اخبار داغ

بررسی نقش گمرگ در توسعه اقتصادی شهرستان جهرم

بررسی نقش گمرگ در توسعه اقتصادی شهرستان جهرم
از آنجا که دربعضی فصول عدم وجود تقاضا باعث کاهش قیمت محصولات کشاورزی می شود ، دسترسی به بازار صادراتی می تواند باعث تعادل و توسعه بازار شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پسین جهرم شهرستان جهرم با تولید سالانه یک  میلیون وپانصدهزارتن محصولات کشاورزی قطب تولید مرکبات کشور است وبه زعم کارشناسان ذیربط با کیفیت ترین  ومتنوع ترین مرکبات کشور در شهرستان جهرم تولید می شود اما با وجود آنکه حداقل سی درصد از این تولیدات قابلیت صادرات دارند عدم وجود زیرساختهای مورد نیاز از موانع صادرات این محصولات به خارج از کشور است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پسین جهرم,

جای امیدواری است که با پیگیری مسؤولان شهرستان  پس از سالها انتظار گمرک جهرم  افتتاح و آغاز به فعالیت کرده است تا درکنار بیست واحد سورتینگ و بسته بندی با کیفیت مرکبات زمینه صادرات آن به اقصی نقاط جهان و مخصوصا بازار هدف کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم آید .
چنانکه در اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب تاکید بر ایجاد ارزش افزوده ،صادرات محصولات تولیدی و ارز آوری اشاره شده است وجود گمرک به عنوان پایانه صادراتی و وارداتی می تواند بستر مناسبی فراهم آورد تا تولیدات شهرستان جهرم و حتی شهرستانهای دیگر با قیمتی بیشتر صادر  ومنافع بیشتری به بازار شهرستان تزریق شود .
همچنین از آنجا که دربعضی فصول عدم وجود تقاضا باعث کاهش قیمت محصولات کشاورزی می شود ، دسترسی به بازار صادراتی می تواند باعث تعادل و توسعه بازار شود .

,
,
,

ازطرفی گمرک می تواند باعث اعتبار بخشی به شهرستان و توسعه اقتصادی و زمینه ساز توسعه صنعتی شهرستان باشد .

,

 صرف وجود گمرک حس و فضای تولیدات سایر بخش ها از جمله معادن و برخی تولیدات حوزه بهداشت و درمان را هم زنده می کند و خصوصا شرکت های دانش بنیان نیز برای حضور در صحنه های بین المللی اشتیاق بیشتری پیدا خواهند کرد.

,

اما آنچه مهم است حمایت همه جانبه شهروندان و کمک به توسعه این ظرفیت عظیم اقتصادیست تا هرروز به رونق آن افزوده شود .

,

 

,

مجید رازقی جهرمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه