اخبار داغ

امام جمعه تفرش:

ایجاد وحدت در جامعه اسلامی از اقدامات بزرگ امام راحل بود

ایجاد وحدت در جامعه اسلامی از اقدامات بزرگ امام راحل بود
امام جمعه تفرش گفت: امام آمد و با دم مسیحایی و نفوذ معنوی خود جماعت متفرق را یکی کرد و انقلاب اسلامی را به وجود آورد. به برکت وحدت است که مشکلات جامعه برطرف می شود و خداوند هم عنایت ویژه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام محمد مومنی امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت: درک حقایق، توسط گروهی که آیینه وجودیشان را از غبارها و آلودگیها نجات دادند و کسانی که از روح خود مراقبت ندارند، یکی نیست. کسانی که حقایق دنیا را تکذیب می کنند کسانی هستند که زنگار، آیینه وجودی آنها را فراگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

مومنی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: گناه همانند نقطه سیاهی است که بر دل افراد می نشیند و اگر این سیاهی با آب توبه شستشو داده نشود تمام وجود فرد را فرامی گیرد و دیگر خداوند بر دل این فرد گناهکار مهر می زند.

,

وی به تبعیت از اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: خداوند از انسانها خواسته که از اهل بیت(ع) تبعیت کنند چرا که بنابر فرموده قرآن کریم به اراده حق تعالی، ذره ای گناه و آلودگی در روح و وجود آنها وجود ندارد. حقایقی که اهل بیت(ع) از دنیا به دست آورده اند در قالب احادیث و روایات در اختیار همه قرار داده اند و بر همه لازم است که از آنها تبعیت کنند.

,

امام جمعه تفرش در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به ماه بهمن، گفت: ماه بهمن با پیروزی انقلاب، یاد امام راحل و فجر آفرینان انقلاب عجین شده است و مردم و مسئولین همواره باید یاد امام(ره) را زنده نگه دارند. زنده نگاه داشتن یاد امام بزرگوار در جامعه سبب تقویت نظام و مملکت خواهد شد.

,

مومنی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود: «با یاد بزرگان و صالحین می توانید رحمت خداوند را بر خود نازل کنید.» امام راحل یک مرد استثایی بودند و کارهای ویژه و استثایی انجام دادند. اگر کسی یاد بزرگان، صالحین و خادمین به اسلام و انقلاب را فراموش کند، متقابلا خشم و غضب الهی را به دنبال دارد.

,

وی احیای نماز جمعه را از از کارهای ویژه امام خمینی(ره) عنوان و اضافه کرد: قرآن از امت اسلامی خواسته است که به نماز جمعه توجه کنند و در این مورد دستور صریح و اکید دارد. نماز جمعه نماز ولایت، بصیرت و حاکمیت است و برکات فوق العاده عجیبی دارد. این واجب الهی ۱۴۰۰ سال بود که به صورت کمرنگ در جامعه اقامه می شد و مردم از برکات آن بی بهره بودند. اما به برکت انقلاب اسلامی، امروز در اکثر نقاط کشور نماز جمعه برپا می شود.

,

امام جمعه تفرش، موفقیت ستاد نماز جمعه تفرش و نماز جمعه تفرش در سطح استان و در سال گذشته را یادآوری کرد.

,

مومنی ایجاد وحدت در جامعه اسلامی را از دیگر کارهای بزرگ امام راحل اعلام و اضافه کرد: امام آمد و با دم مسیحایی و نفوذ معنوی خود جماعت متفرق را یکی کرد و انقلاب اسلامی را به وجود آورد. به برکت وحدت است که مشکلات جامعه برطرف می شود و خداوند هم عنایت ویژه می کند.

,

وی به یکی از خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: در یکی از خطبه ها، مشکلات شورای شهر و شهرداری تفرش را متذکر شده بودیم که منشا آن به خاطر عدم همدلی و اتحاد بود. البته برخی خرده گرفتند ولی الان واقف شدند که منشا مشکلات همین امر بوده است. به برکت وحدت، همدلی، هم افزایی و استفاده از نظر دیگران می توان مشکلات شهرداری را حل کرد.

,

خطیب نماز جمعه در تفرش گفت: مردم نیز باید کمک کنند و شورای شهر و شهرداری را از خود بدانند چراکه شورای شهر، نماینده انتخابی مردم و شهردار نیز با یک واسطه توسط مردم انتخاب می شود. با پرداخت عوارض باید شهرداری را یاری کرد. از مسئولین شهرستان می خواهم که ادارات بدهکار به شهرداری، عوارض خود را زودتر بپردازند چراکه حبس دِین در صورتی که فرد بتواند بپردازد مصداق حرام شرعی است.

,

مومنی اظهار کرد: همه باید همت کنند تا شهرداری بتواند بدهکاریهای خود را بپردازد و با قوت هر چه تمام تر، سازندگی انجام دهد.

,

وی کارآمدی دین در همه مسائل را از دیگر کارهای بزرگ امام راحل برشمرد و یادآور شد: در سالیان متمادی، ابرقدرتها و صهیونیستها به مردم تفکر عدم کارآمدی دین در اجتماع و عدم قدرت آن در برطرف شدن مشکلات را القا کرده بودند. اما امام(ره) خط بطلانی بر این تفکر صهیونیستها کشید و نشان داد دین در تمام مسائل کارآمد است و ملتی که دیندار است و به خداوند اعتماد دارد، قوی است.

,

امام جمعه تفرش به پیروزی حلب اشاره کرد و افزود: در این پیروزی، همه دنیا متعجب شده اند و به اذعان آنها ایران اولین قدرت منطقه شده است و نظامیان دنیا از شنیدن نام سلحشوران ایرانی هراس دارند. ۲۸ سال از دفاع مقدس می گذرد و به برکت ولایت و رهبری قدرت دفاعی ایران ۲۸ برابر شده است.

,

مومنی خاطرنشان کرد: آمریکا درصدد بود که با تجزیه سوریه و عراق یک منطقه امنی را برای داعشیهای خبیث ایجاد کند و با گرفتن قسمتی از سوریه و عراق، «اسرائیل ۲» را تشکیل دهد. اما تدبیر مقام معظم رهبری و نیروهای جان برکف و سپاه پاسداران، این توطئه خبیث آمریکاییها را در منطقه نقش بر آب کرد و آنها را بر خاک مذلت نشاند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه