اخبار داغ

آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز برگزار شد/سنگ تمام آذربایجانی ها برای شهید جمهور

آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز برگزار شد/سنگ تمام آذربایجانی ها برای شهید جمهور
آیین بدرقه شهدای خدمت از دقایقی قبل، در میدان شهدای تبریز با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با آغاز آیین تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانشان در تبریز،  پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید دکتر رحمتی و شهید دکتر امیر عبداللهیان و سایر همراهان از میدان شهدای تبریز به‌سمت مصلی تشییع می‌شود و سپس به طرف فرودگاه بدرقه خواهند شد و از آنجا به تهران منتقل می‌شوند.

وزیر کشور: ملت از هر حادثه تلخی برای رشد نظام کوتاهی نخواهد کرد

احمد وحیدی در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان در تبریز تصریح کرد: ملت ما نشان دادند از هر حادثه تلخی برای رشد و نمو نظام‌ کوتاهی نخواهند کرد و این همان روز است.

وی گفت: از دست دادن یک رئیس جمهور الهی و مردمی و یک امام جمعه الگو و یک استاندار محبوب و یک وزیر خارجه پر تلاش چیزی نیست که از خاطره‌ها برود.

وحیدی یادآورشد: امروز رئیس جمهور شهید ما و وزیر خارجه همانند حاج قاسم الگویی ساختند برای حرکت، خدمت و دیپلماسی شجاعانه و چه کسی می‌تواند نطق جانانه رئیس جمهور در دفاع از فلسطین و غزه در میان ملت‌ها و دولت‌ها را فراموش کند.

وزیر کشور ادامه داد: استاندار پرتلاش و محبوب در همین مدت اندک حضور در این استان، آنچنان محبوبیتی در بین مردم پیدا کرد که هرکسی را دیدم از او تعریف و تمجید کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه شهید موسوی عزیز، سرتیپ حفاظتی با آن تلاش شبانه‌روزی که جان رئیس جمهور را عزیزتر از جان خود می‌دانست و کادر پروازی که هرکدام جایگاه بلندی داشتند، تصریح کرد: امروز همه ما داغدار از دست دادن آن‌ها هستیم. ملت ما در این مصیبت قرار گرفته است. اما ملت صبور، مقام و پرافتخار ما و مردم عزیز آذربایجان شرقی نشان دادند که از هر مصیبتی، پلکانی برای افتخارآفرینی جدید برای این نظام و این ملت خواهند ساخت.

وی بیان داشت: اگرچه در این در این واقعه فرود سختی داشتیم، اما به برکت الگوسازی رئیس جمهور و دیگر شهدا، در انتظار فراز درخشانی هستیم که از پس این حادثه غم‌انگیز رقم خواهد خورد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با مردم و رهبری عهد می‌بندیم که راه سید محرومان را ادامه دهیم، گفت: دیدید که خاطره شهید رجایی زنده شد؛ رئیس جمهور شهید در دوران مسئولیت خود، با وجود اینکه کمتر از ۳ سال در مسند خدمت بود، چنین الگوآفرین بزرگی شد.

وحیدی تاکید کرد: امروز انسجام، وحدت ملی، هماهنگی و همکاری همه قشرها در حرکت پرتلاش و پرشتاب به سوی آینده روشن ادامه خواهد داشت.

وی یادآورشد: اگر این اتفاق در هر کشور و ملتی رخ می‌داد، آینده بسیار تاریکی در پی داشت. به برکت وجود ولایت فقیه و آرامشی که در پیام‌شان به همه ملت دادند، از این موضوعات عبور خواهیم کرد. این نعمت بزرگ ولایت در کشور ماست.

وزیر کشور اضافه کرد: این تشییع و این بدرقه در این استان و این شهر، شروع حماسه‌های عظیمی است که پس از این آفریده خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: همه ما دولتمردان که افتخار داشتیم در خدمت این رئیس جمهور محبوب و پرتلاش باشیم، با مردم و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم که راه این سید بزرگوار و سید محرومان و شهدا را دنبال کنیم. اینها همچون ستارگان پرفروغی در آسمان جمهوری اسلامی ایران خواهند درخشید و هرگز در راه آنها سستی نخواهیم کرد.

عبور پیکرشهدای خدمت از میان مردم قدرشناس

پیکر شهدای خدمت از میان خیل عاشقان‌شان که اشک‌ در چشم داشتند، بدرقه شدند.

مردم بر سرو سینه زنان و با سردار شعارهایی در حال بدرقه شهدایی هستند که در راه خدمت به این مردم شهید شدند.

انبوه جمعیت در حال وداع با  رئیس‌جمهور و امام جمعه و استانداری هستند که در اوج محبوبیت رفتند.

حاج علی اکبری: آقای رئیسی یک تصویر جاودانه به یادگار گذاشت

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: عزیزانی که در این سفر آسمانی شدند برگزیده بودند ان‌شاءالله خداوند این عزیزان را در محیط لطف و مهر خود بپذیرد.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، سه شنبه یکم خرداد ماه، در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت در تبریز اظهار کرد: آقای رئیسی عزیز در قاب ریاست جمهوری یک تصویر جاودانه و ماندگار از خدمت عاشقانه و مخلصانه به یادگار گذاشت.

 وی با بیان اینکه پرواز شهدای خدمت در این منطقه به پرواز ابدی در سالروز ولادت امام رضا(ع) مقدر شد، گفت: سلام پر از مهر و محبت از رهبر عالی قدری که خودشان داغدار هستند را به همه‌ی شما اهالی تبریز و آذربایجان تقدیم می‌کنم.

وی با بیان اینکه امام جمعه‌ی محبوب این شهر یک قاب دلپذیر و ماندگار از خود به جای گذاشت، گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ثابت کرد که دیپلماسی و میدان در کنار هم و در خدمت آرمان مقاومت است و مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی باصفا و جوانی بود که در مدت کوتاهی، خدمت عاشقانه از خودش ارائه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عزیزان و کادر پروازی که در این سفر شهید شدند، برگزیده بودند و این شهدای خدمت سرمایه جاودان برای ملت هستند و روحیه نشاط، تصمیم تازه و عزم راسخ برای ادامه این راه تا رسیدن به قله‌ها و ایرانی قوی فراهم کردند.

براساس این گزارش پس از پایان مراسم بدرقه شهدای خدمت در تبریز، پیکر این شهیدان به قم منتقل شده و در آستان مسجد مقدس جمکران و بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه