اخبار داغ

داستان کودکانه‌ی دیده‎ نشده از مارک تواین منتشر می‌شود

داستان کودکانه‌ی دیده‎ نشده از مارک تواین منتشر می‌شود
نویسنده‌ی ماجراهای «هاکلبری فین» داستان های زیادی را برای فرزندان خود نوشت اما داستان «دزدیدن شاهزاده اولیومارگارین» تنها داستانی بود که از او به جا ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛ برای امسال، صدوپنجاهمین سالگرد انتشار اولین کتاب نویسنده «هاکلبری فین» یک نوشته ی 16 صفحه‌ای درباره‌ی داستان کودکانه‌ای که برای دختران مارک تواین تعریف شد، منتشر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

«دزدیدن شاهزاده اولیومارگارین» دست نوشته‌ی مارک تواین از داستانی است که خود برای دخترانش یک شب در پاریس در سال 1879 تعریف کرد. این داستان در مورد پسر جوانی است که می‌تواند با حیوانات صحبت کند و از آن‌ها می خواهد تا حیوانات دیگر را برای نجات شاهزاده‌ای دزدیده شده آماده کنند.

,

این داستان پس از مدت زیادی، توسط نویسنده و تصویرگر «فیلیپ» و «ارین استد» کامل و تصویرگری شده‌ است. انتشارات «دابل‌دی» اعلام کرد این داستان مضامین محبت، مهربانی و شجاعت در مقابله با ظلم را همراه با طنزی به شدت متاثرکننده بررسی می‌کند.

,

یک پژوهشگر در سال 2011، هنگامی که در حال بررسی اوراق و طرح‌های مارک تواین در دانشگاه کالیفرنیا واقع در برکلی بود، داستان «دزدیدن شاهزاده اولیومارگارین» را در میان آرشیو مطالب پیدا کرد.

,

اگرچه مارک تواین معمولاً برای دختران خود قبل از خواب داستان تعریف می‌کرد، به نظر می‌رسد این داستان تنها نمونه‌ای است که او ثبت کرده است.

,

فرانسیس گیلبرت به مدیر انتشارات در راندوم هاوس (جایی برای انتشار کتاب‌های تصادفی برای خوانندگان جوان) که این کتاب را ویراستاری کرده بود، پیوست. او می‌گوید:«انتشار داستانی جدید از تواین، یک رویداد ادبی باورنکردنی است. هنگامی که برای بار اول فرصت خواندن این داستان چاپ نشده به من داده شد، آن را باور نمی‌کردم.

,

این کتاب در 26 سپتامبر که با صدوپنجاهمین سالگرد انتشار اولین کتاب مارک تواین مصادف است، منتشر خواهد شد. اولین کتاب او به صورت مجموعه داستان های کوتاه «وزغ جهنده معروف ناحیه کالاوروس» در سال 1867 منتشر شد.

,

ساموئل لانگورن کلمنس معروف به مارک تواین در سال 1835 به دنیا آمد. او را بیشتر به واسطه‌ی «ماجراهای هاکلبری فین»، «ماجراهای تام سایر»، توانایی او در تلفیق منش، واقع گرایی اجتمایی و تفسیر غرور آدمی، به عنوان بزرگترین نویسنده و فکاهی‌نویس  آمریکایی در دوره‌ی خود می شناسند.

,

در سال‌های اخیر، اثر او بحث های نژادپرستی را جمع آوری کرده است. براساس همکاری کتابخانه‌های آمریکایی، «ماجراهای هاکلبری فین» و «ماجراهای تام سایر» از مارک تواین، در موازات با داستان «کشتن مرغ مقلد» اثری از هارپر لی به طور مرتب در صدر لیست کتاب‌های ممنوع شده از برنامه‌ی مدارس ایالات متحده قرار می‌گیرند.

,

در دسامبر سال 2016، با شکایت یک مادر، داستان «هاکلبری فین» از مدارس در ویرجینیا حذف شد. وی از اینکه استفاده ی مکرر از کلمات تحقیرآمیز در مورد سیاه پوستان در این کتاب برای فرزند دو نژادی اش یک مشکل محسوب می‌شد، شکایت کرد.

,

گروه مخالف با سانسور «اتحاد ملی مخالف با سانسور» هشدار می‌دهد این پست که مربوط به حقوق کودکان می‌باشد، خوانده شود:

,

“مدارس با خودداری از بحث کردن درمورد مسائل جدل‌آمیز مانند نژادپرستی، به دانش‌آموزان خود آسیبی جدی می‌زنند.”

,

این کتاب بعدها به مقام سابق خود در مدارس برگردانده شد.

,

مترجم: محمدحسین ناطقی

,

منبع: گاردین / 23 ژانویه

, گاردین]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه