اخبار داغ

یک اعتیادپژوه مطرح کرد؛

ایران دارای بیشترین آمار مسمومیت با ترامادول است/تجویز ترامادول برای بیماران دارای مشکل زناشویی اشتباه است

ایران دارای بیشترین آمار مسمومیت با ترامادول است/تجویز ترامادول برای بیماران دارای مشکل زناشویی اشتباه است
یک کار‌شناس اعتیاد پژوه گفت: مسمومیت بر اثر مصرف ترامادول در کشور ما بالا‌ترین آمار را در دنیا داشته است که آمار بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور است؛ درواقع فراوانی آن به علت قاچاق دارو به کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی دشتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا، به پیشینه ساخت قرص ترامادول و اثر آن در اقراد اشاره کرد و گفت: قرص ترامادول توسط یک شرکت آلمانی در سال ۱۹۷۰ تولید و با هدف کاهش درد‌های متوسط و شدید در اختیار کشور‌های دیگر داده شد که البته در مقایسه با مورفین دوز کمتری دارد.


دشتی، بیشترین مصرف ترامادول را در دنیا متعلق به کشور ایران دانست و افزود: متاسفانه در گزارشاتی که بدست آمده است مسمومیت بر اثر مصرف ترامادول در کشور ما بالا‌ترین آمار را در دنیا داشته است که این آمار بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور است که فراوانی آن به علت قاچاق دارو به کشور است و باعث مرگ برخی افراد نیز شده است.

 وی در تشریح قرص ترامادول گفت: ترامادول اثر تخریبی زیادی دارد و فرد با مصرف آن دچار عوارض توهم، خشکی دهان، سرگیجه، احساس سرخوشی و نعشگی، احساس خواب آلودگی، پرحرفی می‌شود و اگر فرد سیگاری باشد باعث می‌شود فرد پشت سر هم سیگار بکشد.

این کار‌شناس اعتیاد پژوه، نسخه تجویزی ترامادول برای بیماران با مشکل اختلافات زناشویی را اشتباه دانست و افزود: توصیه ما این است که افراد به طور خودسرانه اقدام به مصرف قرص ترامادول نکنند و مهم‌تر آنکه پزشکان برای چنین بیمارانی نباید قرص ترامادول تجویز کنند چرا که ترامادول شاید در مقطع ابتدایی و مراحل اولیه کارساز باشد اما در مقاطع بعدی نه تنها فرد اعتیاد به مصرف پیدا می‌کند و دیگر اثربخشی ندارد بلکه عوارض شدیدی را در پی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: استفاده مکرر افراد از قرص ترامادول در واقع یک سوء استفاده به حساب می‌آید که عوارض شدیدی را در جسم و روح بیمار در پی خواهد داشت و به طور یقین این قرص نمی‌تواند در کاهش بیماری افراد تاثیر بسزایی داشته باشد، همچنین باید تصریح کرد که کاربرد اصلی ترامادول در درد‌های بسیار شدید جراحی آن هم در بیمارستان‌ها است که متاسفانه در برخی مکان‌ها به راحتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و این در حالی است که فروش این قرص در داروخانه‌ها بدون نسخه ممنوع است.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه