اخبار داغ

تولید سرامیک با مقاومت بالا به دست محقق جوان همدانی/ توسعه کشور در گرو تقویت رابطه صنعت و دانشگاه است

تولید سرامیک با مقاومت بالا به دست محقق جوان همدانی/ توسعه کشور در گرو تقویت رابطه صنعت و دانشگاه است
محقق و پژوهشکر شیمی گفت: در کشور ما تولید کنند رابطه بسیار ضعیفی با محققان و بخصوص جوانان تحصیل کرده دارند و اگر محققی طرحی در ذهن خود داشت باشد احتمال حمایت شدن از سمت تولیدکندگان برای آن بسیار کم می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد رستمی در گفت و گو با خبر نگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری همدان بیان داشت :با توجه به اهمیت استفاده از سرامیک های با قدرت بالا در بسیاری از مشاغل تصمیم بر ساخت نوعی از سرامیک ها را گرفتیم که توانایی مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.
وی تشریح کرد : در این پروژه تحقیقاتی که در مدت بیش از یکسال به طول انجامید با آزمایش های گوناگون توانستیم سرامیک و سفالی تهیه کنیم که از نظر قدرت و استحکام بسیار مقاوم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,


مهندس رستمی ادامه داد: سرامیک تهیه شده در مقایسه با سرامیک های موجود در بازار قدرت مقاومت بسیار بالا تری را دارد و علاوه بر قدرت و استحکام بالا در فرایند ساخت حدود ۱۰۰ درجه از دما و مدت زمان پخت آن کاسته شده است.

,
,


وی با تاکید بر لزوم بالا بردن بهره وری در صنایع کشور عنوان کرد : سرامیک تولید شده با توجه به این مهم که دما و مدت زمان کمتری برای پخت شدن نیاز دارد می تواند در صرفه جویی انرژی و وقت در کارگاه های تولیدی بسیار صرفه جویی کند .

,
,


رستمی با بیان این که این کالای دانش بنیان برای تولید در مقیاس انبوه و تجاری سازی که میتواند در بسیاری از بخش های تولیدی کشور کاربرد داشت باشد نیاز بالای به حمایت های مسئولین دارد، ابراز داشت : سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان همدان از ابتدای شروع به کار این طرح تحقیاتی با کمک های مادی و معنوی خود در کنار ما بوده است.

,
,


وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور برای انجام فعالیت های تحقیقاتی گفت: در کشور ما رابطه بین صنعت ، دانشگاه و محقق بسیار ضعیف می باشد در صورتی که در کشور های پیشرفته بسیاری از تحقیق های که صورت می گیرد به سفارش صنایع در راستای حل مشکلات موجود می باشد.

,
,


مهندس رستمی با اشاره به تلاش های خود برای کسب حمایت از طرف تولید کنندگان در راستای تولید این محصول دانش بنیان ادامه داد: در ابتدای شروع به کار این طرح تحقیقاتی که می تواند در بسیاری از ابعاد به تولید کنندگان کشور کمک کند به دنبال اسپانسر های برای حمایت از طرح خود بوده ام که هیچ ارگانی به غیر از سازمان بسیج،علمی،پژوهشی و فناوری از این طرح کاربردی حمایت نکرد.

,
,


وی تصریح کرد : در کشور ما تولید کنند رابطه بسیار ضعیفی با محققان و بخصوص جوانان تحصیل کرده دارند و اگر محققی طرحی در ذهن خود داشت باشد احتمال حمایت شدن از سمت تولیدکندگان برای آن بسیار کم می باشد.

,
,


رستمی خطاب به جوانان گفت: جوانان و تحصیل کرده های کشور همواره باید به آموخته های خود در راستای تحقیق و پژوهش و حل مشکلات پیش روی صنایع و مردم تلاش کنند و در این راه که بسیار هم سخت می باشد هرگز خسته و نا امید نشوند.

,
,


وی یکی از راه های حمایت از جوانان محقق کشور را تسریع در خدمات سربازی دانست و ابراز داشت : امروزه یکی از نگرانی های اصلی بسیاری از جوانان کشور که همگی جزو تحصیل کرده های جامعه نیز می باشد دوران خدمت سربازی می باشد که اگر مسئولین مربوطه تدابیر ویژه ای در این راستا بیندیشند که به نوعی جوانان در راستای انجام فعالیت های تحقیاتی تشویق شوند قطعا نتیجه آن را همه افراد جامعه در شکوفایی و ایجاد انگیزه در جوانان برای حل مشکلات موجود خواهند دید.

,
,


رستمی ادامه داد: مسئولین علمی کشور باید به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط با صنایع و تولید کنندگان باشند تا آنها نیاز ها و مشکلات خود را به بخش دانشگاهی و محققین جامعه ارجاع دهند و دانشجویان و افراد تحصیل کرده نیز با انجام فعالیت های تحقیقاتی خود که نیاز های علمی تولیدکندگان را بر طرف می کند به دنبال جلب اعتماد آنها باشند.

,
,


وی تنها راه توسعه و پیشرفت را در کشور ایران عمل و توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت :در کشور ما مقام معظم رهبری به خوبی مشکلات را دیده است و با تاکید بر اصول اقتصاد مقاومتی و پیگری آن در سطح مدیران و مسئولان جامعه به دنبال تحقق این مهم در کشور می باشد.

,
,


رستمی ادامه داد: تمام افراد جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی و به نتیجه رسیدن این طرح بزرگ مسئول می باشند و باید با تلاش و احساس مسئولیت به دنبال کمک به تحقق این مهم که تنها راه نجات بخش اقتصاد کشور خواهد بود باشند.

,
,


وی در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از کالا های ساخت داخل کشور توسط افراد جامعه گفت:اگر در کشور تمام مردم به استفاده از کالا های داخلی روی بیاورند قطعا این مهم می تواند در ایجاد اشتغال و از بین بردن مشکلات اقتصادی موجود بسیار مفید باشد.

,
,


انتهای پیام//

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه