اخبار داغ

دبیر کانون جمعیت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند:

حادثه پلاسکو زنگ خطری برای مردم و مسئولان است

حادثه پلاسکو زنگ خطری برای مردم و مسئولان است
دبیر کانون جمعیت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با اشاره به اینکه ساختمان پلاسکو تنها یکی از هزاران ساختمان پرخطر و ناامن تهران بود که فرو ریخت گفت: حادثه اخیر زنگ خطری برای مردم و مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد قربانپور دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در گفت‌وگو با دانشجوخبر در ارتباط با حادثه اخیر ساختمان پلاسکو اظهار داشت: ابتدا شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو را خدمت برادران و همکاران عزیزم در سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر و همچنین خانواده معظمشان تسلیت عرض می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجوخبر,

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در ارتباط با جزئیات این حادثه عنوان کرد: صبح روز پنج شنبه ۳۰ دی ماه بود که خبر حریق در ساختمان پلاسکو مردم تهران را حساس کرد. در همان دقایق نخست آتش نشانی تهران در محل حادثه حاضر شد و شروع به اطفای حریق کرد. آتش از طبقه نهم ساختمان پانزده طبقه پلاسکو زبانه می‌کشید.

,

وی ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و امنیتی در آماده باش کامل به سر می‌بردند. کار اطفای حریق به دلیل هجوم مردم جهت تماشا و فیلم‌برداری به سختی پیش می‌رفت. منطقه با تلاش زیاد پلیس و نیروهای امدادی تخلیه شد. آتش نشانان موفق شدند که اوج حریق را فرو بنشانند. زمانی که همه فکر می‌کردند آتش مهار شده است، ناگهان اتفاق عظیمی رخ داد و ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو تاب آتش را نیاورد و با چند انفجار پیاپی فرو ریخت.

,

قربانپور ضمن ابراز تأسف از عدم همکاری مردم با نیروهای امدادی در روز حادثه تصریح کرد: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت این است که علی‌رغم اطلاعیه‌های متعدد و بی‌شمار صدا و سیما و نهادهای امدادی، مردم بیش از پیش به سوی محل حادثه هجوم آوردند که باعث مختل شدن امدادرسانی‌ها شد در صورتی که همان زمان عده دیگری از مردم بنا به فراخوان سازمان انتقال خون، در صف‌های اهدای خون به سرمی‌بردند.

,

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی و بی‌وقفه ماموران آتش‌نشانی و نیروهای امدادی ابراز داشت: پس از فرو ریختن ساختمان پلاسکو بدون هیچ معطلی نیروهای تخصصی جست‌وجو و آوار جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند که تا به این لحظه به طور مداوم مشغول عملیات هستند و ما نیز برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنیم.

,

وی حادثه پلاسکو را زنگ خطری برای مردم و مسئولان دانست و افزود: اما اگر از این حادثه بگذریم، همه ما بارها و بارها از قرار داشتن تهران بر روی گسل و خطر زلزله‌ای شدید شنیده‌ایم. آیا اقدامی مثبت جهت پیشگیری این فاجعه بزرگ انجام شده بود؟! شاید حادثه ساختمان پلاسکو زنگ خطری برای مردم و مسئولان باشد!

,

قربانپور یادآور شد: ساختمان پلاسکو تنها یکی از هزاران ساختمان پرخطر و ناامن تهران بود که فرو ریخت و ایران را داغدار کرد. مسئولان باید مراقب باشند تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

,

این روزها صحبت از عدم تجهیزات امدادی مناسب می‌شود. نظر شما چیست؟ دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در پاسخ به این سوال خبرنگار دانشجوخبر گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه بعد از زلزله بم از لحاظ تجهیزات امدادی دچار تحول شد و امروز هم نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات دنیا استفاده می‌کنند و به صورت تخصصی روش استفاده از این ابزار را آموزش دیده اند.

,

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: آتش نشانان از خطر ریزش ساختمان پلاسکو به خوبی آگاه بودند ولی به خاطر نجات جان عده‌ای از مردم که با لجبازی به ساختمان برگشته بودند و حاضر به ترک ساختمان نشدند، وارد ساختمان شدند که متاسفانه ساختمان روی سر آن‌ها آوار شد.

,

قربانپور در اظهارات پایانی خود خطاب به مردم خاطرنشان کرد: مردم غیرمتخصص عزیز نمک بر این جراحت نزنند و نظرات غیرتخصصی ندهند. هر کاری که لازم بود در عملیات امدادی صورت گرفته و هیچ گونه کم کاری وجود نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه