اخبار داغ

وقتی که مسئولان در خواب خرگوشی بودند

تک‌خوانی یک زن در برنامه فرهنگی، این بار در اراک+فیلم

تک‌خوانی یک زن در برنامه فرهنگی، این بار در اراک+فیلم
به نظر می رسد قبح شکنی و ورود به خط قرمزهای فرهنگی و هنری که تا پیش از این توسط جریان‌های شبه‌روشنفکری و در "پس‌پرده" صورت میگرفت؛ در سایه غفلت نهادهای فرهنگی و نظارتی و حمایت به فرایندی سریالی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئله تک خوانی زنان در چند سال اخیر به یکی از موضوعات جنجالی در رسانه ها تبدیل شده است. کشمکش هایی که یک سر آن به تزهای روشنفکرمآبانه عده ای و سر دیگر به مبانی و ارزش های فرهنگ دینی مردم بر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نظر میرسد قبح شکنی و ورود به خط قرمزهای فرهنگی و هنری که تا پیش از این توسط جریان‌های شبه‌روشنفکری و در "پس‌پرده" صورت میگرفت؛ در سایه غفلت نهادهای فرهنگی و نظارتی و حمایت به فرایندی سریالی تبدیل شده است. اما این بار خبر تک خوانی یک زن آن هم در یکی از کانون‌های فرهنگی تربیتی اراک به گوش رسید.

,

مسئله تک خوانی زنان در مراسمات فرهنگی آن هم در اماکن عمومی و دولتی تنها یکی از موارد بازار ولنگاری فرهنگی محسوب می شود. بازاری که در سایه غفلت دیده بان ها و مسئولان فرهنگی کشور  روز به روز گرم تر می شود.

,

فارغ از اینکه نظر علما در خصوص تک خوانی زنان چیست، مسئله دیگر فقه حکومتی است که از این نظر ماجرا کاملاً متفاوت است و تکلیف ماجرا تا حد بسیار زیادی روشن است. دولت‌ها مجاز نیستند که ترویج‌دهنده این مسأله باشند.

,

این برنامه 28 آذر توسط یکی از موسسات هنری اراک در کانون امام علی(ع) برگزار شده ولی تا کنون خبری مبنی بر برخورد مسئولان با این مسئله منتشر نشده است. 

,

اگرچه این تنها موردی نیست که در چند سال اخیر در سطح کشور اتفاق افتاده است، اما حساسیت و پیگیری مسئولان وزارت ارشاد را می طلبد.

,

با پیگیری های خبرنگار این پایگاه خبری، فیلم این مراسم به دست آمد. در ویدئوی زیر می‌توانید بخش‌هایی از تکخوانی یک زن در برنامه ای که روزهای اخیر در سالن امام علی اراک برگزار شده را مشاهده کنید.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه