اخبار داغ

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد:

تالیف 30عنوان کتاب جدید برای پایه یازدهم/تاکید برتوجه ویژه به مطالب ارزشی در کتب درسی

تالیف 30عنوان کتاب جدید برای پایه یازدهم/تاکید برتوجه ویژه به مطالب ارزشی در کتب درسی
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: 30 عنوان کتاب جدید برای پایه یازدهم در حوزه‌های نظری و فنی حرفه‌ای تألیف آماده‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار، محمود امانی تهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدن تحول به پایه یازدهم آموزشی و لزوم تألیف کتب درسی اظهار داشت: 30 عنوان کتاب درسی جدید التالیف برای پایه یازدهم آماده‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی بابیان اینکه برخی عناوین کتب درگذشته نیز وجود داشته است تصریح کرد: محتوای موجود در کتاب‌ها همگی به‌صورت روزآمد بوده و تنها برخی از کتاب‌ها با عناوین گذشته تألیف شده است.

,

 

,

امانی تهرانی ویژگی کتاب‌ها جدید را توجه به فضای واقعی درس و ایجاد ارتباط با کتاب دانست و افزود: در تهیه کتاب‌ها موضوعات  تمام تلاشمان بر این اصل بوده حجم کتاب‌بازمان تحصیلی متناسب و به‌گونه‌ای باشد که در زمان آموزشی کتاب به‌صورت کامل تدریس و سبب یادگیری شود.

,

 

,

 مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش همچنین در خصوص زمان مصوب آموزشی دوره متوسطه دوم را 35 ساعت در هفته اعلام کرد و بیان داشت: این مدت‌زمان بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش تعیین‌شده است.

,

 

,

وی اهداف اصلی برای تألیف کتب در درسی را توجه ویژه به سطح علمی استاندارد دانست و ادامه داد: کتاب‌ها به لحاظ علمی باید به‌گونه‌ای رشد دهنده و دارای مسیری هموار برای یادگیری باشند.

,

 

,

امانی تهرانی همچنین توجه به کارهای گرافیکی و نوع چاپ و استفاده از تصاویر بسیار با اهمیت خواند و تشریح کرد: استفاده از تکنیک‌های صحیح باید به‌گونه‌ای باشد که برای دانش آموزان جذابیت ایجاد کند.

,

 

,

وی به موضوع فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی در بین دانش آموزان و جامعه اشاره کرد و بیان داشت: تألیف کتاب سواد رسانه‌ای در این خصوص باهدف استفاده از صحیح در پنج سطح مهارتی تهیه‌شده است .

,

 

,

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه به دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان به ای تدریس کتب جدیدالتألیف اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها با استفاده از اساتید ملی در استان‌ها در حال برگزاری است.

,

 

,

وی در ادامه به موضوعات ارزشی در کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: مطالب ارزشی در کتاب‌های درسی دارای سابقه‌ای طولانی است که بیش از340صفحه از کتاب‌های درسی به این موضوع اختصاص‌یافته است.

,

 

,

امانی تهرانی بابیان اینکه موضوع سرزمین‌های دفاع مقدس تاکنون دارای 6صفحه در کتاب‌ها بوده‌اند تصریح کرد: با اضافه شدن درس پادگان دوکوهه به کتاب صفحات مربوط به این حوزه به 10صفحه افزایش پیداکرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه