اخبار داغ

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین:

نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۱٫۶ درصد است

نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۱٫۶ درصد است
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: نرخ بیکاری استان ۱۱٫۶ درصد با نرخ مشارکت ۴۰ درصد است که حدود ۱٫۱ درصد پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در  جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های موثر در بخش صنعت و کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: استان قزوین دارای رتبه ۱۸ در ارزش افزوده بخش کشاورزی، رتبه ۱۵ در بخش درآمدهای استانی و رتبه ۱۴ ارزش افزوده در بخش صنعت است.

,

حبیبی یادآوری کرد: نرخ بیکاری استان ۱۱٫۶ درصد با نرخ مشارکت ۴۰ درصد است که حدود ۱٫۱ درصد پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری می‌باشد.

,

این مسئول اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان، حمایت جدی از سرمایه گذاری و سرمایه گذار است تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای حضور در این استان داشته باشند.

,

وی تصریح کرد: از لحاظ اشتغال، سهم  بخش‌های کشاورزی ۲۱ درصد و سهم صنعت و معدن ۳۵ درصد و بخش خدمات حدود ۴۴ درصد در استان می‌باشد.

,

حبیبی ادامه داد: استان قزوین به دلیل  برخورداری از قابلیت‌های مختلف در بخش کشاورزی با تولید محصولاتی همچون فندق،پسته، انگور، کشمش، زغال اخته، ذرت و گندم و چغندرقند تبدیل به یک استان بی بدیل در عرصه تولید و صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شده است.

,

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه سومی این استان در تولید سرامیک و شیشه و تولید هزار و ۲۹۰ نوع محصول مختلف در حوزه صنعت ، قابلیت های بالای استان قزوین را نمایش می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه