اخبار داغ

سوت هشدار پلاسکو در باغملک؛

آتشفشان خاموش زیر پوست شهر باغملک در سایه کمبود امکانات آتش نشانی

آتشفشان خاموش زیر پوست شهر باغملک در سایه کمبود امکانات آتش نشانی
سپاس زاده بیان کرد:تجهیزات آتش نشانی باغملک خیلی کم است خصوصا اینکه شهر باغملک بر روی خطوط لوله نفت و گاز که مانند دو بمب اتم هستند قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز: پلاسکو که با خاک یکسان شد، تلنگری به همه زد تا بدانند که مجتمع‌های مرتفع و بافت های فاقد استحکام بنا هم حال و روز خوبی ندارند و از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باغملک نیوز, .,

شاید این مسئله یکی از عادت‌های ما شده، اینکه باید یک تجربه تلخ را به‌طور کامل  و با تمام وجود لمس کنیم تا از آن درس بگیریم، این در حالی است که  تجربه‌های دیگری در بخش‌های دیگر داشته‌ایم که در همان جو و موقعیت فوران می‌کند و پس از مدتی در نطفه خاموش می‌شود.

, .,

اگر گشتی در خیابان‌های باغملک بزنید فرسودگی ساختمان‌های بافت قدیم و کوچه های باریکی که امکان تردد ماشین را ندارند ، را به‌وضوح می‌بینید و تجهیزات کم آتشنشانی باغملک را که تصور کنید سوت هشدار حادثه پلاسکو در باغملک را خواهید شنید.    

,

در همین خصوص گفتگویی با رئیس شورای شهر باغملک داشتیم که  خطرات احتمالی ساختمان ها و کمبودات تجهیزات آتش نشانی تشریح کرد:

,

ابراهیم سپاس زاده در خصوص وجود ساختمان های مرتفع و فرسوده گفت:  متاسفانه در باغملک ارتفاع سازی خیلی کم انجام می شود و بیشتر علاقه مند به ساخت منازل ویلایی هستند که این مورد باعث رشد طولی و عرضی شهر و از بین رفتن کاربری های باغات و کشاورزی و همچنین باعث گران شدن قیمت زمین در باغملک شده است.

, .,

اکثر ساختمان های باغملک فاقد استحکام بنا هستند

, اکثر ساختمان های باغملک فاقد استحکام بنا هستند,

وی افزود: بیشتر ساختمان های شهر خصوصا بافت قدیم و فرسوده شهر فاقد استحکام بنا هستند و باید دولت قبل از اینکه حادثه ای اتفاق بیفتد و جان و مال مردم به خطر بیفتد با پرداخت تسهیلات وام بافت فرسوده و الزام مردم به نوسازی از یک حادثه و اتفاق جلوگیری کنند.

,

رئیس شورای شهر باغملک عنوان کرد: با اعطای وام بافت فرسوده به مردم هم مشکل کوچه های کم عرض برطرف می شود و هم اینکه چهره شهر زیباتر خواهد شد ، چهره هر شهری با ساختمانها و معماری ساختمانهای شهر زیباتر می شود یکی از دلایل اینکه چهره شهر باغملک نازیبا و خشن هست وجود نماهای بد در ساختمانهاست.

, .,

وی  ضمن هشدار نسبت به منازل فاقد استحکام بنا در باغملک گفت:  در شهر باغملک منازل مسکونی متعدی هستند که فاقد استحکام بنا می باشند و کوچه هایی وجود دارد که اگر خدای ناکرده حریق اتفاق بیفتد امکان دسترسی و استفاده از آتشنشانی وجود ندارد

,

.

, , , .,

تجهیزات کم آتش نشانی در باغملک با وجود دو بمب اتم زیر شهر

, تجهیزات کم آتش نشانی در باغملک با وجود دو بمب اتم زیر شهر,

سپاس زاده با اشاره به کمبود تجهیزات آتشنشانی در باغملک بیان کرد: متاسفانه تجهیزات آتش نشانی باغملک خیلی کم است خصوصا اینکه شهر باغملک بر روی خطوط لوله نفت و گاز که مانند دو بمب اتم هستند قرار دارد.

, .,

وی افزود: هر چند در این دوره تعداد زیادی تجهیزات و وسایل آتشنشانی مانند لباس ضد حریق و … خریداری شده است اما نیاز به یک ماشین آتش نشانی پیشرفته احساس می شود  ، با توجه به اینکه باغملک دارای کوچه های باریک و کم عرض می باشد داشتن یک ماشین آتشنشانی کوچک (مینی) ضروری است و در کل تجهیزات آتش نشانی ما با توجه به امکانات و توان مالی ما می باشد .

,

ضرورت احداث دو ایستگاه آتشنشانی دیگر در باغملک

, ضرورت احداث دو ایستگاه آتشنشانی دیگر در باغملک,

سپاس زاده بیان داشت: متاسفانه ما یک ایستگاه آتش نشانی داریم که دو ماشین که یکی نو و دیگری تقریبا فرسوده است،  با توجه به اینکه در شهرستان باغملک زمینهای کشاورزی زیادی وجود دارد و در فصل بهار خطر آتش سوزی خیلی بیشتر است نیاز به احداث دو ایستگاه آتشنشانی دیگر یکی در قسمت بالای شهر و دیگری در رستم آباد احساس میشود.

,


وی در پایان عنوان کرد : در این دوره سعی شده است که کار مامورین آتشنشانی به صورت تخصصی و با گذراندن دوره باشد و  این آمادگی  را داریم با آموزش کسانی که داوطلب همیار آتشنشانی باشند با طی دوره آموزشی و صدور گواهینامه به شهر کمک کنیم که افرادی غیر از پرسنل آتشنشانی توانایی مواجهه با حوادث را داشته باشند.

, , ,
,

هرچند حادثه پلاسکو بسیار تلخ و جانکاه می باشد و جلوه های غم انگیزی از 'کاستی ها' را به نمایش گذاشت ولی فرصتی است تا مسئولان و ارگان های مربوطه، یکبار دیگر وظایف و رسالت خود دربرابر جان، مال و امنیت شهروندان را مرور کرده و ضمن بازنگری در برخی روش ها، برای مدیریت بحران آمادگی های خود را دوچندان کنند همچنین لازم است  شهروندان نیز نسبت به نوسازی بافت های قدیم اقدام کنند تا شاهد حادثه های تلخ در آینده نباشیم.

, ',

خط لوله نفت که برای انتقال به اصفهان از زیر شهر باغملک (بلوار مدرس) عبور می کند تهدیدی برای شهر است  و شاید اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی در مقابل نفت و گازی که از بیخ گوش زندگی شهروندان باغملک رد می شود و تنها خطر انفجار را برای آنها در پی دارد خیلی ناچیز باشد.

,

این در حالیست که در چند سال گذشته آتش سوزی عظیمی حاصل از نشت خط لوله نفت در بخش میداوود رخ داد و تجهیزات کم آتش نشانی جوابگوی آن نبود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه