اخبار داغ

مدیرعامل پدافندغیرعامل استانداری هرمزگان:

هدف پدافندغیرعامل افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دشمن است

هدف پدافندغیرعامل افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دشمن است
مدیرعامل پدافندغیرعامل استانداری هرمزگان با تشریح وضعیت فعلی استان در بحث پدافندغیرعامل،هدف این سازمان را افزایش قدرت بازدرندگی در برابر دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ندای ساحل؛ سجادی مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان در خصوص اقداماتی که در این حوزه انجام می گیرد، گفت: به طور خلاصه 12 کارگروه داریم که این کارگروه ها در تمامی مسائل زیربط از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و انتظامی ورود می کنند. مصادیق پدافند غیرعامل به صورت ویژه در پادگان ها، مراکز نظامی و انتظامی در نیروی دریایی و هوایی و زمینی مختص ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران رعایت و انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ندای ساحل,

 

,

سجادی با اشاره به عملکرد پدافند غیرعامل در دستگاه های عمومی عنوان کرد: در دیگر دستگاه ها اصولا چهار اصل پدافند یعنی، کارگروهی، زیستی، سایبری و پرتویی را ما در کل کشور قرار دادیم و از 12 کارگروهی که در استان ما فعالیت می کنند، هر کدام 12 زیرمجموعه که اعضای آن عضو مدیران دستگاه های اجرایی هستند را در خود ادغام نموده اند.

,

 

,

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل سازمانی است که کمک رسان و کاهش دهنده خسارت هایی است که در شرایط خاص به اماکن حیاتی، حساس و ضروری استان وارد می شود و هدف ما افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دشمن است. یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل تسهیل مدیریت بحران است. کارهایی که اکنون در مقابل پیشگیری و مسائل زیستی و سایبری و پرتویی انجام می شود، کمکی به زمان وقوع جنگ و بحران های طبیعت ساز می کند.

,

 

,

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان افزود: اقادامت مهمی که انجام گرفته است اول جذب 7 شرکت مهندسی مشاور در استان است که بالغ بر 50 مهندس در آن ها فعالیت دارند و این افراد تایید صلاحیت شدند و بعد از یک دوره چند روز در تهران گِرِیدِ 3 پدافند غیرعامل کشور برایشان  صادر می شود و این ها می توانند در بازار کار و پروژه و در طرح های پدافند غیرعامل استان شرکت داشته باشند.

,

 

,

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 215 تمام بخش های دولتی و قسمتی از بخش های خصوصی ملزم به رعایت پدافند غیرعامل هستند.تلاش ما بر این است که با جذب مهندسین آموزش دیدیه در تمام زمینه ها هم دانش بومی استان و هم توان علمی پروژه ها را بالا ببریم و در حد انتظار باشیم.

,

 

,

سجادی در ادامه گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در تمامی نقاط استان و جزایر چهارده گانه با نگرش دارایی ها، تهدیدات، آسیب ها، راهکارها در 3 فاز به مرحله ی اجرا درآمده که فاز اول و دومش به اتمام رسیده است و در انتظار شروع فاز سوم آن هستیم.

,

 

,

 

,

وی در انتها یادآور شد: بررسی طرح آمایش سرزمین و مهمترین موضوعی که اکنون در کشور زبانزد است مبحث 21 مقررات ملی ساختمان است و ایمن سازی ساختمان ها، که از فعالیت های وزارت راه و شهرسازی است به استان واگذار شده است و با الزام شهرداری سال گذشته به این مسئله ورورد کردیم و در مرکز استان و شهرها یک باب مغازه و واحد در ابتدای مجتمع های بزرگ تجاری برای اتاق بحران و ایمنی در نظر گرفته شد که در آن ابزار اطفاء حریق و وسایل مورد نیاز در آن نگه داری می شود که در زمان بروز حادثه بتوان از آن ها بهره گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه