اخبار داغ

مقدم فر در همایش «رسانه انقلابی»:

رسانه‌ای که امید ندهد، انقلابی نیست

رسانه‌ای که امید ندهد، انقلابی نیست
مشاور فرهنگی رسانه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش رسانه در برقراری امنیت ملی گفت: رسانه ای که امید ندهد، انقلابی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله با؛حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی رسانه‌ای سپاه پاسداران در همایش «رسانه انقلابی» در خصوص نقش رسانه در امنیت ملی اظهار داشت: اگر از رسانه به خوبی در کشور استفاده نشود، رسانه ای که با هدف انقلاب اسلامی تاسیس شده نیز همچون یک رسانه ضد امنیت ملی فعالیت می کند.

,  شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کوله با؛, کوله با؛, کوله با؛,
 
,
مشاور فرهنگی رسانه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در حفظ امنیت ملی دارد، عنوان کرد: رسانه باید بر شش سنگر عملیاتی؛ «سنگر انقلابی گری»، «تبیین و بصیرت افزایی در جامعه»، «تقویت بنیان های صبر انقلابی»، «دفاع از مرزهای عقیدتی و باورهای مردم»، «توسعه اخلاق و معنویت در جامعه»، «ایجاد امید به آینده روشن انقلابی اسلامی» مستقر باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: امنیت در جمهوری اسلامی مردم پایه است؛ از این رو رسانه باید براساس افکار عمومی فعالیت کند. رسانه در تمام عرصه ها نقش سرنوشت سازی ایفا می کند. به عنوان نمونه می توان به نقش رسانه های دشمن در فتنه ۸۸ اشاره کرد که یک جنگ روانی ایجاد کردند.
,
 
,
مقدم‌فر خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها در دوران بحران و جنگ روانی به خوبی عمل نمی‌کنند، در این صورت در میدان دشمن بازی می‌کنند.
,
 
,
مقدم فر بیان کرد: اگر رسانه انقلاب اسلامی در اذهان عمومی انگیزه و امید ندهد، رسانه انقلاب اسلامی برشمرده نمی‌شود. باید بر این امر واقف شد که رسانه باید در اذهان عمومی امیدسازی ایجاد کند.
,
 
,
وی در خصوص الزامات و خصوصیات یک رسانه ارزشی و انقلابی اظهار داشت: رسانه طراز اول ارزشی باید مواردی همچون ایجاد اتحاد و همبستگی در جامعه، ارتقای سطح مهارت‌های حرفه‌ای و غنابخشی به تولیدات رسانه‌ای را در دستور کار خود داشته باشد.
,
 
,
به گفته وی «تقویت قدرت جریان سازی خبری» و «تربیت و کادرسازی در جبهه رسانه‌ای» و «حضور فعال و موثر در شبکه‌های اجتماعی» از دیگر مواردی است که باید در دستور کار این نوع از رسانه‌ها قرار گیرد.
,
 
,
مقدم فر خاطرنشان کرد: افزایش مهارت استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی در رسانه، وسعت جذب دایره مخاطبان قشر خاکستری و پایبندی به مسائل فقهی و اخلاقی از جمله مسائلی است که یک رسانه انقلابی باید مورد توجه قرار دهد.
,
 
,
حجت الاسلام سرلک: رسانه‌های بدون تیراژ تعطیل شود 
, حجت الاسلام سرلک: رسانه‌های بدون تیراژ تعطیل شود ,
 
,
حجت الاسلام سرلک استاد اخلاق و فقه در رسانه در ادامه این نشست اظهار داشت: جنس ناتوانی ما از نوع سلاح نیست بلکه نداشتن مفاهیم عمیقی است که امام راحل بر اساس آن (اسلام ناب محمدی) انقلاب اسلامی را بنا کردند.
,
 
,
وی با اشاره به تفسیر سوره حجرات، گفت: در اندیشه دینی سرعت در خبررسانی اهمیت ندارد زیرا در این صورت احتمال خطرات اعتقادی، معنوی، اخلاقی و سیاسی وجود دارد.
,
 
,
این استاد اخلاق و فقه در رسانه بیان کرد: مردم اعتمادشان را از رسانه‌های ملی از دست داده‌اند و اخبار داخلی کشور را از رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی بدست می‌آورند.
,
 
,
حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: رسانه‌ای که تیراژ نداشته و خبرگزاری که مخاطب ندارید باید تعطیل شود. 
,
 
,
وی اظهار کرد: کسانی که ظلم به رهبری و نظام جمهوری اسلامی را می‌بیند و به بهانه بی طرفی سکوت می‌کند، بی‌طرف نیست بلکه بی‌شرف است.
,
 
,
این استاد اخلاق و فقه در رسانه ادامه داد: دشمن اهداف انقلابی ما را در رسانه ها و مسئولان کشوری شان به زبان دیگری بیان می‌کنند به‌عنوان نمونه ترامپ در سخنرانی خود از مردم کشورش خواست تولیدات آمریکایی بخرند و آمریکایی استخدام کنند این همان اقتصاد مقاومتی است.
,
 
,
 حجت الاسلام گواهی: گمشده امروز جامعه اسلامی ما اخلاق است
,  حجت الاسلام گواهی: گمشده امروز جامعه اسلامی ما اخلاق است,
 
,
حجت الاسلام گواهی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه گمشده امروز جامعه اسلامی ما اخلاق است، اظهار کرد: حفظ انقلاب اسلامی بر همگان واجب است. صحبت‌های امام خمینی(ره) باید اصل و نقشه راه ما باشد و با غفلت از کنار برخی سخنان ایشان عبور نکنیم. چه بسا اگر امروز امام(ره) در بین ما بودند برخی از این خبرها، رسانه‌ها و کتاب‌ها را تائید نمی‌کردند.
,
 
,
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در ادامه سخنان خود به تبیین مؤلفه‌های یک رسانه انقلاب پرداخت و گفت: رسانه باید در زمینه حفظ انقلاب و تبیین و بسط روحیه انقلابی دغدغه‌مند باشد و با تمام توان از هویت انقلابی صیانت کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد مردم امروز به فضای مجازی بیش از رسانه‌های رسمی کشور است. رسانه باید نقش موثری در نصرت انقلاب اسلامی داشته باشد.
,
 
,
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه رسانه انقلابی باید حفظ وحدت ملی و انسجام اسلامی سرلوحه کار خود قرار دهد، عنوان کرد: رسانه‌ای انقلابی محسوب می‌شود که پرچمدار مبارزه با فقر، تبعیض و بی‌عدالتی باشد.
,
 
,
وی ضمن اینکه از از رسانه‌ها خواست تا به بیان دستاوردهایی علمی و صنعتی کشور پس از انقلاب اسلامی بپردازند، تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبهایی است که رسانه می‌تواند از بخش‌های مختلف آن الگو بگیرد.
,
 
,
حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: رسانه انقلابی، رسانه‌ای است که حیله و نقشه دشمن را برای مردم بازگو کند. جلب اعتماد عمومی از وظایف رسانه انقلابی است و لازمه این امر برخوردار بودن اخبار از صحت و دقت است.
,
 
,
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با اشاره به اینکه نقشه‌هایی که دشمن با هدف فرو ریختن سنگرهای انقلابی طراحی می‌کند باید از سوی رسانه‌های انقلابی بیان شود، اظهار کرد: رسانه انقلابی باید تقویت کننده جبهه جهاد اکبر باشد و خطر جریان تحریف شخصیت امام خمینی(ره) را برای مردم بازگو کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه