اخبار داغ

بیانیه آمریکا، چراغ سبزی برای ادامه شهرک سازی ها است

بیانیه آمریکا، چراغ سبزی برای ادامه شهرک سازی ها است
مسئولان اسرائیلی از بیانیه کاخ سفید در خصوص شهرک سازی ها استقبال کردند. آمریکا در این بیانیه اعلام کرد، شهرک های صهیونیستی مانعی برای صلح به شمار نمی روند. کاخ سفید همچنین خواهان چشم پوشی از ساخت و ساز در شهرک های ایجاد شده شد و سخنی از جلوگیری از ادامه شهرک سازی ها به میان نیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"،  پایگاه "الجزیره" قطر نوشت: مسئولان اسرائیلی از بیانیه کاخ سفید در خصوص شهرک سازی ها استقبال کردند. آمریکا در این بیانیه اعلام کرد، شهرک های صهیونیستی مانعی برای صلح به شمار نمی روند. کاخ سفید همچنین خواهان چشم پوشی از ساخت و ساز در شهرک های ایجاد شده شد و سخنی از جلوگیری از ادامه شهرک سازی ها به میان نیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،  ,

در اولین واکنش اسرائیلی، دانی دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت: هنوز زود است که بخواهیم بدانیم این بیانیه بر تلاش های اخیر اسرائیل برای احداث منازل جدید در کرانه باختری در عملیات ساخت و ساز آینده چگونه تاثیر می گذارد.

,

یک دیپلمات بلند پایه صهیونیستی در پیامی گفت: بنیامین نتانیاهو از این بیانیه خوشحال خواهد شد. این بیانیه مجوزی عالی برای احداث شهرک ها به اندازه ای است که ما می خواهیم، تا وقتی که مساحت فعلی آنها را توسعه نمی دهیم، هیچ مشکلی وجود ندارد.

,

تسیبی هوتوفلی معاون وزیر خارجه و عضو حزب لیکود نیز گفت: ساخت شهرک ها در کرانه باختری و قدس شرقی بدون هیچ مانعی ادامه خواهد یافت. کاخ سفید اعتقاد دارد، شهرک ها مانعی برای صلح به شمار نمی روند، این بدان معنی است که مشکل در ساخت تعداد بیشتری از شهرک ها نیست.

,

تعدادی از سازمان های اسرائیلی نیز اعلام کردند، این بیانیه در پی اعلام نتانیاهو برای احداث واحدهای مسکونی جدید در شهرک عامونا در شرق رام الله و گسترش شهرک های احداث شده صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه