اخبار داغ

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور:

سازمان صنعت و معدن تشکل های کارگری را رها کرده است/ دولت قرار بود سفره کارگران را رنگین کند

سازمان صنعت و معدن تشکل های کارگری را رها کرده است/ دولت قرار بود سفره کارگران را رنگین کند
دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت علی‌رغم اینکه نقش مهمی را می‌توانند برای تشکل‌های کارگری داشته باشند این بخش را رها کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ابوی دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور، در گفتگو با پرستوها، اظهار داشت: وضعیت اشتغال خراسان ماند سایر استان‌های کشور است البته مشهد به دلیل داشتن موقعیت زیارتی دارای وضعیت اشتغال ویژه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

 

,

وی افزود: مشهد دارای اشتغال شناوری است که به‌تناسب مناسب‌ها، موقعیت‌ها و تغییر وضعیت معیشتی تغیر شغال صورت می‌پذیرد.

,

 

,

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه نرخ بیکاری استان خراسان رضوی نسبت به ماه‌های گذشته کمتر گزارش‌شده استگفت: امسال نزدیک به ۱۵ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این رقم در سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار نفر بوده است و این به سبب شرایط اقتصادی است که در ایران به وجود آمده است.

,

 

,

وی ادامه داد: کارگروهی در تشکل‌های کارگری و انجمن‌های کارگری و کارفرمایی با دولت تشکیل‌شده است که به‌طور جداگانه و تخصصی تحقیقاتی را برای تعیین دستمزد کارگران انجام می‌دهند.

,

 

,

ابوی عنوان داشت: کارگروه «مزد» که تحت نظر شورای عالی کار شکل‌گرفته است که میزان حقوق را طبق ماده ۴۱ قانون اساسی در شورای عالی کار به تصویب می‌رسانند.

,

 

,

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور بابیان اینکه حقوق تعیین‌شده از سوی شورای عالی کار با خط فقر و معیشت متأسفانه تناسبی ندارد افزود: امروز می‌بینیم علی‌رغم اعلام بانک مرکزی و دولت‌مردان خط فقر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است به کارگران یک‌سوم حقوق را به کارگران می‌دهیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: باید تشکل‌های کارگری مطالبه خود از دولت و کارفرمایان را افزایش دهند و از سویی باید امیدوار بود تا کارفرمایان و دولتمردان به رشد تعالی دست پیدا کنند تا حقوق کارگران را متناسب با معیشت ایشان پرداخت نمایند.

,

 

,

ابوی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه توجه کمی به حقوق کارگران شده است و البته باید منتظر بود تا مراحل بحث و بررسی انجام شود به تصویب شورای نگهبان برسد.

,

 

,

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور بیان داشت: در برنامه ششم توسعه آن‌طور که آورده شده برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی جذب فارغ‌التحصیلان بدون بیمه می‌تواند انجام شود که ازنظر بنده پاسخگو نیست.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مصر بر این هستیم تا هیچ بار دیگری بر عهده تأمین اجتماعی گذاشته نشود، افزود: یکی از دغدغه‌های ما نیاوردن قانون کار در قانون برنامه ششم بود که قرار داده نشده تا دولت هرسال قانون را اصلاح کند.

,

 

,

ابوی بابیان اینکه سفره کارگران دیگر رنگ بویی ندارد، ادامه داد: علی‌رغم اینکه رئیس‌جمهوری در جمع تشکل‌های کارگری در یک سالن ورزش در تهران وعده رنگین کردن سفره کارگران را مطرح کردند این موضوع هرگز محقق نشده است.

,

 

,

وی یادآور شد: با رویکردهای برخی کارفرمایان بن‌های کارگری در دولت جدید حذف‌شده است و حداقل‌های قانونی رعایت نمی‌شود.

,

 

,

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: عدم اجرای به قانون عرف اشتباهی شده است و امروز می‌بینیم کارفرمایان از این قضیه شانه خالی می‌کنند و برخی از کارگران می‌گویند تا شش ماه معوقه حقوق دارند.

,

 

,

ابوی تأکید کرد: دولت به‌عنوان بزرگ‌ترین کارفرما باید به حمایت کارفرمایان و کارگران بیاید و نمی‌شود تنها با حرف و بدون هزینه این حمایت را انجام داد.

,

 

,

وی افزود: هرچند حقوق کارگران جوابگوی خرید شب عید نیست اما ما از طریق شرکت‌های تعاونی ملی حمایت‌هایی را هرچند کم و کوچک را انجام دهیم.

,

 

,

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت علی‌رغم اینکه نقش مهمی را می‌توانند برای تشکل‌های کارگری داشته باشند این بخش را رها کرده‌اند.

,

 

,

ابوی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن برای اتحادیه‌های صنفی هزاران برنامه دارند اما برای نیروی کار که زیر بیرق آن پروانه کسب را در نظر نمی‌گیرند.

,

 

,

وی افزود: سازمان بازرگانی اقدامات زیادی را می‌تواند برای حمایت از تشکل‌های کارگری می‌تواند انجام دهد و امیدواریم این اقدام را آغاز کند.

,

 

,

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور تأکید کرد: حداقل کاری را که می‌تواند سازمان صنعت و معدن انجام دهد ارائه کالاهای حمایتی مانند گوشت و برنج است و برای کارگری که توانایی تأمین همین کالاهای اولیه هم ندارد درحالی‌که از صبح تا غروب فعالیت می‌کند.

,

 

,

وی در انتها بیان داشت: امیدواریم سازمان صنعت معدن و تجارت در حوزه کارگری به ما کمک کند و ما نیز به‌عنوان شریک اجتماعی هر خدمتی بتوانیم هرچند اندک ارائه می‌دهیم.

,

 

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه