اخبار داغ

خطیب جمعه چناران:

رکود و بیکاری و اختلاس، بدون عینک و با چشم ‌بسته هم قابل‌دیدن است/ برجام، روزنه‌ای برای شناخت بهتر آمریکا است

رکود و بیکاری و اختلاس، بدون عینک و با چشم ‌بسته هم قابل‌دیدن است/ برجام، روزنه‌ای برای شناخت بهتر آمریکا است
امام‌جمعه چناران گفت: با توجه به آنچه درصحنه برجام رخ‌داده است امیدواریم دولت لااقل مواجهه حرفه‌ای و دقیق‌تری با این موضوع داشته باشد و رسوایی آمریکا را در دستور کار قرار دهد تا التیامی برای مردم باشد و روزنه‌ای برای بهتر شناختن آمریکا در منطقه و جهان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام‌جمعه چناران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالگرد اجرایی شدن برجام اظهار داشت: یک سال پیش در چنین روزهایی بود که روند اجرایی برجام شروع شد و مسؤولین دولتی وعده‌های زیادی برای گشایش اقتصادی کشور به مردم دادند. امروز که یک سال از اجرای این تعهد بین‌المللی می‌گذرد، هنوز تغییرات ملموس و محسوسی در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود و تحریم‌های جدیدی نیز در این دوره علیه ایران در آمریکا تصویب شده است که در عمل منجر به نقض برجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

وی ادامه داد: اینکه در ابتدای مذاکرات گفته می‌شد خزانه کشور خالی است و گره زدن آب خوردن مردم و حتی ازدواج جوانان به مذاکرات بسته است و اظهاراتی این‌چنین باعث این شد که ما برخورد از سر استغنا را به برخورد از سر نیاز تبدیل کردیم و این مسیر با اشکالات جدی ادامه پیدا کرد.

,

 کلیات متن برجام در پاویون فرودگاه امضا شد

,  , کلیات متن برجام, در پاویون فرودگاه, امضا شد,

وی افزود: اینکه کلیات متن اصلی و اولیه برجام در پاویون فرودگاه آن‌هم باعجله‌ای که یکی از مقامات می‌خواست سفر خارجی برود و یکی دیگر در قم سخنرانی داشت و دو نفر دیگر متن را در فرودگاه دیده بودند و سریع امضا کردند تا بعداً جزئیات را مطالعه کنند و یا اینکه طی ۲۰ دقیقه برجام در مجلس تصویب می‌شود، جزو اشکالات جدی در برجام است که به فرموده رهبر معظم انقلاب ازجمله کارهای عجولانه بوده است که مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

,

برجام، روزنه‌ای برای شناخت بهتر آمریکا است

, برجام، روزنه‌ای برای شناخت بهتر آمریکا است,

وی خاطرنشان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما چیزی را از دست نمی‌دهیم و دستاورد این برجام بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود است، بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود کف جامعه است و باید هویت نامشروع آمریکا و بدعهدی این دولت جنایتکار روشن شود.

,

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به آنچه امروز درصحنه برجام رخ‌داده است دولت لااقل مواجهه حرفه‌ای و دقیق‌تری با موضوع برجام داشته باشد و رسوایی آمریکا را در دستور کار قرار دهد تا حداقل التیامی برای مردم باشد و روزنه‌ای برای بهتر شناختن آمریکا در منطقه و جهان شود نه این‌که عوامل دولتی دنبال بزک کردن آمریکا باشند و اوضاع را به شرایطی تبدیل کنند که ماحصل آن این باشد که واقعیت تلخ از دسترس مردم دور بماند.

,

 رکود و بیکاری؛ نتیجه گره زدن همه امور به برجام

,  , رکود و بیکاری؛, نتیجه گره زدن همه امور به برجام,

حجت‌الاسلام تاجی در همین راستا و با اشاره به رکود، بیکاری و تورم شدید در کشور خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین واصلی‌ترین مشکلات مردم در حال حاضر مشکلات و معضلات اقتصادی است که در بین این مشکلات، معضل بیکاری به‌خصوص دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در رأس قرار دارد و در این بخش فرصت‌های جدید شغلی به میزان نیاز جامعه ایجاد نشده و بدتر از آن این‌که به دلیل رکود فراگیر و خانمان‌برانداز، فرصت‌های شغلی موجود نیز روزبه‌روز در حال از بین رفتن است.

,

وی ادامه داد:‌ برخی مسؤولین چنانچه از اتاق‌های دربسته و از پشت ماشین‌های شیشه دودی بیرون رفته و به میان مردم بیایند به‌خوبی از این مشکلات آگاه خواهند شد.

,

خطیب جمعه چناران همچنین با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور مردم بدون عینک و با چشم‌بسته هم، رکود، بیکاری، تورم، گرانی، حقوق‌های نجومی و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی را می‌بینند.

,

وی افزود: امروز طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار رسمی و طبق آمارهای غیررسمی ۵ تا ۷ میلیون بیکار در کشور وجود دارد. درصورتی‌که ناکارآمدی‌های مدیریتی، اجرایی و اقتصادی برطرف نشود و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید به‌عنوان کانون اصلی آن، موردتوجه قرار نگیرد و هم‌چنین رکود عمیق و فراگیر متوقف نشود، نمی‌توان امید چندانی به حل معضل بیکاری داشت.

,

وی در ادامه گفت: دولت اصلاح همه امور مردم و اقتصاد را طی سه سال و پنج ماه اخیر به نادرستی به برجام ارجاع داد و جامعه را در این زمینه شرطی نمود؛ برجام هم که با بدعهدی آمریکایی و عدم برداشتن همه تحریم‌ها در بهبود زندگی آحاد مردم تأثیری نداشت.

,

وابستگی عناصر فاسد اقتصادی به جریان سیاسی خاص و تشدید حمله به قوه قضائیه

, وابستگی عناصر فاسد, اقتصادی به , جریان سیاسی, خاص و تشدید , حمله به قوه قضائیه,

 امام‌جمعه چناران با اشاره به هجمه‌های روزهای اخیر به قوه قضاییه اظهار داشت: پرونده فیش‌های نجومی و فسادهای کلانی که قوه قضائیه به آن‌ها ورود جدی کرده است ازجمله مسائل کنونی کشور است که با جنجال رسانه‌ای عده‌ای علیه این قوه همراه شده است.

,

وی ادامه داد: برخی عناصر وابسته به خارج و برخی رسانه‌های موردحمایت دشمن به‌موازات افزایش تلاش در مبارزه با مفاسد اقتصادی اتهامات بیشتری را متوجه قوه قضائیه می‌کنند و فضاسازی رسانه‌ای جدی‌تری علیه این قوه شکل می‌دهند.

,

وی تصریح کرد: حمله به قوه قضائیه از سوی برخی جریانات سیاسی، عمدتاً نشان از وابستگی عناصر فساد به آن جریان‌ها دارد. به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم که با ورود جدی‌تر قوه قضائیه به مبارزه با فساد اقتصادی و فعالیت‌های پیگیر این قوه برای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی؛ دامنهٔ حملات به این قوه افزایش جدی یافته است.

,

وی افزود: حمله به قوه قضائیه از سوی دشمنان و برخی دنباله‌های داخلی آن‌ها نشان از درستی رأی این قوه دارد و همه مسئولان کشور باید از حرکت مبارک قوه قضائیه حمایت کنند.

,

ضرورت ورود سازمان همکاری‌های اسلامی به بحران یمن

, ضرورت ورود سازمان همکاری‌های اسلامی به بحران یمن,

 خطیب جمعه چناران با اشاره به ادامه سکوت و همکاری غرب با عربستان در نسل‌کشی در یمن تصریح کرد: حضور و نقش صهیونیست‌ها در بحران یمن، پوششی برای پیگیری اهداف واقعی اسرائیل در دریای سرخ و به‌ویژه باب المندب است که اگر صهیونیست‌ها به اهداف واقعی و درازمدت خود در این گلوگاه حیاتی منطقه دست یابند، عملاً به بزرگ‌ترین فرصتی دست‌یافته‌اند که سران اسرائیل حتی در خواب هم نمی‌دیدند که روزی بتوانند این تسلط گلوگاهی در منطقه را برای خودشان دست‌یافتنی کنند.

,

وی ادامه داد: این بدان معنی است که جنگ یمن و تداوم آن فقط یک برنده دارد و آن صهیونیست‌ها هستند و هیچ طرف عربی یا اسلامی از فاجعه یمن استفاده نخواهد برد.

,

وی افزود: جا دارد سازمان همکاری‌های اسلامی با ورود به بحران یمن از تمامی کشورها بخواهد که تمامی توان و ظرفیت خود را برای پایان دادن به این جنگ خانمان‌سوز و مهار بحران یمن به‌کارگیرند و مطمئن باشند که هرچه زمان بیشتری سپری شود، منطقه با مخاطراتی بیشتر مواجه می‌شود که مهار بحران را مشکل‌تر می‌کند و دامنه آسیب‌ها و پیامدهای آشکار و نهان آن را گسترش می‌دهد.

,

اعدام سه جوان بحرینی، مقدمه پیاده‌سازی سناریویی خطرناک علیه شیخ عیسی قاسم است

, اعدام سه جوان بحرینی،, مقدمه پیاده‌سازی سناریویی خطرناک علیه شیخ عیسی قاسم, است,

 حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به اعدام سه جوان بحرینی عنوان داشت: شاید بتوان اعدام سه جوان بحرینی توسط آل خلیفه را مقدمه پیاده‌سازی یک سناریوی خطرناک علیه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرینی دانست.

,

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که رژیم آل خلیفه با اعدام این سه جوان بحرینی تلاش کرده است تا واکنش احتمالی مردم به اجرای هرگونه سناریوی احتمالی علیه شیخ عیسی را بسنجد و آن‌ها را وادار کند تا پیش از اجرای این سناریو، از ابزار موجود در نزد خود برای مقابله با رژیم پرده بردارند.

,

چهره واقعی آمریکا در ترامپ نمایان شد

, چهره واقعی آمریکا در ترامپ, نمایان شد,

 امام‌جمعه چناران با اشاره به آغاز دور جدید ریاست جمهوری در آمریکا گفت: ترامپ درواقع نمادی از واقع‌گرایی ایالات‌متحده و برخاسته از واقعیت‌های موجود در این کشور بود. واقعیت‌هایی که چهره واقعی این کشور را بیش‌ازپیش نمایان کرد. ترامپ به‌وضوح در مناظره‌های انتخاباتی از شرایط بد اقتصادی در آمریکا، بیکاری، فقر، بی‌خانمان‌ها، مسائل درمانی و... صحبت می‌کرد که نشان از اضمحلال درونی در این کشور دارد.

,

نجات مصدومان پلاسکو مقدم بر هر عملی

, نجات مصدومان , پلاسکو مقدم بر هر عملی,

 حجت‌الاسلام تاجی با اظهار تأسف از حادثه تلخ آتش‌سوزی و فروریختن یک بازارچه در تهران و تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشانان گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در حال حاضر نجات و کمک به مصدومان حادثه و احیاناً افرادی که در زیر آوار گرفتارشدند مهم‌ترین وظیفه است و پیدا کردن مقصر یا مقصران حادثه و عوامل آن در مراحل بعدی می‌باشد.

,

 وی اظهار امیدواری کرد با رعایت موارد ایمنی و انجام‌وظیفه درست مسئولان شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه