اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی کاشمر خبر داد؛

توزیع ۳۱۰۰ تن کودهای شیمیایی در کاشمر

توزیع  ۳۱۰۰ تن کودهای شیمیایی در کاشمر
به منظور تأمین کود مورد نیاز کشاورزان کاشمر توزیع انواع کودهای شیمیایی در این شهرستان از ابتدای سال آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 3 هزار و 100 تن انواع کودهای شیمیایی در این شهرستان توزیع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی با بیان اینکه کودهای ازته و فسفاته از بیشترین کودهای توزیع شده بوده است، گفت: 2 هزار و 35 تن کودهای ازته، 315 تن کودهای پتاسه و 750 تن کودهای فسفاته تا کنون توسط اتحادیه تعاونی روستایی، شرکت تعاونی ترشیز 5 و کارگزار بخش خصوصی در بین کشاورزان توزیع شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 100 تن انواع کودشیمیایی در شهرستان توزیع شده است، طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال نیز 1400 تن دیگر توزیع  خواهد شد.

,

موسوی ادامه داد: شهرستان کاشمر دارای ماهیت کشاورزی و باغبانی بوده و بایستی کشاورزی در رأس امور شهرستان باشد.

,

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی کاشمر از سال 90 با برنامه ریزی های آموزشی و ایجاد مزارع الگویی و ترویجی درصدد تولید محصولات سالم و نهایتاً ارگانیک جهت سبد مصرف کنندگان تولیدات بخش کشاورزی برآمده که تا کنون به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده است.

,

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت: توصیه می شود کشاورزان به منظور مصرف بهینه کودهای شیمیایی و همچنین کاهش هزینه های تولید قبل از کاشت محصولات زراعی و باغی خود با انجام آزمایش خاک و آگاهی از میزان نیاز زمین زراعی و کشاورزی خود، با آگاهی کامل اقدام به کوددهی و کاشت محصولات خود کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه