اخبار داغ

شایعه یا واقیعت!

ماجرای ورود مارهای سمی و غول پیکر به شهر میانه

ماجرای ورود مارهای سمی و غول پیکر به شهر میانه
طی چند روز گذشته خبر وجود مارهای غول پیکر و سمی در شهر میانه چنان در فضای مجازی دست به دست می شود که گاهاً برخی خبرهای واقعی و مستند اینگونه نمی توانند به سرعت در روی جامعه اثر گذار باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  میانا، فضای مجازی و پیام رسان تلگرام در چند روز گذشته موجب ترس و وحشت همشهریان میانه ای شده است بطوری که خبر وجود مارهای سمی در برخی مناطق شهر با دست به دست شدن آسایش و آرامش را از همگان سلب نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  میانا,

در این پیام آمده است؛

,

  “ورود مارهای سمی تا حوالی میدان نماز و آزادگان جنوبی شهرستان میانه موجب نگرانی و وحشت زدگی مردم گردیده است.

,

حوالی ساعت ۲۱:۱۷ دقیقه شب روز جمعه شنبه ۲۴ دی ۹۵ ،چندین تماس تلفنی از طرف عده ای از شهروندان با نهادهای ذیربط از جمله پلیس ۱۱۰، سازمان محیط زیست و هلال احمر حاصل گردید که خبر از رویت تعداد زیادی مار قوی جثه در حوالی پارک آزادگان و اطراف آن میدادند! پیرو این اخبار اکیپی مجهز از سازمان حفاظت از محیط زیست و هلال احمر با اخذ مجوز از دفتر استاندار و ارگان های امنیتی در محل حاضر شدند و پس از مدتی تحقیق و تفحص به طور ناباورانه ای با حدود حداقل ۹ مار سمی و غول پیکر مواجه گردیدند ، که طول مارها بین ۵ تا ۸ متر اعلام شده است! به نقل از معاونت محترم سازمان محیط زیست، نیروهای امدادی با مشاهده این صحنه اقدام به تجهیز خود و ملبس شدن به لباسهای مخصوص و امدادی نموده و پس از جستجوی چندین ساعته متوجه حرکت حدود ۲۰ حلقه از این مارهای سمی و خطرناک شدند که از فاصله ی ۲ کیلومتری به طور پراکنده در حال حرکت به سوی حریم شهری و خیابان های اطراف آن هستند! لازم بذکر است تعدادی از این مارهای سمی در خیابانها توسط جوانان نیز مشاهده شده که موجب وحشت زدگی و هراس آنها نیز شده است و عده ای از ساکنین نیز از شدت ترس و وحشت جرات خروج از منزل را ندارند. کارشناسان علت این رویداد را خشکسالی های اخیر میدانند که باعث گردیده مارها به سمت شهر روی بیاورند. “

,

دست آخر پایان بخش این پیام بی محتوا این است:

,

شما هم اینقدر زودباور نباش، اینقدر هم با دقت نخون، توی این سرما مار کجا بوده بابا!!!؟؟؟ یه خالی بستیم جو عوض بشه، چه خبرا دیگه!؟

,

هر کدام از ما نیز با بازنشر پیامی که به صحت آن اطمینان نداریم به زنجیره انتشار این شایعات می پیوندیم و شخص یا اشخاص دیگری را در معرض فریب های این شبکه نامطمئن قرار می دهیم.

,

همه آنچه گفته شد می تواند نکات مهمی را در مورد قدرت شبکه های اجتماعی به ما بیاموزد.کاربران شبکه های اجتماعی باید بیاموزند این شبکه ها وسیله تفریح و سرگرمی نیستند که هر کس هر طور می خواهد از آن استفاده کند،. بی تردید شبکه های اجتماعی ابزار بسیار قدرتمندی هستند؛ آیا ما نیز به درستی از آنها استفاده می کنیم؟

,

امیدواریم قبل از اینکه رسانه ها به انتشار واقعیت ماجرا بپردازند مسئولین شهرستان نیز در مقابل چنین شایعه پراکنی هایی اطلاع رسانی دقیق و به موقع داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه