اخبار داغ

یادداشت/

درس های بزرگی که از حادثه تلخ پلاسکو باید گرفت

درس های بزرگی که از حادثه تلخ پلاسکو باید گرفت
حادثه پلاسکو در کنار تحمیل هزینه ها درسهای بزرگ و ماندگاری نیز برای ملت ایران به همراه داشت که اگر بتوانیم درست و با تدبیر آنرا بررسی و تحلیل کنیم می توانیم از این زیان و تهدید، فرصت ارزشمندی فراهم کنیم که به پیشرفت و ترقی ایران اسلامی کمک نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ،تقویت پدافند غیر عامل در زمان حوادث و بلایا یکی دیگر از درس های حادثه پلاسکو است و همه ما باید آموزش هایی در زمینه ایمنی و حوادث غیر مترقبه ببینیم تا در مواقع وقوع حادثه همه یک همیار ایمنی باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

 

,

حادثه چند روز اخیر آتش سوزی و تخریب ساختمان 15 طبقه پلاسکو در تهران موجبات اندوه و ناراحتی ملت ایران را فراهم آورد به طوریکه در این چند روز از حرف و حدیث اول مجالس و محافل گرفته تا تیتر رسانه های ملی و مجازی را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

حادثه آتش سوزی که موجب شهادت بیش از 15 تن از آتشنشانان عزیز و جان باختن 10 تن از قشر شریف کسبه شده علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین جانی ، صدها میلیارد هزینه مادی نیز برای کشورمان فراهم آورده است.

,

 

,

حادثه پلاسکو در کنار تحمیل هزینه ها درسهای بزرگ و ماندگاری نیز برای ملت ایران به همراه داشت که  اگر بتوانیم درست و با تدبیر آنرا بررسی و تحلیل کنیم می توانیم از این زیان و تهدید، فرصت ارزشمندی فراهم کنیم که به پیشرفت و ترقی ایران اسلامی کمک نماید.

,

, ,

 

,

در بعد فرهنگی و اجتماعی می توان به قدرشناسی مردم از آتشنشانان زحمتکش اشاره نموده که به مشقت و اهمیت کار آنها پی بردند و دانستند وجود یک آتشنشان چقدر ضروری و حیاتی است.

,

 

,

با همه زیان هایی که بر مردم تحمیل شد، وحدت ملت و دولت تقویت شده مروت و مهرورزی در بین مردم و پرسنل آتشنشانی افزایش یافته است.

,

 

,

مردم و کسبه نیز به اهمیت بیمه حوادث از جمله بیمه آتشنشانی پی برده و دانستند که بیمه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

,

 

,

همچنین مردم به یادگیری و استفاده از تجهیزات ایمنی در محیط کسب و کار یقین بیشتری پیدا کرده و در آینده به دنبال یادگیری و استفاده ایمن از وسایل و تجهیزات در زندگی خود خواهند بود.

,

 

,

در بعد آموزشی مطمئنا آموزش و پرورش و آموزش عالی به این مهم خواهند رسید که چند واحد درسی مرتبط با ایمنی و حوادث غیر مترقبه به دروس تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی افزایند تا فرهنگ صحیح استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی در مقاطع حساس تحصیلی آموزش داده شود.

,

 

,

رسانه های ملی و استانی نیز می توانند آموزش  های غیرمستقیم در سریال های تلویزیونی  به کار ببرند  که به تحقق این نوع فرهنگ سازی و استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی کمک نماید.

,

 

,

تقویت پدافند غیر عامل در زمان حوادث و بلایا یکی دیگر از درس های حادثه پلاسکو است و همه ما باید آموزش هایی در زمینه ایمنی و حوادث غیر مترقبه ببینیم تا در مواقع وقوع حادثه همه یک همیار ایمنی باشیم.

,

 

,

پلاسکو در آتش سهل انگاری ها و کوتاهی های عده ای سوخت و چندین تن از هموطنان ما جان خود را از دست دادند، صدها خانواده عزادار شدند و ملت ایران در غم عظیمی فرو رفت، پس بهتر است به جای تخریب به تقویت و زنده کردن یکدیگر کمک کنیم.

,

چرا رسانه های ما  در راه تضعیف یکدیگر قدم گذاشته و نقاط قوت  طرف مقابل را کتمان می کنند بنابراین بهتر است همه با توکل بر خدا  و پشتیبانی ملت و به خودباوری استعدادهای درخشان جوانان را در راه پیشرفت و تعالی ایران عزیزمان به کار بگیریم.

,

 

,

در پایان نگارنده این متن حادثه پلاسکو را با همه تلخی ها به فال نیک می گیرد و ایمان دارد که با درس گرفتن از این حادثه در بعد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی فعالیت های ماندگار و ارزشمندی در راستای پیشرفت و آبادانی ملت ایران انجام خواهد گرفت. (و من الله توفیق)

,

, ,

حسین نجفی، فعال رسانه ای استان بوشهر

, حسین نجفی، فعال رسانه ای استان بوشهر,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه