اخبار داغ

یادداشت/

مردم به دور از تعصبات قومی و فامیلی شورای شهر را انتخاب کنند

مردم به دور از تعصبات قومی و فامیلی شورای شهر را انتخاب کنند
شورا شهر ، انجمن شهر، پارلمان محلی یا هر عنوان دیگری که بر آنها اطلاق شود، نمایندگان مردم در سطوح محلی هستند که با انتخاب مردم جهت مدیریت شهر و روستاها انتخاب می شوند. شورا را می توان عینیت بخشیدن به دموکراسی یا همان مردم سالاری دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هفت چشمه، علی گنجی زاده کارشتاس علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری در یادداشتی نوشت:شورای اسلامی شهر بایستی متشکل از افراد امین، منتخب و مورد اعتماد مردم باشند، افرادی که از دل مردم برخاسته ومشکلات آن ها را فهمیده و تجربه کرده اند و آمده اند تا گره مشکلات را در راستای پیشرفت کیفیت زندگی و به عنوان یک عنصر از مدیریت شهری در اداره شهرها بگشایند.شوراها از جمله سازمان هایی می باشند که برای تحقق مشارکت مردم در فرآیند تصمیم گیری، برنامه ریزی، نظارت و اجرای سیاست گذاری ها در سطوح محلی و منطقه ای فعالیت می کنند، بنابراین می بایست زمینه حضور و مشارکت مردم در امور مربوط به خودشان را فراهم نمایند.

مطابق اصل هفتم قانون جمهوری اسلامی ایران، شوراهای شهر در کنار مجلس شورای اسلامی وشورای استان از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور هستند که از اهم وظایف آنها می توان به برنامه ریزی و نظارت در امور اجتماعی و اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی،آموزشی وسایر امور رفاهی، همکاری بامردم، توجه به مقتضیات محلی، انتخاب ونظارت بر شهردار، تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی، ارائه راه حل های کاربردی، برنامه ریزی و نظارت  در اداره مراکز تفریحی و فرهنگی و... نام برد.

در ادوار مختلفی که شورای اسلامی شهر به فعالیت می پردازند براساس رسالت خود به عنوان قانون گذار در امور شهر ناظر بر برنامه های شهرداری می باشد که نقشی اساسی در جامعه شهری به عنوان یکی از بازوان اصلی سیستم خواهند داشت. لذا می بایست در امر برنامه ریزی شهر و نوع نیازمندی های ساکنین و از طرفی چگونگی توسعه فیزیکی شهر، محله بندی، مسکن، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز، مسائل بهداشتی، مسائل فرهنگی و فرهنگ شهروندی را بررسی نمایند، که بالطبع تحقق این اهداف در شهرها نیازمند مدیران و افراد علاقمند و صاحب نظر است که بتوانند با نگرش و تفکر سیستمی و سیاست گذاری صحیح، با استفاده از تمامی اجزا وعناصر و مشارکت دادن شهروندان گام مهمی برای عمران و آبادانی برداشته و موجبات رفاه اهالی را فراهم نمایند.

در کفه دیگر ترازوی این تحلیل علاوه بر موضوعات تخصصی جهت عملی سازی تمامی برنامه ها، تعهد و مسئولیت پذیری وحس خدمتگذاری پاک و صادقانه لازمه این امر خطیر می باشد؛ به گونه ای که نمایندگان در شورای  شهر ضمن هماهنگی با تمامی اعضا و باملاک قرار دادن قوانین حاکم و اصول فنی به جای سلایق شخصی، داشتن برنامه ریزی به شکل علمی و مطابق با اختیارات و رسیدگی به تمام جوانب و ابعاد نیازهای شهر، به معنای واقعی واژه خدمتگذاری را معنا نموده و پاسخ اعتماد شهروندان را داده باشند.

 البته  با توجه به نزدیک شدن به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا ضرورت دارد مردم با دقت نظر بیشتر به دور از تعصبات قومی و فامیلی و صرفا در راستای  شناسایی و کمک به افراد باسواد ،لایق ، علاقمند  و صاحب نظر در حوزه مدیریت شهری  اقدام نمایید. تا بدینوسیله به پیشرفت و توسعه متوزان شهری و ایجاد زیرساخت و  رفاه شهری کمک نمایند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , هفت چشمه, هفت چشمه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه