب تأثر و اندوه خاطر گردید. آن ذریه  پاک حضرت زهرا(س)، عالم پارسا و مجاهد نستوه  که عمر با برکت خود را در تاریخ انقلاب اسلامی  در نهادهای مهم قضایی، سیاسی و فرهنگی کشور در خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت، یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند. اینجانب این ضایعه عظیم را محضر مقام عظمای ولایت( مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم و آحاد مردم شریف ایران  تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی  با اولیای الهی را مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون کاراته در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان

حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«بسم رب‌الشهدا
خبر شهادت رییس جمهور محبوب و مردمی، آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه ایشان موجب در حین خدمت موجب تاسف و تالم بسیار مردم شریف کشورمان گردید. یاد و خاطره آیت الله رییسی که عمر با برکت خود را در راه خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت، برای همیشه در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند. اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ کاراته  ایران، شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و‌ هیات همراه ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن شهدای گرامی، علو درجات را خواستارم.»

تسلیت جامعه کشتی کشور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

جامعه کشتی کشور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

جامعه کشتی کشور شهادت خادم الرضا و خادم ملت دکترسیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی  فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور، تعدادی از محافظان و خلبان و پرسنل پرواز بالگرد را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و شهیدپرور ایران تسلیت عرض می نماید.

تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس‌جمهوری

باشگاه استقلال شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گوید و برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات را مسألت می کند.

کمیته ملی المپیک شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت

کمیته ملی المپیک شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت کمیته ملی المپیک آمده است:

انّا لله و انّا الیه راجعون
حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، مایه تأثر شدید ملت بزرگ ایران بخصوص جامعه ورزش کشور شد. ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگ ایران  همنشینی این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند متعال خواستار بوده و بدون تردید وجود آرامش بخش مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم و مسئولین،باعث عبور از این روزها خواهد شد.

پیام تسلیت کمیته پارالمپیک

کمیته ملی پارالمپیک با صدور پیامی شهادت رییس جمهور و جمعی از همراهان را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 منَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا
خبر مصیبت بار شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و جمعی از مدیران شایسته و خدوم نظام اسلامی در اثر سانحه بالگرد، ما را همچون دیگر اقشار جامعه به شدت متاثر ساخت. شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر همواره برای حل مشکلات مردم بویژه ورزشکاران تلاش بی پایان و شبانه روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند، در مسیر خدمت به مردم نیز به فیض شهادت نائل آمدند.
جامعه پارالمپیک، نگاه مهربانانه و امیدبخش ایشان نسبت به خود را فراموش نکرده است.
کمیته ملی پارالمپیک شهادت  آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، خانواده محترم ایشان و نیز ملت شریف و قهرمان ایران تسلیت عرض نموده  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته به مناسبت شهادت آیت‌الله رییسی پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد

پیام تسلیت رییس فدراسیون وزنه برداری در پی شهادت سیدابراهیم رییسی

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و جمعی از همراهان را در سانحه هوایی تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:

إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نایل گردید و آسمانی شد. فدراسیون وزنه‌برداری با نهایت تالم، عروج رییس‌جمهور مردمی، محبوب، پرتلاش و مجاهد، شهید آیت الله رییسی و همراهان خدمتگزار ایشان، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر(عج)،  رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و وفادار ایران تسلیت می‌گوید. بی شک مسیر پرافتخار خدمت به ملت، با تاسی از مجاهدت‌های رییس جمهور مردمی و خدوم ایران عزیز ادامه خواهد داشت.

دکتر سجاد انوشیروانی – رییس فدراسیون وزنه‌برداری

پیام تسلیت رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم رب‌الشهدا
شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه، چنان تاثربرانگیز  و نابهنگام است که نمی‌توان آن را باور داشت. 
آیت‌الله رئیسی در طول مدتی که سمت ریاست جمهوری را برعهده داشتند لحظه‌ای از کار و تلاش دست برنداشتند و به واقع ایشان را باید شهید راه خدمت نامید. مرور کنیم آخرین خاطره از حضور ایشان در بین برگزیدگان قهرمان ورزش کشور را. فقط چندین روز از این اتفاق گذشته است و نمی‌توان تصور کرد که دیگر چنین خاطره ای رقم نخواهد خورد. اینجانب به نمایندگی جامعه بزرگ و فرهیخته ژیمناستیک ایران، شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و‌ هیات همراه ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن شهدای گرامی، علو درجات را خواستارم.»

محمد انصاری بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی به شهادت آیت‌الله رییسی رییس‌جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد

پیام تسلیت مالک باشگاه تراکتور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

 «سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ»

«درود بر ابراهيم، نيكوكاران را چنين پاداش مى‏‌دهيم، در حقيقت او از بندگان با ايمان ما بود»
سوره الصافات- آیه ۱۰۹

 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بیان تأسف آنچه روی داد و ملّت عزیز ایران را از نعمت خدمت جمعی از خدمت‌گزاران ملّت و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی محروم ساخت، با هیچ قلمی قابل وصف نیست. سانحه سقوط بالگرد و شهادت ریاست محترم جمهوری، نماینده معزز و محبوب ولی فقیه در استان، وزیر گرانقدر امور خارجه و همچنین استاندار تلاشگر و همراهان ایشان، واقعه‌ای جانگداز است که غمی بزرگ را در دل‌های عموم مردم کشورمان جاری کرد. شهادت در راه خدمت، سعادتی است که پروردگار متعال بر بندگان صالح ارزانی می‌دارد. سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور انقلابی و جهادی رهرو راهی بود که شهیدان رجایی و باهنر پیشگامان آن بودند و با شهادت در مسیر خدمت به ملّت نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کردند.

آیت الله دکتر سید محمدعلی آل هاشم، یار گرانقدر دیگری است که در این سفر ابدی به ملکوت اعلی پیوست و ملّت آذربایجان و تبریز را داغدار غمی بزرگ کرد. ایشان با روحیه‌ای مومنانه، عالمی ممتاز و دلسوز مردم با رسیدن به آرزوی دیرین خود که همانا شهادت بود، به بیان و فرموده ایشان، نام خود را در کنار آیت الله شهید قاضی طباطبایی و  آیت الله شهید مدنی به عنوان سومین امام جمعه شهید برای همیشه در یاد و خاطر مردم قدر شناس آذربایجان ثبت نمود. ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌ای پرارزش و آذربایجان، محبوب‌ترین چهره خود را در راه خدمت به مردم و کشور عزیزمان از دست داد.

جناب حسین امیر عبدالهیان نیز در کسوت وزیر امور خارجه، سال‌ها تلاشی بی‌دریغ در راستای اعتلای نام میهن عزیزمان انجام داد و شهادت و فقدان ایشان، قابل جبران نیست. جناب آقای دکتر مالک رحمتی، استاندار گرانقدر آذربایجان شرقی نیز از شخصیتی برجسته و مومن و از چهره‌های محبوب و انقلابی بودند که در همین مدت زمان اندک خدمات ارزنده و شایانی برای آذربایجان شرقی ارایه کردند. اینجانب شهادت تمامی خدمتگزاران کشور عزیزمان در این سانحه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ملّت بزرگ ایران و خانواده‌ها و بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این بزرگان آسمانی، غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

تسلیت جواد فروغی قهرمان تیراندازی، در پی شهادت رئیس جمهور همراهان ایشان
جواد فروغی قهرمان تیراندازی جهان و المپیک در پیامی شهادت خادم الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان را تسلیت گفت.
 بسم الله الرحمن الرحیم
 "إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ"
 عروج ملکوتی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله رئیسی(خادم الرضا) و همراهان ایشان را به رهبر معظم و ملت بزرگ ایران، به ویژه جامعه‌ی ارزشمند ورزش  صمیمانه تسلیت عرض می کنم.
قطعا شهادت این بزرگان ترجمه‌ی دیگری بود برای جمله "شهادت هنر مردان خداست"

پیام تسلیت رئیس فدراسیون تکواندو در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت رئیس فدراسیون تکواندو آمده است: 

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سرپیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده اند. خبر شهادت  آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت و وطن پرست واقعی باعث تاسف و تالم همه مردم شریف ایران گردید. اینجانب به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه، دبیرکل، نواب رئیس، روسای کمیته ها، کادر فنی  و اعضای تیم های ملی تکواندو، پاراتکواندو و پومسه، مربیان، داوران و خانواده تکواندو شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم. از درگاه خداوند منان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و برای خانواده معظم ایشان صبر جلیل مسالت داریم.

هادی ساعی - رئیس فدراسیون تکواندو

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در پی شهادت رئیس جمهوری پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد

پیام تسلیت رئیس فدراسیون تیراندازی

مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و جمعی از همراهان را در سانحه هوایی تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی تیم حفاظت و خدمه پرواز موجب اندوه فراوان اینجانب گردید. بدون تردید انقلاب اسلامی ایران در مسیر ۴۵ ساله خود فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده اما همواره با عنایت خداوند متعال و هدایت‌های امام راحل (ع) و مقام معظم رهبری (مدظله) و در سایه ولی عصر (عج) و حمایت ملت عزیز و همچنین وجود آرامش بخش مقام معظم رهبری سختی‌ها را پشت سر گذاشته است. اینجانب به همراه کلیه ورزشکاران، مربیان، قهرمانان، داوران، کارمندان فدراسیون و خانواده بزرگ تیراندازی ضایعه شهادت رئیس جمهور مردمی و خادم الرضا (ع) و مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال مغفرت و رحمت برای آن عزیزان و همنشینی با ارواح شهدا و اولیاء الهی  و حضرت موسی بن الرضا(ع) را مسالت دارم.

پیام تسلیت رییس فدراسیون اسکیت در پی شهادت سید ابراهیم رییسی و هیات همراه

در پی شهادت سید شهیدان خدمت، مجید هنرجو رییس فدراسیون اسکیت این ضایعه را به ملت شریف ایران و جامعه ورزش تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت رییس فدراسیون اسکیت آمده است:
خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیأت همراه باعث تاسف و تالم همه مردم شریف ایران گردید. اینجانب شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.
از درگاه خداوند منان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و برای خانواده معظم ایشان صبر جلیل مسالت داریم.
مجید هنرجو – رییس فدراسیون اسکیت

پیام تسلیت رییس فدراسیون شنا در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان پیام تسلیتی را صادر کرد. در متن پیام رضوانی آمده است:

بدون شک خدمات و دستاوردهای این عالم پارسا و مجاهد در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در تاریخ کشور عزیزمان به یادگار خواهد ماند. از همین رو اینجانب ضمن عرض تسلیت این فاجعه دردناک و اسفبار به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خانواده های داغدار این عزیزان و ملت شریف ایران، از درگاه خداوند متعال برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

سجاد گنج‌زاده قهرمان کاراته جهان و المپیک برای شهادت آیت‌الله رییسی و هیات همراه پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد

پیام تسلیت رئیس فدراسیون بوکس

سیدروح‌الله‌ حسینی رئیس فدراسیون بوکس در پیامی، شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

"خبر شهادت رییس‌ جمهور مردمی ‌و محبوب کشورمان و همچنین هیات همراه ایشان، موجب غم و اندوه مردم ایران اسلامی شده است. به نمایندگی از خانواده بوکس کشور،  شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوندمنان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان، امام حسین (علیه السلام) را خواستاریم."

پیام تسلیت رئیس فدراسیون چوگان در پی شهادت رئیس جمهوری

اصغر ناظری رئیس فدراسیون چوگان در پی شهادت رئیس جمهوری پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:
خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت و وطن پرست واقعی باعث تاسف و تالم همه مردم شریف ایران گردید. اینجانب به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه،روسای کمیته ها، کادر فنی و اعضای تیم های ملی و باشگاهی، مربیان، داوران و خانواده چوگان ج.ا.ا شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم. از درگاه خداوند منان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و برای خانواده معظم ایشان صبر جلیل مسالت داریم.»

تسلیت «تیم ملی فوتبال ایران» به مردم پس از شهادت رییس‌جمهور و تیم همراه

پیام تسلیت رئیس فدراسیون هاکی در پی شهادت جانسوز سیدابراهیم رییسی

بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی در پیامی شهادت جانسوز سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران اسلامی، و از یارانش را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح ذیل است:
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت جانسوز یار دیرین رهبری و انقلاب، خادم الرضا ، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره) موجب تأثر و اندوه خاطر گردید. همچنین شهادت نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود. این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم جامعه‌ ورزش و دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند. آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و  اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.
به نمایندگی از جامعه ورزش هاکی این ضایعه عظیم را محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، خاندان مکرم و همه وابستگان این مسئولان خادم  و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال  آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.
بهرام قدیمی – رییس فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت کنفدراسیون هندبال آسیا در پی شهادت آیت الله رییسی به رییس فدراسیون هندبال ایران 

کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال پیامی شهادت رییس جمهوری ایران آیت الله رئیسی را به علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال ایران تسلیت گفت. در متن پیام آمده است: 

جناب آقای دکتر پاکدل 

ریاست محترم فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران

به نمایندگی از اعضای فدراسیون و هیات رییسه کنفدراسیون هندبال آسیا، به شما و مردم جمهوری اسلامی ایران عمیق ترین همدردی خود را برای درگذشت ناگهانی رییس جمهور ابراهیم رییسی ابراز می‌داریم. متاسفانه در اثر یک حادثه تلخ یک رییس جمهور پویا و مردمی را ازدست دادید که بسیار تاثر برانگیز است.همه کسانی که از رییس جمهور شما شناخت داشتند برای از دست دادن ایشان شدیدا غمگین می‌باشند. با این حال، سرمشق مدیریت و دستاوردهای او به عنوان میراثی ماندگار برای همه هموطنان ایرانی اش باقی خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران میتواند به مدیریت و زندگی او در سالهای متمادی افتخار کند.

با آرزوی آرامش و شفاعت-کنفدراسیون هندبال آسیا

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در پی درگذشت شهادت گونه رییس جمهور

حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در پی درگذشت شهادت گونه رییس جمهور پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام حسین طلا به این شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون
سانحه غم انگیز و تاسف بار سقوط بالگرد و درگذشتِ شهادت گونه رئیس جمهور مردمی، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه شهر تبریز، دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سایر همراهانشان ضایعه‌ای بزرگ و تاثیرگذار و موجب غم و اندوه ملت شریف ایران است.
بی شک این حادثه قلب همگان را به درد آورده و حسرت و اندوه فقدان رئیس جمهوری مجاهد و خدمتگزار را در دل مردم ایران بر جای گذاشته است. جای بسی تاسف و تاثر است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باری دیگر یکی از خدوم‌ترین و ارزشمندترین مسئولین و خدمتگزاران خود را به گونه‌ای دردناک از دست داده و از برکات وجود حضرت آیت الله رئیسی، محروم شده است.
با قلبی آکنده از اندوه این ضایعه مصیبت بار و درگذشتِ شهادت گونه خادمان ملت را به حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت محترم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح بلند آن شهیدان عزیز علو درجات و اجر خدمات و برای بازماندگان و خانواده‌های داغدار صبر و شکیبایی و سلامتی مسئلت می‌نمایم.
همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ با توکل به خداوند منان و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، بدون تردید این مصیبت بزرگ هیچگونه خللی در روند کاری و اجرایی کشور ایجاد نخواهد کرد و خدمتگزاران مردم و نظام، ادامه دهنده راه آن شهدا خواهند بود.
روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
حسین طلا - مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور

پیام تسلیت رئیس فدراسیون جودو در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان

 آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه ایشان پیام تسلیتی را صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:
«بسم رب‌الشهدا» خوشا آنان که با عزت ز گیتی بساط خویش برچیدند و رفتند ز کالاهای این آشفته بازار شهادت را پسندیدند و رفتند.

با قلبی آکنده از اندوه، شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، خادم الرضا، خادم مردم ایران، آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی»، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه را که در راه خدمت به مردم و در حادثه‌ی دردناک سقوط بالگرد، به درجه رفیع شهادت رسیدند، تسلیت عرض می نمائیم. این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است. شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوندمنان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان، امام حسین (علیه السلام) را خواستاریم.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پی شهادت رئیس جمهور

مهدی حیدری در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و تیم همراه ایشان را به ملت بزرگ و مقاوم ایران تسلیت گفت. متن پیام مهدی حیدری به این شرح است:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، خادم الرضا(ع) و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد بسیار تلخ و ناگوار بود و جامعه ورزش را متأثر کرد.
مطمئنا خدمات شایسته و ماندگار ایشان در دفتر پر افتخار ایران و انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد. شهید آیت‌الله رئیسی دلسوزانه به مردم خدمت کردند و در لحظه خدمت گزاری به مردم شریف نیز به درجه شهادت نائل آمدند. اینجانب شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس محترم جمهور را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان و ملت بزرگ ایران تسلیت می گویم و برای ایشان علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر را مسئلت دارم.
همچنین شهادت امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و هیئت همراه که در کنار رئیس جمهور فقید در حین خدمت گزاری به درجه والای شهادت رسیدند تسلیت می گویم و برای خانواده محترم این عزیزان از خداوند متعال صبر و آرامش را خواستارم.

فردین معصومی قهرمان اسبق کشتی در واکنش به شهادت آیت‌الله رییسی و هیات همراه پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد

پیام تسلیت رییس فدراسیون کبدی در پی شهادت سید ابراهیم رییسی و هیات همراه

در پی شهادت سید شهیدان خدمت، عباس اورسجی رییس فدراسیون اسکیت این ضایعه را به ملت شریف ایران و جامعه ورزش تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت رییس فدراسیون کبدی آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
حادثه تلخ سقوط بالگرد آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان و هیئت همراه، موجب اندوه و تاثر فراوان شد. شهادت رئیس جمهور عزیز، با اخلاص و پرتلاش که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند موجی از غم و اندوه را در میان ملت شریف و قدرشناس ایران در پی داشت. اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ کبدی کشور، به مردم غیور ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌ نمایم.
دکتر عباس اورسجی – رئیس فدراسیون کبدی ایران و رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا

پیام تسلیت رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در پی شهادت جانسوز رئیس جمهور مردمی و محبوب و همراهانش

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در پیامی شهادت جانسوز سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور مردمی و محبوب و همراهانشان را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت جانسوز خادم الرضا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره)  رئیس جمهور محبوب و مردمی و جمعی از خادمان صادق و خالص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب تأثر و اندوه عظیم ملت ایران شد. خدمت صادقانه این عالم پارسا به نظام اسلامی و مردم و خدمات و دستاوردهای ماندگار این سرباز نظام  همواره در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند. بنده به نمایندگی از خانواده بزرگ اسکی و ورزش های زمستانی این فقدان عظیم را محضر مقام عظمای ولایت(مدظله العالی) و  آحاد مردم شریف ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و غفران الهی و همنشینی با اولیای الهی را مسئلت دارم.»

پیام تسلیت فدراسیون سوارکاری در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان

فدراسیون سوارکاری در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

فدراسیون سواركاری جمهوری اسلامی ایران با نهایت تالم و اندوه، عروج رییس‌جمهور مردمی، محبوب، پرتلاش و مجاهد، شهید آیت الله رییسی و همراهان خدمتگزار ایشان، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و وفادار ایران تسلیت می‌گوید. بی شک مسیر پرافتخار خدمت به ملت، با تاسی از مجاهدت‌های رییس جمهور مردمی و خدوم ایران عزیز ادامه خواهد داشت.

پیام تسلیت فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی

فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی پیام تسلیتی را صادر کرد. در متن پیام آمده است:

شهادت جانسوز خادم الرضا دکتر رئیسی رئیس جمهور مردمی و جمعی از خادمان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب غم و اندوه بی پایان جامعه ورزش کشور به ویژه خانواده بزرگ ورزش جانبازان و توان یابان شد.رئیس جمهور دولت مردمی و هیئت همراهشان حین خدمت به مردم ایران عزیز اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. محنت این غم فراق بی پایان است و فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیئت همراهشان را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران عزیز اسلامی و خانواده معزز و داغدار این مسئولان خادم تسلیت و تعزیت می گوید و از خداوند متعال علو درجات، رحمت الهی و حشر با اولیالله را برای شهیدان خدمت و برای بازماندگان صبر جمیل را مسئلت می دارد.

پیام تسلیت فدراسیون والیبال در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

فدراسیون والیبال در بیانیه‌ای شهادت رئیس جمهوری (خادم محرومان) و همراهان در حادثه بالگرد را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است:

روز یکشنبه 30 اردیبهشت ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری و همراهان را در آغوش گرفت. سالها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه مختلف با دشمنان سرانجام رئیسی را به این مقام والا رساند. فدراسیون والیبال شهادت ایران عزیزان را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه، پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح مطهّر آنها تبریک و به مقام معظم رهبری و ملّت ایران تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت فدراسیون ووشو در پی شهادت رئیس‌جمهوری/ مرد خدمت آسمانی شد

فدراسیون ووشو در پی شهادت رئیس‌جمهوری پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد و قلب ما را به درد آورد. شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید. علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیاء الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت داریم.

پیام تسلیت انجمن جهانی کوراش به ملت ایران

فدراسیون بین‌المللی کوراش شهادت  آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان را به جمهوری اسلامی ایران، مردم و عموم مردم این کشور تسلیت گفت. در پیام حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش آمده است:
از طرف انجمن بین‌المللی کوراش و خانواده جهانی این رشته ورزشی، شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهانش را به مردم کشور ایران، داوران، مربیان، ورزشکاران کوراش ایران، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو و محمدرضا نصیری‌نژاد دبیر کل فدراسیون جهانی کوراش تسلیت می‌گوییم. فدراسیون ووشو و انجمن کوراش جمهوری اسلامی ایران، همواره یکی از همراهان قابل اعتماد فدراسیون بین‌المللی کوراش هستند. ایران بارها مسابقات بین‌المللی را در بالاترین سطح برگزار کرده و در ماه آینده میزبان مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.
حیدر فرمان – رئیس انجمن بین المللی کوراش
همچنین در پیام‌هایی جداگانه کمیل روزیف رئیس و فرخ دبیرکل کنفدراسیون کوراش آسیا این ضایعه بزرگ را به فدراسیون ووشو ایران و ملت شریف کشورمان تسلیت گفتند.

پیام تسلیت فدراسیون بدنسازی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان در حین خدمت

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب، مردم عزیز ایران اسلامی، جامعه ورزش کشور و خانواده های این عزیزان پیامی را صادر کرد. در پیام تسلیت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 
اناالله و انا الیه راجعون
خبر شهادت رییس جمهور مردمی و انقلابی که خدمات ارزنده ای را در طول مدت حضور خود به مردم ایران اسلامی و به ویژه به ورزش کشور ارائه کرده بود، در سانحه سقوط بالگرد موجب اندوه و تاثر فراوان شد. فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بدینوسیله ضمن همدردی با خانواده های داغدار، شهادت آیت الله سیدابراهیم رییس جمهور مردمی و جمعی از مدیران کشور را در این سانحه را تسلیت عرض می نماید و از درگاه خداوند متعال برای ملت شریف ایران طلب صبر کرده و امیدواریم روح آن عزیزان سفر کرده قرین آرامش باشد.

پیام تسلیت چهره دانشگاهی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان

پروفسور محمد شریف ملک‌زاده عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاههای جهان و از مفاخر علمی و فرهنگی ایران که ارتباط صمیمانه ای با اهالی ورزش و ورزشکاران دارد، شهادت رییس جمهور و همراهان را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت پروفسور محمد شریف ملک‌زاده در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش به شرح زیر است:

بسمعه تعالی
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

شهادت ناباورانه و مظلومانه رئیس جمهور متواضع و خدمتگذارحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دکترحسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکترمالک رحیمی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، مایه تأثر و تالم شدید شد. این واقعه تلخ را به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی و ملت شریف ایران، علی الخصوص خانواده شهدای خدوم تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته به مناسبت شهادت رییس‌جمهور و هیات همراه پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد

پیام تسلیت فدراسیون ورزش‌های همگانی در پی شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب کشورمان

فدراسیون ورزش‌های همگانی در پی شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب کشورمان پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

همراه با همه اقشار جامعه، خانواده بزرگ ورزش‌های همگانی نیز در عزای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب و همراهانشان در سانحه بالگرد سیاه پوش شد. فدراسیون ورزش‌های همگانی این فقدان عظیم و شهادت رئیس جمهور محبوب، این خادم امام رضا(ع)، خادم ملت و همراهانشان را به حضرت ولیعصر(ع)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گوید.

تسلیت رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در پی شهادت رئیس‌جمهوری

مصطفی نکو لعل آزاد رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در پی شهادت رئیس‌جمهوری را تسلیت گفت. متن پیام مصطفی نکو لعل آزاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انالله و اناالیه راجعون
خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر‌ است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد‌. مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است. از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.

روح الله رستمی، قهرمان پاراوزنه برداری کشورمان در بازی های پاراآسیایی هانگژو با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود، شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

پیام تسلیت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در پی شهادن آیت‌الله رئیسی پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران شهادت رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان را تسلیت می گوید.

پیام تسلیت فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان

در پی سانحه هوایی و سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی که منجر به شهادت رییس جمهور فقید و جمعی از همراهان ایشان شد، فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در پیامی این مصیبت سنگین را به ملت بزرگ ایران، تسلیت گفت.

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد. روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی به نمایندگی از خانواده بزرگ آمادگی جسمانی و تندرستی کشور، شهادت خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت‌الله رئیسی؛ رئیس‌جمهور مردمی و محبوب همچنین جناب آقای امیرعبداللهیان؛ وزیر فقید امور خارجه، حضرت آیت‌الله آل‌هاشم نماینده فقید ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز جناب آقای رحمتی استاندار فقید و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کند. فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی از درگاه خداوند متعال، مغفرت الهی را برای همه این عزیزان و همچنین صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ملت شهید پرور ایران، مسئلت دارد.

ابراز همدردی وزارت ورزش کشورهای مختلفدر پی شهادت رییس‌جمهور و همراهان

در پی سانحه تلخ سقوط بالگرد در شمال‌غربی ایران و به شهادت رسیدن آیت الله رییسی و همراهان، وزارت ورزش کشورهای چین، عراق، قزاقستان، تاجیکستان، روسیه و صربستان با ارسال پیامهای جداگانه این ضایعه و فقدان را به وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی و ملت ایران تسلیت گفتند.

پیام تسلیت سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی 

مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی ورزش ایران اسلامی به خصوص خانواده معظم و بزرگ ورزش دوومیدانی را در پی شهادت  رئیس جمهور محبوب دولت مردمی  و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است. این ضایعه‌ی اسفبار مایه‌ی تالم همه ورزشکاران،مربیان،داوران،پیشکسوتان و دستندرکاران ورزش دوومیدانی ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند. اینجانب شهادت عالم برجسته  آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران  تسلیت می‌گویم  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت باشگاه سپاهان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

باشگاه سپاهان در پی شهادت آیت الله رئیسی و سایر همراهان ایشان در مسیر خدمت، پیامی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است: 

انا لله و انا الیه راجعون
شهادت خادم اسلام و قرآن، یار صدیق امام و رهبری، رئیس‌جمهور ایران اسلامی، حضرت آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان در سانحه هوایی موجب تالم و تاثر عمیق آحاد جامعه گردید. بی شک رئیس جمهور مردمی ایران، مزد تلاش جهادی خویش در راه خدمت به مردم ایران و انقلاب اسلامی را با شهادت از پروردگار گرفت و نشان داد مسیر خدمت تا شهادت هنوز رهروانی راستین دارد. خانواده باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شهادت این عزیزان را خدمت حضرت ولی عصر (ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و عموم مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. از خداوند متعال برای آن سید عزیز و همراهان بزرگوارش، علوّ درجات و رضوان و قرب الهی و برای تمامی مردم ایران صبر در این مصیبت بزرگ را مسئلت داریم.

پیام تسلیت فدراسیون بسکتبال در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان در حین خدمت

فدراسیون بسکتبال درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان در حین خدمت پیام تسلیتی صادر کرد. در متن این پیام آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
شهادت رئيس جمهور آيت الله سيد ابراهيم رئيسي و همراهان ايشان در سانحه هوايي را محضر مقام معظم رهبری، ایات عظام، حوزه‌های علمیه، مردم عزيز ايران  به ویژه بیت مکرم آن عالم ربانی تبريك و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت داريم.

پیام تسلیت فدراسیون شمشیربازی

فدراسیون شمشیربازی شهادت رییس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:

ضایعه‌ اسفبار و حادثه ناگوار و تلخ سقوط بالگرد حامل خادم جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس مجمهور محبوب و مردمی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیات همراه، مایه‌ تالم فراوان شده است. خانواده بزرگ شمشیربازی شهادت این عالم برجسته را به محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، ملت بزرگ و شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم و معزز ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم و هیات همراه که در مسیر همراهی وی به شهادت رسیدند، علو درجات الهی را مسئلت دارد. 

پیام تسلیت رئیس فدراسیون تیر و کمان در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان

غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیر و کمان در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر شهادت رئیس جمهور شریف ایران، خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه که حین خدمت و انجام وظیفه به مقام والای شهادت نائل آمدند موجب تاثر و اندوه ملت ایران شد. بدون شک خدمات و دستاوردهای این عالم پارسا و مجاهد در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در تاریخ کشور عزیزمان به یادگار خواهد ماند.
از همین رو ضمن عرض تسلیت این فاجعه دردناک به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خانواده‌های داغدار این عزیزان و ملت شریف ایران، از درگاه خداوند متعال برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

تسلیت باشگاه پرسپولیس در پی شهادت رئیس جمهوری

شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد را به ملت ایران تسلیت می‌گوییم.

پیام تسلیت فدراسیون دوچرخه‌سواری در پی شهادت رئیس جمهوری

فدراسیون دوچرخه‌سواری در پی شهادت رئیس جمهوری پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

شهادت خادم‌الرضا، خادم جمهور ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه را خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و علو درجات این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمائیم.

پیام تسلیت فدراسیون بولینگ و بیلیارد برای شهادت آیت الله رییسی

فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پیامی شهادت جانسوز رئیس جمهور مردمی و خدوم، حضرت آیت الله رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

مرحوم شهید حضرت آیت الله رئیسی عمر خود را صرف دیانت و خدمت به انقلاب و مردم شریف انقلاب اسلامی کرد و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او در مسیر خدمت فردی خستگی ناپذیر و نمونه بارز مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و عمل صادقانه اش همواره سرمشق خواهد بود. شهادت رئیس جمهور مردمی و خدوم ملت و همراهانش وزیر امور خارجه دکتر حسین امیر عبداللهیان، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه با فضیلت تبریز، دکتر مالک رستمی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر رهبر عظیم الشان انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت می گویم و مطمئنم مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان جهان او را هرگز از یاد نخواهند برد و یادش همواره در دلهامان زنده خواهد بود. روحشان با صلحا، علما، شهدا و مجاهدین فی سبیل الله محشور باد.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک طی پیامی، شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جهادی و مردمی و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت فدراسیون قایقرانی در پی شهادت رئیس و همراهان در حین خدمت 

فدراسیون قایقرانی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم
اناالله وانا الیه راجعون
خبر شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی و همراهان ایشان در حین خدمت در سانحه سقوط بالگرد موجب اندوه و تاثر فراوان شد. فدراسیون قایقرانی ضمن ابراز همدری با خانواده‌های داغدار این عزیزان، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان گرانقدر ایشان را در این سانحه به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. از درگاه یزدان پاک، رضوان و مغفرت الهی را برای همه این شهدای والامقام می‌طلبیم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ملت شهید پرور ایران مسئلت داریم.
فدراسیون قایقرانی»

در پی شهادت ریاست محترم جمهور و هیات همراه، پرچم بزرگ کشور عزیزمان ایران در محوطه کمیته ملی المپیک بصورت نیمه بر افراشته در آمد.

تسلیت تیم فوتبال جوانان ایران در پی شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه

تیم فوتبال جوانان ایران در پی شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه را پیام تسلیتی را صادر کرد. در متن پیام آمده است:

اردوی تیم ملی فوتبال جوانان ایران روز گذشته یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز ملی فوتبال ایران آغاز شد. شهادت سید راه خدمت آیت الله ابراهیم رییسی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر اعضای تیم همراه در بالگرد رئیس جمهوری غمی حزین در کاروان جوانان فوتبال کشورمان ایجاد کرد. اعضای تیم ملی جوانان ایران همچون سایر آحاد جامعه خود را شریک این ماتم دانسته و تسلیت عرض می کند.

تسلیت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام آمده است:

با قلبی آکنده از اندوه، شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، خادم الرضا، خادم مردم ایران، آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی»، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه  را که در راه خدمت به مردم و در حادثه‌ی دردناک سقوط بالگرد، به درجه رفیع شهادت رسیدند، تسلیت عرض می نمائیم. از خداوند متعال، مغفرت و رضوان الهی را برای یکایک این شهدای والامقام، و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان و ملت شریف ایران مسئلت داریم.

تسلیت و ابراز همدردی رییس فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک IESF در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه

فیصل رییس فدراسیون ورزش‌های الکترونیک عربستان سعودی و رییس فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک IESF در تماس تلفنی با لقمان شاورانی رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، ضایعه فقدان و شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه را به مسؤلان  کشور، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

 پیام تسلیت فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی در پی شهادت رئیس جمهور

فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی در پی شهادت رئیس جمهور پیام تسلیتی منتشر کرد. در متن پیام آمده است:

شهادت رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار جمهوری اسلامی، خادم آستان قدس امام رضا "علیه‌السلام"، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه کشورمان دکتر امیر عبدالهیان و آیت الله سید محمد علی آل هاشم امام جمعه شهر تبریز وهیأت همراه در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج را به محضر حضرت ولی عصر "ارواحنا فداه"، رهبر صبور انقلاب و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیزان رحمت و غفران الهی و برای ملت ایران بهترین جبران را مسألت می‌نماییم.

نیما نکیسا دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال و مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درپی شهادت آیت‌الله رییسی و هیات همراه پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در شبکه های احتماعی منتشر کرد

همچنین سایر فدراسیونها و باشگاه های ورزشی با انتشار پیام هایی کوتاه این ضایعه دردناک را تسلیت گفتند:

فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و مردم شریف ایران تسلیت می‌گوید.

فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان همراه با وزارت ورزش و جوانان این فقدان را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گوید.

فدراسیون شطرنج این فقدان را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گوید.

فدراسیون دوومیدانی این فقدان را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گوید.

فدراسیون وزنه‌برداری این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم ایران تسلیت می‌گوید.

فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی این فقدان عظیم و شهادت رئیس جمهور محبوب، این خادم امام رضا(ع)، خادم ملت و همراهانشان را به حضرت ولیعصر(ع)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت می گوید.

فدراسیون بوکس این فقدان را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گوید.

فدراسیون گلف  این فقدان را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نماید.

انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با ابراز تأسف از اين ضايعه بزرگ و ضمن ارج گذاری به خدمات و تلاش های صادقانه و خالصانه اين خادمان شهيد، برای خانواده های محترم و بازماندگان عزيز شهدای اين سانحه تلخ و ناگوار صبر و شكيبایی آرزومند است.

باشگاه تراکتور شهادت رییس جمهور محترم، نماینده معزز ولی فقیه، وزیر امور خارجه و استاندار گرانقدر آذربایجان شرقی  را به ملّت شریف کشورمان تسلیت می‌گوید.

آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و آقای مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه