اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نگذاریم به اسم جمهوری اسلامی، استبداد حاکم شود/ مراقب باشیم روح و جان انقلاب فراموش نشود

نگذاریم به اسم جمهوری اسلامی، استبداد حاکم شود/ مراقب باشیم روح و جان انقلاب فراموش نشود
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم روح و جان انقلاب به بازیچه گذاشته شده و یا به فراموشی سپرده شود، گفت: باید براساس وحدت انقلاب را تداوم ببخشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع پیشکسوتان سپاه خراسان جنوبی گفت: ایثارگران و خانواده های آنها هرگزبازنشستگی ندارند و پای کلمه حقه تاآخر می‌ایستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان اینکه راه حق از باطل جدا است، خاطرنشان کرد: هیچ عاقلی شک نمی کند و تشکیک از آن نفس اماره است.
 

,
,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: درطول وعرض تاریخ بزرگترین آفت زندگی بشر استبداد بوده است و در مقابل آنچه که خداوند فرموده است؛ اصل را حق و عقل قرار داده است و همه‌ی پیغمبران برای اجرای حق و عقل آمده اند.
 

,
,

آیت الله عبادی ادامه داد: در مقابل جبهه حق عناصر فرصت طلب نه تنها همراه با یک جبهه خودکم بین و بی ارزش برملت‌ها مسلط شدند بلکه بلاهای بسیاری برسرملت آوردند و می آورند.
 

,
,

وی با اشاره به اینکه دو طیف گناه این جرم جهانی تاریخی را همواره می کشند، گفت: گروه اول انسان‌های متکبر، خودخواه، زیاده خواه و خودبزرگ بین هستند که این یک بیماری است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: گروه دوم انسان‌های خودکم بین، بی ارزش، چاپلوس و کوچک هستند که همواره مقاصد مستکبران را تامین کردند و جرم های تاریخ را این ها می کشند.
 

,
,

آیت الله عبادی فرعونیان را افراد خودکم بین و بی ارزش دانست و گفت: این گونه افراد خدمتگزاران به مستکبران هستند.

,

 

,

وی یادآورشد: ممکن است استبداد به نام‌های دیگری از جمله مشروطه، دموکراسی و ارتجاع منطقه ظاهر شود هرچند استکبار را بزک کنند اما ماهیت استکبار فرقی ندارد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تنها بصیرت است که در مقابل استبداد قرار می گیرد و هرآنچه قانون و حق را کنار بزند استبداد است فرقی ندارد با چه نامی ظاهر شود.

,

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید صحنه های گذشته تاریخ برای ما باید عبرت باشد، گفت: با اسم دین یا با اسم بی دینی باشد؛ در حقیقت دین آنچه قابل تبعیت است امر خداوند، عقل و عدل است.

,

 

,

وی افزود: اگر به اسم دین بخواهند منافع اشخاص خاصی درنظر گرفته شود و ملت ها را فدا کنند آن دیگر دین نیست.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در مضمون این آیه که "یخرجهم من نور الی ظلمات"، منظور این است آن هایی که در لباس دین هستند اما حق و عدل و حقایق را وارونه می کنند؛ در مقابل حق و حکم خدا ستم کاری می کنند خدا هم آن ها را رها می‌کند.

,

 

,

آیت الله عبادی با بیان اینکه تاریخ به وسیله انسان‌های بی بصیرت و کم ارزش بوجود می آید، خاطرنشان کرد: اگر آن زمانی که متکبر، طلب کارانه، حقوق مردم و امانت را کنار می زند با او برخورد مناسب شود تا برگردد هیچ وقت مستکبری بوجود نمی آید چراکه مستکبر را آدم های چاپلوس و بی ارزش ترسو بوجود آورده و حکومت ها را رقم می زنند.

,

وی با تاکید بر این‌که هرجا جامعه احساس کرد از حق و عدل عدول می شود خود جامعه باید جلوگیری کند، گفت: اگر اینگونه باشد هیچ وقت استبداد بوجود نمی آید.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این گونه نیست که حق، عدل و دین را با چند مسئله احساسی مختومه کنیم چراکه آزمایش هایی همه را غربال می کند.

,

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهدا سرمایه گذاری کردند که بعد از استبداد فردی در جهت پادشاهی شاهنشاهی و هم استبداد استکباری در جامعه حاکم نشود، یادآورشد: زمان طاغوت جان، مال، حیثیت و سرنوشت همه ما در دست بیگانگان بود و از 150 سال قبل دوران استبداد انگلیس چراغ خاموش نصف جمعیت ایران یعنی 9 میلیون نفر را از قحطی کشتند و با لاترین ارزش های ما را نابود کردند.

,

وی گفت: در دوران طاغوت استبداد دیکته ای به رضاخان آدم بی‌سواد، نفهم و سرباز فاسدی که فسادش در دوران سربازی مشخص بود دادند که باید در ایران مدرسه های دینی و علمی بسته شود و علما باید کشته شوند و در آن  زمان فرهنگ مکتوب ما را غارت کردند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در ایران شواهدی بوجود آوردند که کتب ما که میلیاردها ارزش داشت را بار کردند و به بقالی های انگلیس دادند و می خواستند نام اهل بیت (ع) خصوصا امام حسین (ع) از میان ما برداشته شود.

,

آیت الله عبادی ادامه داد: دستور دادند حجاب که حافظ زن است از بین برود؛ مدرسه گوهرشاد پرازجمعیت را کنار حرم به رگبار بستند و زنده و مرده را در خاک کردند؛ این‌ها همان استبداد است.

,

وی اضافه کرد: رضا خان و پسرش با تسلط بر شئون مردم کار را به جایی رسانده بودند که امرای مسلح در دوران طاغوت باید در برابر گروهبان آمربکایی مطیع باشد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هم چنین رضا خان و پسرش ضمن تسلط بر همه امور به آن شکل قانونی دادند؛ همه شئون مردم دست آنها بود، مجلس را آن ها معین می کردند و در برخی شهرستان ها حتی نمی دانستند نماینده ‌یشان چه کسی بود و در این مجلس ملی کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند.

,

آیت الله عبادی گفت: در برابر آن استبداد منطقه ای وبین المللی، مردم ایستادند و از دین و حق دفاع کردند و به صورت نا باور در برابر بلوک شرق و غرب نظام اسلامی را ایجاد کردند.

,

وی با تاکید بر اینکه بصیرت یعنی اینکه نگذاریم به اسم جمهوری اسلامی استبداد حاکم شود، گفت: آرمانهای انقلاب ما در قانون اساسی ما است واین مردم هستند که در این سیستم و نظام صاحب اصلی کارند.
 

,
,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم سالاری دینی به معنای این است که حق مال مردم است، گفت: قوای سه گانه و دولت به معنای خاص و عام برای مردم و سالار مردم است.

,

آیت الله عبادی ادامه داد: در نظام اسلامی مسئولان خدمتگزار مردم هستند که قانون اسلامی ما که پسرفته ترین قانون دنیا است باید براساس دین اجرا شود و هرجایی اجرا نشود مردم باید حق خود را مطالبه کنند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم روح و جان انقلاب به بازیچه گذاشته شده و یا به فراموشی سپرده شود، گفت: همه مسئولان محترم هستند اما ما براساس وحدت انقلاب کردیم و باید براساس وحدت انقلاب را تداوم ببخشیم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه 98 درصد جامعه اسلام است و همه اسلام می خواهند، گفت: نام همه مسئولان در قانون خدمتگزار است نه آقا بالاسر.

,

 

,

آیت الله عبادی افزود: مردم باید از حق خود دفاع کنند و همه مسئولان باید کار خود را براساس حق انجام دهند و اگر مردم ایستادند به حقشان می رسند.

,

 

,

وی تاکید کرد: اگر مردم دفاع نکنند ممکن است به اسم جمهوری اسلامی ایران، فردا استبداد شود.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انقلاب ما براساس مردم بوجود آمده است و بی عدالتی قابل قبول نیست چراکه انقلاب ما اسلام است.

,

 

,

آیت الله عبادی تصریح کرد: اگر بر قانون اساسی، وحدت مان را رقم بزنیم نه در داخل استبداد بوجود می‌آید و نه در خارج بر ما طمع می‌کنند.

,

 

,

وی تاکید کرد: خارجی ها زمانی بر ما طمع می کنند که در ماسستی ایجاد شود.

,

 

,

وی گفت: امیدواریم حضور پر رنگ مردم در تجربه های 37 ساله که در جهت پیاده شدن قانون برای ما مشخص کرده یک صدا باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه