اخبار داغ

به دلیل نبود بازار فروش؛

نگرانی کشاورزان از فاسد شدن ۸ هزار تن پیاز

نگرانی کشاورزان از فاسد شدن ۸ هزار تن پیاز
مشکل نبود بازار و مشتری باعث شده تا ۸ هزار تن محصول پیاز کشاورزان جوینی در معرض نابودی قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آل نور، هر سال شاهد هستیم که نوسانات بازار در بخش محصولات کشاورزی ضرر و زیان های زیادی را به کشاورزان وارد می کند و امسال این مشکل در شهرستان جوین گریبانگیر محصول پیاز کشاورزان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آل نو,

 

,

به دلیل عدم تناسب میان برخی محصولات تولیدی از جمله  پیاز در کشور با مصرف داخلی ، کشاورزان با مشکل نبود بازار و تقاضا دست به گریبان شده اند و در این میان  حدود 8 هزارتن از محصول پیازکاران جوینی نیز در انبارها در معرض فاسد شدن قرار دارد.

,

علیرضا هاشم آبادی مدیر جهاد کشورزی جوین در خصوص این دغدغه کشاورزان شهرستان به آل نور گفت: در حال حاضر خرید تضمینی این محصول ،با همکاری سازمان تعاون روستایی، در شهرستان، انجام می شود.

,

 

,

وی افزود: کشاورزانی که تمایل دارند می توانند محصول پیاز خود را به اداره تعاون روستایی با قیمت بین 270 تا 280 تومان تحویل دهند.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی جوین تصریح کرد: رایزنی هایی با استان های آذربایجان غربی و شرقی هم در حال انجام است تا پیاز کاران محصولات خود را با قیمت مناسب تری به این استان ها بفرستند.

,

 

,

هاشم آبادی یادآورشد: طبق  گفته یکی از پیازکاران شهرستان که محصول خود را به این استان ها فرستاده است، قیمت پیاز درجه یک در آنجا حدود 650 تومان است.

,

 

,

وی اذعان داشت: اما نکته مهم این است که کشاورزان برای فرستادن  پیاز خود به این استان ها ، باید محصول  خود را دست چین کرده و و پیاز های خوب و بد را از هم جدا کنند .

,

 

,

مدیر جهاد کشورزی جوین ادامه داد: در سال جاری محصول پیاز در کشور به مقدار زیادی کشت شده، وکاهش قیمت این محصول نیز به علت عرضه فراوان آن در اقصی نقاط کشور بوده است.

,

 

,

هاشم آبادی افزود: در زمان کشت پیاز و گوجه فرنگی به کشاورزان هشدار داده شد که  امسال سطح کشت این دو محصول در کشور زیاد است، تا کشاورزان به میزان سطح زیر کشت توجه داشته باشند.

,

 

,

وی در پایان گفت: کشاورزانی که انبار و سردخانه مناسبی نداشتند ، نباید اقدام به دپوی محصولات خود می کردند، چرا که این اقدام مشکلاتی را برای آن ها به وجود خواهد آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه