اخبار داغ

نقاشان با رنگ ها یک اثر ماندگار را ثبت می کنند

نقاشان با رنگ ها یک اثر ماندگار را ثبت می کنند
نقاشان رنگ‌ها را کشف، ترکیب، ترسیم، خراب و دوباره بر خرابه‌ها می‌سازند و یک دفعه دست از کار می‌کشند و یک اثر ماندگار را ثبت می‌کنند، همه اینها تجربیات زندگی آنان می‌باشد؛ که به‌تنهایی خودشان در آن دخیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قرچک آنلاین- نقاشان  رنگ‌ها را کشف، ترکیب، ترسیم، خراب و دوباره بر خرابه‌ها می‌سازند و یک دفعه دست از کار می‌کشند و یک اثر ماندگار را ثبت می‌کنند، همه اینها تجربیات زندگی آنان می‌باشد؛ که به‌تنهایی خودشان در آن دخیل هستند.

زهرا محمد شریفی و الهه مهرآبادی  دو هنرمند نقاشی از دو استان اصفهان و خراسان رضوی که در قرچک این ایران کوچک ساکن هستند و بدون داشتن معلم و هیچ استادی  توانسته‌اند نقاشی‌های زیبایی را با تخیلات خود و استفاده از انرژی‌های مثبت در طبیعت به سبک‌هایی که حتی نام آن را نمی‌دانند خلق کنند، نقشی از هرچیز زیبا  که برخی با سیاه قلم برخی بارنگ روغن  و مداد رنگی بر روی سفال، کاغذ و غیره نقش بسته‌اند.

زهرا محمد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین با اشاره به  انگیزه ورود خود به دنیای نقاشی اظهار داشت: قریب سه دهه است که نقاشی می‌کنم،  در یک خانواده شلوغ و پرجمعیت  تنها کسی بودم،  که استعدادم در این زمینه  بروز کرد و بعدها با ورودم به هنرستان  در رشته هنرهای تجسمی توانستم نگاه تیزبینانه‌تری نسبت به اطرافم برای ترسیم هر آنچه که بود داشته باشم و دقتم بالاتر رفت، از همه مهم‌تر این که در تشخیص رنگ‌ها خوب عمل کرده‌ام و این در آثارم نمود بیشتری داشته است، آثارم در خانه اقوام بر درودیوار خودنمایی می‌کند.

وی گفت: کارهای اولم برروی کوزه بود، که موجب شد در استان اصفهان در دوران مدرسه مقام دوم را در مسابقات کسب کنم،  کارهای تلفیقی با مدادرنگی، گواش و رنگ‌روغن انجام می‌دهم، که در زیباتر شدن آثارم بسیار مؤثر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین-, قرچک آنلاین,
,
,
,
, قرچک آنلاین ,
,
,



محمد شریفی کلاس‌های نقاشی دوران تحصیلی بیان کرد: معمولاً ما فکر می‌کنیم کلاس نقاشی برای این است که بچه‌ها نقاشی یاد بگیرند، با دو ساعت در هفته مداد رنگی استفاده کردن و با معلمانی که خودشان نقاشی نمی‌دانند چه کسی نقاشی یاد می‌گیرد؟ کلاس نقاشی، کلاس تمرین است و به نظر من مهم‌ترین کلاس‌هایی که هر فردی در طول دوره آموزش خود از دبستان تا دانشگاه می‌بیند، کلاس‌های نقاشی، کاردستی و ورزش است.

, ,
,
,

وی افزود: اگر این کلاس‌ها خوب، درست و مطابق اهدافی که برای آن‌ها تعریف‌شده برگزار شود، اثرش بر توسعه نسل بعدی ما از همه کلاس‌های دیگر حتی ریاضی، فیزیک و شیمی بیشتر است. 

هنرمند نقاش تصریح کرد: کلاس نقاشی حتی برای والدین جزء اولویت‌های آخر برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان است، خانواده و آموزش‌وپرورش که دو عنصر مهم در پرورش خلاقیت کودکان هستند، برای کلاس نقاشی اهمیت خاصی قائل نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها و مسئولین امر آموزش به فکر پرورش استعداد کودکان باشند، تا از میان ۳۰ دانش آموز یک کلاس  چند نفر به‌صورت حرفه‌ای بتوانند استعدادشان را ادامه دهند و مقام‌های استانی و کشوری را کسب کنند.  

محمد شریفی در پایان گفت: داشتن یک همراه و دلسوز در این کار خیلی مهم است و اگر حمایت‌های همسرم نبود، من در کارم اینقدر پیشرفت نداشتم.

,
, ,
,
,
,
,
,



الهه مهرآبادی  نقاشی که دارای تخیلات قوی در خلق آثار دارد در ادامه با گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین بیان کرد: از بچگی استعداد داشتم که توانستم وارد این حوزه شوم، چراکه زمینه‌های مورثی بودن نقاشی در خانواده بالابود  و خدا را شاکرم که استعداد نقاشی کشیدن را به من داد و من وارد دنیای رنگ‌ها شدم و این قدرت را پیدا کردم که با تخیلات ذهنم بتوانم چیزهایی را بکشم که دوست داشتم.

وی گفت: درحالی‌که رشته‌ی موردعلاقه ام نقاشی است اما در رشته مهمانداری در حال تحصیل هستم و می‌خواهم به شغل آینده خود به‌طور جدی‌تری فکر کنم و در کنار شغل مهمانداری، نقاشی را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهم.

  مهرآبادی در پایان افزود: با حمایت‌های خانواده وهمسرم که مشوق من درزمینه‌ها ورزش، نقاشی و مهمانداری بود  که توانستم موفقیت‌های زیادی در زندگی کسب کنم.

, ,
,
, قرچک آنلاین ,
,
,
,
,



انتهای پیام/

, ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه