اخبار داغ

بارش اولین باران زمستانی در استان هرمزگان/ تداوم شرایط جوی تا سه روز آینده

بارش اولین باران زمستانی در استان هرمزگان/ تداوم شرایط جوی تا سه روز آینده
بارش اولین باران زمستانی در نخستین ساعات از بهمن ماه استان هرمزگان را در برگرفت و مردم این استان به شکرانه این نعمت الهی سجده شکر به جای آوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بارش باران زمستانی برای نخستین بار در زمستان سال جاری استان هرمزگان را دربرگرفت و هوایی مطبوع را برای مردمی که ماهها چشم انتظار نزول رحمت الهی بودند رابه ارمغان آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و از بین رفتن بسیاری از اراضی کشاورزی و باغات استان همچنین کاهش چشمگیر سفره آب های زیر زمینی و ذخیره آب استان باران شامگاه جمعه امید را در دل مردم منطقه روشن و شادمانی بسیاری را دربرداشته است.

,

نخستین باران زمستانی در استان هرمزگان در حالی ساعات اولیه دومین ماه ازآخرین فصل سال صورت گرفت که طی هفته های گذشته مردم اقصی نقاط استان نماز باران برپا داشتند و از خداوند طلب نزول رحمت خود را داشتند.

,

بارش اولین باران زمستانی که از نیمه شب گذشته آغاز وهنوز هم ادامه دارد  علاوه بر خوشحالی مردم بویژه کشاورزان، موجب آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر شد.

,

سازمان هواشناسی استان هرمزگان نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد:بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار بارشی از سمت شرق استان و از روز پنجشنبه ۹۵/۱۰/۳۰ تا دوشنبه هفته آینده ۹۵/۱۱/۴ است.

,

این ناپایداری ها به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق، افزایش باد، کاهش نسبی دما، متلاطم شدن دریا و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها خواهد بود که در مدت فوق به تناوب اکثر مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

,

شدت فعالیت  این سامانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ( ۳ و ۴ بهمن ماه)  پیش بینی می شود.

,

توصیه می شود طی این مدت  با توجه به متلاطم شدن دریا تمهیدات لازم صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه