اخبار داغ

خطیب جمعه تایباد:

امدادگران هنگام ورود به ساختمان نیمه سوخته پلاسکو از جان خود گذشته بودند

امدادگران هنگام ورود به ساختمان نیمه سوخته پلاسکو از جان خود گذشته بودند
خطیب جمعه تایباد گفت: اگر کسی برای حفظ جان فردی تلاش و کمک کند، مثل این است که برای حفظ جان تمام مردم تلاش کرده است. ثواب کار عزیزان امدادگر نیز این گونه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی محدثی، امام‌جمعه موقت تایباد در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به ضرورت احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر درجامعه، این فریضه فراموش شده الهی را یکی از ضروریات جامعه اسلامی در زمان فعلی دانست و گفت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود، شاهد گناه اجتماعی نخواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

وی افزود: یکی از چشمانی که فردای قیامت گریان نمی‌شود، چشمی است که نگاه حرام نکرده باشد. همچنین چشمی که تا صبح شب‌زنده‌داری کند برای عبادت خدا و کمک به خلق خدا نیز در فردای قیامت گریان نخواهد بود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی منکری را انجام می‌دهد و مشاهده کند که در جامعه مسلمین اکثرا مسلمانان به وی تذکر می‌دهند، باعث خواهد شد که یا دیگر آن فرد منکر را انجام ندهد و یا اینکه متوجه این مهم باشد که در جامعه به‌وسیله نهی از منکر مؤمنین، فرد انگشت نمای همه جامعه می‌شود. انجام امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه برابر دستورات اسلامی، باعث جلوگیری از منکرات می‌شود.

,

 

,

امام‌جمعه موقت تایباد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد محبوب خداوند و ملائکه شود و دشمنی با شیطان کند، نماز شب بخواند. اگر می‌خواهید در تاریکی عالم قبر چراغی روشن باشد و همدم و مونسی در آن تاریکی قبر داشته باشید، نماز شب بخوانید.

,

 

,

حجت‌الاسلام محدثی در خطبه دوم نماز جمعه با اظهارتاسف از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت: حادثه دیروز دل را اندوهگین می‌کند. حادثه‌ای که ازیک‌طرف اوج عشق و ایثار و مردانگی بود و از طرفی جای اندوه و حزن است که این عزیزان امدادگر جان خود را ازدست‌داده‌اند و تعدادی نیز هنوز در زیر آوار مانده‌اند.

,

 

,

خطیب نمازجمعه تایباد  گفت: انبوه جمعیتی که  با تجمع بی‌جا، جلوی ماموران آتش‌نشان و خدمات رسان را به محل حادثه برای تهیه عکس وتماشاگرفته بودند که این تجمع  درخیابانهای منتهی به محل حادثه  باعث  مشکلات برای حضور هرچه سریع‌تر نیروهای امدادی شده بود، ازمصدایق منکر است.

,

 

,

وی افزود: حضور مردم در اطراف ساختمان هیچ‌گونه توجیهی نداشت چراکه باعث سخت شدن کار امدادرسانی به مجروحین این ساختمان شد. صحنه بسیار زننده و زشتی بود که مردم در کنار ساختمان در حال آتش گرفتن ایستاده بودند و با گوشی‌های همراه خود فیلم می‌گرفتند، درصورتی‌که اگر در آنجا چنین جمعیت عظیمی جمع نمی‌شد، مطمئنا امدادرسانی به این ساختمان بسیار آسان‌تر بود.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر کسی برای حفظ جان فردی تلاش و کمک کند، مثل این است که برای حفظ جان تمام مردم تلاش کرده است. ثواب کار این عزیزان امدادگر بدین گونه است. این امدادگران وقتی وارد ساختمان در حال سوختن پلاسکو شده بودند از جان خود گذشته بودند.

,

 

,

خطیب جمعه تایباد خطاب به همشهریان عنوان کرد: باید ساختمان‌های ما استاندارد و اصولی ساخته شوند. اگر همین برج پلاسکو به‌صورت اصولی از همان زمان هشداری که شهرداری به آن‌ها داده بود، تعطیل می‌شد چنین اتفاقی نمی‌افتاد. ما نباید بعد از رخ دادن حادثه بگوییم چرا کار اصولی را انجام ندادیم، بلکه باید قبل از وقوع حادثه استانداردها را رعایت کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله دهه فجر گفت: هر چه در بهمن‌ماه سال 57 بختیار سعی و تلاش کرد تا امام(ره) وارد ایران نشود اما نتوانست و امام راحل باشکوه فراوان وارد ایران شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در سال 57 انقلاب کردند، برای انقلاب خود جان خود را با عشق در طبق اخلاص گذاشتند و به خیابان‌ها ریختند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه