اخبار داغ

بررسی مشکلات شهرک صنعتی بهاران

تبدیل شدن اکثر سوله های شهرک صنعتی به انبار سیب زمینی

تبدیل شدن اکثر سوله های شهرک صنعتی به انبار سیب زمینی
شهرک صنعتی بهاران نیز به همین منظور شکل گرفته و تعدادی از کارخانجات و کارگاه ها در این منطقه راه اندازی شده اند و تعدادی از همشهریان و هم استانی های ما نیز در این شهرک مشغول به کار هستند؛ اما این شهرک نیز به نوبه خود دارای مشکلاتی است که برای بررسی مشکلات آن با تعدادی از شاغلین در این شهرک هم کلام شدیم و از این مشکلات جویا شدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، شهرک صنعتی به شهرکی در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری از شهر اصلی گفته می‌شود که  تنها شامل تعدادی کارگاه تولیدی و کارخانه می شود. هدف از ایجاد شهرک های صنعتی ، توسعه صنعتی کشور در منطقه ای خارج از مناطق شهری است به گونه ای که تاثیر کمتری بر زندگی ساکنین شهر داشته و آلایندگی کمتری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

همچنین دسترسی آسان به حمل و نقل و موارد ایمنی و امنیتی داشته باشد و بار ترافیکی کمتری برای مردم شهر به وجود آورد.

,

شهرک صنعتی بهاران نیز به همین منظور شکل گرفته و تعدادی از کارخانجات و کارگاه ها در این منطقه راه اندازی شده اند و تعدادی از همشهریان و هم استانی های ما نیز در این شهرک مشغول به کار هستند؛ اما این شهرک نیز به نوبه خود دارای مشکلاتی است که برای بررسی مشکلات آن با تعدادی از شاغلین در این شهرک هم کلام شدیم و از این مشکلات جویا شدیم.

,

محمدی یکی از شاغلان در شهرک صنعتی بهاران است که هر روز به این منطقه تردد داشته و از مشکلات آن گلایه مند است.وی یکی از مشکلات اصلی شهرک صنعتی را تردد در خیابان می داند و می گوید: راه ورودی شهرک و خیابان آن از آسفالت نامناسبی برخوردار است  که عبور و مرور را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی مشکل دیگر این شهرک صنعتی را شبکه مخابرات عنوان کرد و گفت: برای خرید تلفن و واگذاری تلفن دیر اقدام می شود و سرعت اینترنت ADSL بسیار پایین است.

,

این فرد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرک کم بودن حراست و نگهبانی است که به طور اداری کار می شود، یعنی طبق ساعت اداری نگهبان دارد ؛ در صورتی که برای شهرک ، نگهبان در طول شب ضرورت بیشتری دارد.

,

محمدی به اکیپ آتش نشانی حاضر در شهرک نیز اشاره کرد و گفت : اکیپ آتش نشانی نیز مانند نگهبانی در ساعات اداری در محل حاضر هستند.

,

سوله های شهرک به انبار سیب زمینی تبدیل شده است

, سوله های شهرک به انبار سیب زمینی تبدیل شده است,

رسولی نیز یکی از کارکنان این شهرک صنعتی است که در بیان مشکلات این شهرک به طریقه انتخاب هیات مدیره آن اشاره کرد و گفت: اعضای هیات مدیره باید سال قبل گزارش کار ارائه می دادند ، اما این کار انجام نشده، همچنین انتخابات هیات مدیره باید یک سال پیش برگزار می شده که هم اکنون یک سال است این انتخابات عقب افتاده است که اداره صنعت ، معدن باید ناظر بر این موضوع باشد.

,

رسولی به سوله های موجود در شهرک اشاره کرد و گفت: کشت سیب زمینی در منطقه بر روی شهرک نیز تاثیر گذاشته و باعث شده اکثر سوله ها به انبار سیب زمینی تبدیل شوند؛ چرا که سوله ای که قبلا اجاره بهای ماهانه آن یک میلیون تومان بود حالا با قیمت سه الی چهار میلیون تومان برای انبار کردن سیب زمینی اجاره داده می شود که این یک ضعف برای شهرک صنعتی است.

,

سردرگمی کارگاه داران بین بهار و همدان

, سردرگمی کارگاه داران بین بهار و همدان,

رسولی یکی دیگر از مشکلات این منطقه را قرار گرفتن بین همدان و بهار دانست و گفت: ناحیه صنعتی چشمه قصابان مربوط به بهار است و شرکت شهرک های صنعتی مربوط به همدان و همین موضوع باعث شده که هر مشکلی را به هم پاس دهند و متولی مشخصی نداشته باشد.

,

رسولی ادامه داد: یکی از دیگر مشکلات نداشتن جواز کسب کارگاه های کوچک است، در ناحیه صنعتی کارگاه های کوچک که برای جواز به اتحادیه مراجعه می کنند ، به آنها گفته می شود که زیر نظر همدان است و همدان نیز آنها را به وزارت صنعت ، معدن، تجارت ارجاع می دهد و همین دوگانگی بین  بهار و همدان باعث سردرگمی کارگاه داران شده است.

,

علاوه بر مشکلات مطرح شده از سوی شاغلان در این شهرک صنعتی آلودگی محیطی را نیز باید اضافه کرد. با توجه به وضعیت قرار گرفتن شهرک صنعتی در کوهپایه و موعیت مکانی آن نسبت به شهر بهار یکی از بزرگترین مشکلاتی که این شهرک برای مردم شهر ایجاد کرده است ، مشکل آلودگی هواست که در فصل زمستان که با سردی هوا و پایداری جو مواجه هستیم این آلودگی ها به سوی شهر روانه می شود که این را می توان به صورت یک لایه دود بر سطح شهر مشاهده کرد.

,

امیدواریم که متولیان امر به نکات گفته شده توجه بیشتر داشته باشند و در برطرف کردن مشکلات این منطقه تلاش نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه