اخبار داغ

سرپرست سازمان حج و زیارت:

اگر عربستان تمهیدات ما را انجام دهد برای سال آینده حج داریم

اگر عربستان تمهیدات ما را انجام دهد برای سال آینده حج داریم
سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: حرمت و عزت حجاج ایرانی باید حفظ شود، ساز و کار های کنسولی باید انجام شود، پی گیری دیه شهدای منا باید انجام شود و امیدوار هستیم که در مذاکرات پیش رو این مسئله بازخوانی و به نتیجه برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید محمدی، در گفت و گو  با قم فردا،، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اعزام به سفر معنوی حج تمتع، اظهار داشت: به دلیل اینکه رابطه دو جانبه با عربستان نداریم شرایطی کاملا متفاوت با سایر کشورها داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،،,

 

,

 وی افزود: با توجه به اتفاقات و تجربه ای که ایران دارد مسئله اول حجاج ایرانی حفظ امنیت آنها است چون سفارتخانه و کنسولگری ما در جده عربستان فعال نیست و در عمل هیچ پشتوانه حقوقی از زائران کشورمان هم وجود ندارد.

,

 

,

 وی با اشاره به شروط ایران برای حضور در حج تمتع گفت: حرمت و عزت حجاج ایرانی باید حفظ شود، ساز و کار های کنسولی باید انجام شود، پی گیری دیه شهدای منا باید انجام شود و امیدوار هستیم که در مذاکرات پیش رو این مسئله بازخوانی و به نتیجه برسد.

,

 

,

محمدی گفت: تیم پنج نفره برای مذاکرات راهی کشور عربستان می شود  که اسامی آنها هنوز قطعی نشده است، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری و متخصصینی در امر مذاکرات حضور خواهند داشت تا با کمک یکدیگر کار را به نتیجه برسانیم.

,

 

,

 سرپرست سازمان حج وزیارت اظهار داشت: اگر تمهیداتی که مد نظر ما است انجام شود و حجاج ما با اطمینان، امنیت و عزت به عربستان سفر کنند برای سال آینده حج خواهیم داشت، این به نگاه طرف سعودی بستگی دارد که آیا هماهنگی ها انجام خواهد شد یا خیر.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه