اخبار داغ

ساکنان مسکن مهر پردیسان:

مشکلات امنیتی و فاضلاب مسکن مهر قم بحرانی است/ مسئولان پردیسان را به حال خود رها نکنند+تصاویر

مشکلات امنیتی و فاضلاب مسکن مهر قم بحرانی است/ مسئولان پردیسان را به حال خود رها نکنند+تصاویر
شهروندان ساکن منطقه مسکن مهر پردیسان با اشاره به این‌که نیازمند رسیدگی مسئولان به مشکلات خودشان هستند، تصریح کردند: بسیاری از مجتمع‌های مسکن مهر امکانات ایمنی و امنیتی ندارند و مشخص نیست در صورت بروز حادثه چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، ساکنان مسکن مهر قم به‌مانند تمامی کلان‌شهرهای کشور با مشکلات مختلفی روبرو هستند که زندگی را برای آن‌ها بسیار دشوار کرده است.
سرمدی یکی از شهروندان منطقه مسکن مهر پردیسان در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که مشکلات مسکن مهر بسیار زیاد است، اظهار داشت: من ساکن خیابان مؤتلفه بین محله 4 و 5 هستم، اولین مشکل اهالی نبود پاسگاه است که نمی‌دانیم دقیقاً چه زمانی پاسگاه در این منطقه افتتاح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ساکنان این مناطق تعاونی‌ها و مدیران عامل مجتمع‌های مسکن مهر است که نیمه‌کاره رها کرده‌اند به‌طوری‌که برخی از واحدهای مسکن مهر هنوز پایان کار ندارند.

,

سرمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از مجتمع‌های مسکن مهر امکانات ایمنی و امنیتی ندارند و مشخص نیست در صورت بروز حادثه چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.

,

, ,

رضا دانا یکی دیگر از اهالی این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مشکلات این منطقه اظهار داشت: اصلی‌ترین معضل این منطقه نبود سیستم فاضلاب است.

,

وی ادامه داد: تمامی مجتمع‌های مسکونی چاه‌هایی را برای دفع فاضلاب حفر کرده‌اند که این چاه‌ها نه‌تنها جوابگو نیستند و پرشده‌اند و مشخص نیست در سال‌های آینده ساکنان این مجتمع‌ها باید چه‌کاری انجام بدهند.

,

این شهروند قمی نبود امنیت را یکی دیگر از مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: واقعاً از ساعت 8 شب به بعد مشکلات امنیتی در این محله‌ها وجود دارد.

,

, ,

وی بابیان این‌که خودش نگهبان یکی از مجتمع‌های مسکن مهر است، تصریح کرد: اتفاقاتی در این محله رخ می دهد که قابل بیان نیست، به‌هرحال ایجاد پاسگاه می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را مرتفع کند.

,

رضا دانا به مشکلات پیاده‌روها نیز اشاره کرد و گفت: پیاده‌روهای ما خاکی است ما هزینه همه پیاده‌روها رو پرداخت کرده‌ایم اما رسیدگی نشده است.

,

حسینی از اهالی این منطقه نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی را یکی دیگر از مشکلات این محله عنوان کرد و گفت: برای رفتن به داخل شهر قم باید با مینی‌بوس‌ها به پایانه مسافربری برویم اما با توجه به سرویس‌دهی نامناسب تقریباً در هر ایستگاهی باید نیم ساعت منتظر بمانیم.

,

وی ادامه داد: انتهای بلوار ابوطالب که به جاده کهک منتهی می‌شود هنوز خاکی است که انتظار داریم مسئولان رسیدگی کنند.

,

سید احمد هاشمی یکی دیگر از شهروندان این منطقه در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص مشکلات منطقه پردیسان، اظهار داشت: مشکل عمده ساکنان منطقه مسکن مهر فاضلاب است اکثر مجتمع‌ها دو حلقه چاه برای فاضلاب حفر کرده‌اند که جوابگو نیست.

,

وی بابیان این‌که پیگیری‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: پیگیری‌های زیاد در این خصوص انجام‌شده است اما به‌جایی نرسیده است.

,

هاشمی ادامه داد: برخی از مجتمع‌ها خواستند که بیرون از مجتمع چاه حفر کنند که شهرداری اجازه این کار را نداد و برخی از اهالی به دلیل نبود راه‌حل به دنبال تجمع در جلوی اداره و سازمان‌های مسئول بودند.

,

هاشمی نبود فضای سبز را یکی دیگر از مشکلات این منطقه دانست و ابراز داشت: متأسفانه این منطقه فضای سبز ندارد و علاوه بر آن پیاده‌روها هم مناسب رفت‌وآمد نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 20 دقیقه است که منتظر مینی‌بوس هستم و واقعاً ما با مشکلات این منطقه دست و پنجه نرم می کنیم.

,

شهردار پردیسان: اداره راه و شهرسازی باید وارد عمل شود

,

سلیمانی شهردار پردیسان نیز در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به این‌که برخی از مشکلات این منطقه مربوط به اداره راه و شهرسازی می‌باشد، اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی منعقدشده باید این اداره کل تمامی آسفالت خیابان‌ها و پیاده‌روها را انجام داده و تحویل شهرداری بدهد.

,

وی در خصوص کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این محله‌ها گفت: در طی چند روز گذشته جلساتی را با اتوبوس‌رانی داشتیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا یک ماه آینده مشکل کمبود مینی‌بوس هم حل خواهد شد.

,

سلیمانی افزود: از ابتدای سال جاری نیز 150 دستگاه تاکسی به خط پردیسان اضافه شد.

,

وی در پاسخ به این سؤال که کمبود فضای سبز مورد گلایه شهروندان است، تصریح کرد: یک بوستان در دهه فجر در محله 4 مسکن مهر پردیسان افتتاح خواهد شد و علاوه بر این 13 هکتار هم در محله مسکن تا انتهای سال نهال‌کاری خواهد شد.

,

سلیمانی در خصوص تکمیل بلوار ابوطالب نیز گفت: تکمیل این بلوار در تعهدات اداره و راه شهرسازی است و خواسته ما نیز این است که این مسیر زودتر بازگشایی شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم: برای فاضلاب پردیسان به دنبال بخش خصوصی هستیم

,

علی‌جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در خصوص مشکلات دفع فاضلاب پردیسان می‌گوید: با توجه به اینکه رویکرد دولت استفاده از بخش خصوصی است ما نیز در این زمینه اقدام به تهیه اسناد و فراخوان کردیم اما تاکنون نتوانسته‌ایم از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در دفع فاضلاب پردیسان استفاده کنیم اما همچنان پیگیر هستیم.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم هزینه اجرای هر کیلومتر شبکه فاضلاب را 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب در این زمینه نیازمند منابع مالی است و با توجه به مواردی که در قانون پیش‌بینی‌شده است امیدوار به کمک شورای شهر و شهرداری هستیم.

,

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم: یکی از مشکلات اصلی پردیسان فاضلاب است

,

سید حسن رضوی معاون برنامه‌ریزی استانداری قم نیز با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی این منطقه بحث فاضلاب است، واحدهای مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده در منطقه پردیسان مشکل فاضلاب دارند.

,

وی ادامه داد: فاضلاب در منطقه پردیسان اکنون در معابر هم جاری می‌شود، توجه نکردن به این مشکل تبعات بهداشتی و اجتماعی را به دنبال دارد، تکمیل پروژه فاضلاب منطقه پردیسان با اعتبارات کنونی زمان زیادی می‌برد، به همین دلیل باید هم به شکل جامع و هم به شکل اضطراری مشکل فاضلاب این منطقه را حل کنیم و مردم برای حل این مشکل مطالبه عمومی دارند

,
,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه