اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

اختلاف آذری ها را ذلیل می‌کند/ از نفوذ وهابیت در بین آذری‌ها نگران هستیم

اختلاف آذری ها را ذلیل می‌کند/ از نفوذ وهابیت در بین آذری‌ها نگران هستیم
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل درآیین نکوداشت 19 ژانویه "روز آذری های مسلمان جهان"، گفت: قرار است وضعیت آذری ها در هرکجای دنیا از عراق، روسیه و ترکیه گرفته تا آذربایجان و ایران رصد شود تا با شناسایی خطرات، تذکرات لازم داده شده و راهکارها ارائه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، سید حسن عاملی امروز در آیین نکوداشت 19 ژانویه "روز آذری های مسلمان جهان" در نگارخانه خطایی اردبیل، اظهارداشت: مراسم 19 ژانویه و نشست های آن باید به کنگره عظیم تبدیل و وضعیت آذری‌های کل دنیا رصد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: قرار است وضعیت آذری ها در هرکجای دنیا از عراق، روسیه و ترکیه گرفته تا آذربایجان و ایران رصد شود تا با شناسایی خطرات، تذکرات لازم داده شده و راهکارها ارائه شود.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رصد وضعیت آذری‌ها، حرکتی دیپلماتیک در غالب انگیزه‌های انسانی است که برای حفظ حقوق، همبستگی، هویت و وحدت آذری های دنیا لازم است.

,

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که دشمن می‌خواهد همه چیز ما را از ما بگیرد و در این راه دست به هر کاری می زند، تنها یک عامل وحدت وجود دارد که آنهم تبعیت از امام خامنه‎ای است که افتخار بزرگ آذری ها و ملت مسلمان است.

,

عاملی تاکید کرد: اختلاف، آذری ها را ذلیل می کند باید مراقب بود؛ این روزها برخی حکومتها در مناطق آذری نشین به دعوای شیعه و سنی بسیار راغب و می خواهند با تفکر ناسیونالیستی کشور را اداره کنند که این بسیار نگران کننده است.

,

وی با بیان اینکه ما به خانواده واحد جهانی معتقدیم، اظهار داشت: ما روی حفظ هویت دینی، تقویت پیوندها، آزادی بیان، برگزاری مراسم دینی و جایگاه آذری ها حساس هستیم و هر کجای دنیای به آذری ها اهانت شود ما آن را محکوم می کنیم.

,

این عالم جهان تشیع گفت: از نفوذ وهابیت در بین آذری ها نگران هستیم و حاضرم به دولت آذربایجان در هر مبارزه علمی با وهابیت کمک و در مناظرات با آنها شرکت کنم.

,

 امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تمامیت ارضی آذربایجان برای ما خیلی مهم است و برای آزادی قره باغ تمام تلاش مان را می کنیم، در این راستا وظیفه دولت آذربایجان خطیر است این در حالیست که قدرت های بزرگ رغبتی به بازگرداندن قره باغ به آذربایجان ندارند و همان طور که تاریخ گواه است این کشورها و بویژه اسرائیل نقشه تجزیه کشورهای اسلامی را در سر دارد که مصداق آن هم تجزیه سودان بود و تلاش هایی که این کشورها  برای تجزیه عراق و سوریه دارند.

,

 وی گفت: اگر برخی در جمهوری آذربایجان ستیز با ایران را خوب می دانند، آنها به فکر گسستن پیوند های تاریخ ایران و این کشور هستند، این در شرایطی است که مفهوم دو دولت یک ملت برازنده دو کشور ایران و آذربایجان است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در واقعه ۱۹ ژانویه تحریفات متعددی مشاهده شدکه باید با برگزاری باشکوه سالانه این مراسم جلوی تحریفات را گرفت تا نسل‌های جدید با واقعیت‌های تاریخی آشنا شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه