اخبار داغ

هواپیمای اجاره‌ای؛

ابری با احتمال بارش ایرباس!

ابری با احتمال بارش ایرباس!
خوشحالی و ذوق‌زدگی پسا ایرباسی به حدی بود که مرحومان خلد آشیان «اخوان رایت» از پراندن شیئی آهنی به آسمان در سال ۱۹۰۳ این‌قدر ذوق نکرده بودند که ما از دیدن و سلفی گرفتن با این طیاره ذوق کردیم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ وحید حاج‌سعیدی در آخرین یادداشت خود درباره ایرباس نورسیده نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان‌خبر, آستان‌خبر, آستان‌خبر,

بالاخره بعد از ۴ دهه تحریم، به خیروخوشی تابوی ممنوعیت ورود هواپیما به کشور شکست و این هفته یک دستگاه هواپیمای ایرباس A 321، تمیز، بی‌رنگ، ۸ ماه بیمه بدنه، فول آپشن به کشور پاگشا شد و موجبات خوشحالی و ذوق کردن عده‌ای فراهم شد. تا جایی که تعدادی از روزنامه‌ها به «افتخار برجام» رویکردهایی نظیر «با یک گل ‌بهار نمی‌شود» را بی‌خیال شدند و از «نو شدن ناوگان هوایی»، «هوانوردی در هوای تازه»، «دوران پسا ایرباس»، «بازگشت ایرباس به آشیانه هما» و … سخن گفتند و نوشتند و تیتر زدند. در همین اثنا یک کمیته استقبال مشتی هم تشکیل شد و رؤیای ورود جوان‌ترین ایرباس به کشور با حضور وکلا، وزرا، شخصیت‌ها و خبرنگاران در مراسمی شادگولانه و پر هیاهو به واقعیت پیوست.

,

البته این خوشحالی و ذوق‌زدگی پسا ایرباسی به حدی بود که مرحومان خلد آشیان «اخوان رایت» از پراندن شیئی آهنی به آسمان در سال ۱۹۰۳ این‌قدر ذوق نکرده بودند که ما از دیدن و سلفی گرفتن با این طیاره ذوق کردیم!

,

آنچه مسلم است هیچ‌کس از ورود هواپیما و تجهیزات مدرن به کشور ناخرسند نیست ولی خداوکیلی جشن و پای‌کوبی و دست‌افشانی و سردادن سرود ملی بر ورود یک دستگاه هواپیمای اجاره‌ای و آن را «تولد دوباره صنعت هوایی» خواندن و «واردات علم و توسعه» نامیدن چندان با جهازات هاضمه ما سازگاری نداشت و ثقل هاضمه ما را اندکی تشدید کرد!

,

شاید با ورود این هواپیما دولت قصد دارد در جاده دوطرفه برجام یک تک چراغ به «ترامپ» بدهد و هم‌زمان پلاکارد مشروعیت برجام را کمی بالاتر بگیرد تا هم دنیا بپذیرد که ما هم در برجام از هیچ خارج‌شده‌ایم و هم مردم که در جستجوی برکات «آفتاب تابان» هستند، بارقه‌ای از دستاورد آن را ببینند، آن‌هم درست درزمانی که ترامپ اسب بازنگری برجام را زین کرده است و مردم نیز خیری از ایام پسا برجام ندیدند و رونقی در فضای کسب‌وکارشان ایجاد نشد؛ واقعیتی که دولتی‌ها نیز به آن معترف‌اند و آمارهای متناسب با جیب مردم نیز حکایت از آن دارند.

,

بدون تردید دل‌خوش کردن به وعده‌های نسیه و اجاره‌ای غرب کمی ساده اندیشانه است و از سوی دیگر دنیا به‌ویژه طرف‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای، ته‌مانده وعده‌های برجامی خود را بر اساس همین دل‌خوشی‌ها و ذوق‌زدگی‌های پسابرجامی تنظیم می‌کنند. فقط یادمان باشد کشوری که ۵ ابرقدرت بزرگ دنیا را پای میز مذاکره می‌کشاند، قطعاً شایستگی و برازندگی بیشتر و بزرگ‌تری از دل‌خوش کردن به ابرهای پسابرجامی دارد که قرار است از ورای آن‌ها ایرباس ببارد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه