اخبار داغ

واردات غیرضروری ۱۰۰ واحد تولیدی دلیجان را تهدید می‌کند؛

قطب عایق‌های رطوبتی کشور، منتظر گوشه چشم وزیر صنعت+سند

قطب عایق‌های رطوبتی کشور، منتظر گوشه چشم وزیر صنعت+سند
اما چند وقتی است که کمبود و افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید عایق های رطوبتی، تولیدکنندگان این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده به طوری که برخی از واحدها را تعطیل و برخی دیگر را هم در آستانه تعطیلی قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ شهرستان دلیجان یکی از قطب های تولید عایق های رطوبتی در کشور است به طوری که بیش از ۱۰۰ شرکت تولید عایق رطوبتی با بیش از دو هزار و ۵۰۰۰ نیروی کار در این واحدها به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پیام دلیجان؛,

 

,

, ,

تامین سالانه ۷۰ درصد نیاز عایق رطوبتی کشور

, تامین سالانه ۷۰ درصد نیاز عایق رطوبتی کشور, تامین سالانه ۷۰ درصد نیاز عایق رطوبتی کشور,

شهرستان دلیجان با ظرفیت تولید ۷۰ میلیون مترمربع عایق رطوبتی، سالانه بیش از ۷۰ درصد از نیاز عایق رطوبتی کشور را تامین می کند.

,

اما چند وقتی است که کمبود و افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید عایق های رطوبتی، تولیدکنندگان این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده به طوری که برخی از واحدها را تعطیل و برخی دیگر را هم در آستانه تعطیلی قرار داده است.

,

البته این مشکل تولیدکنندگان عایق رطوبتی دلیجان علاوه بر مسئولین شهرستانی و استانی به گوش مسئولین کشوری نیز رسیده است ولی به دلیل عدم توجه مسئولین همچنان این بخش با مشکلات تامین مواد اولیه روبه رو است.

,

تعدادی از تولیدکنندگان عایق رطوبتی دلیجان در جلسه ای از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که ۲۴ شهریورماه برای افتتاح نمایشگاه بین المللی سنگ به شهرستان محلات آمده بود مشکل تامین مواد اولیه را مطرح و وزیر قول حل مشکل را به این واحدها داد که هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

,

سید سعید جلالی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی عایق رطوبتی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار پیام دلیجان گفت: در پی دیدار اعضای هئیت مدیره انجمن عایق دلیجان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نمایشگاه سنگ نیم ور در ۲۴۴ شهریورماه امسال، و قول مساعد وزیر مبنی بر رفع مشکلات و تامین نیازهای مواد اولیه تولیدکنندگان عایق رطوبتی کشور، اما تاکنون علیرغم گذشت حدود پنج ماه از تحویل نامه به مقام عالی وزارت و دستور شخص وزیر، هیچ پاسخی داده نشده است.

, پیام دلیجان,

 

,

, ,

 

,

جلالی با بیان اینکه در این مدت پیگیری های زیادی از طریق وزارت‌خانه داشتیم، گفت: تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و به نوعی تولیدکنندگان این حوزه را نا امید از نتیجه بخش بودن این تصمیم کرده است.

,

جلالی با بیان اینکه تولید کنندگان داخلی توانایی تامین مواد اولیه عایق را ندارند، اظهار کرد: از طرف دیگر مقدار ظرفیت تولید این مواد هم در کشور دقیق اعلام نشده است.

,

افزایش دو برابری تیشو؛ مشکلی بر سر راه تولیدکنندگان عایق رطوبتی/حذف تعرفه واردات و ارز مبادلاتی پاشنه آشیل تولیدکنندگان دلیجانی

, افزایش دو برابری تیشو؛ مشکلی بر سر راه تولیدکنندگان عایق رطوبتی/حذف تعرفه واردات و ارز مبادلاتی پاشنه آشیل تولیدکنندگان دلیجانی, افزایش دو برابری تیشو؛ مشکلی بر سر راه تولیدکنندگان عایق رطوبتی/حذف تعرفه واردات و ارز مبادلاتی پاشنه آشیل تولیدکنندگان دلیجانی,

وی با اشاره به اینکه قیمت تیشو در بازار نسبت به ابتدای سال حدود دو برابر شده و تولیدکنندگان داخلی هم قیمت ها را افزایش داده اند، بیان کرد: متاسفانه وزارات صنعت، معدن و تجارت به جای اینکه حمایت های لازم را از این صنعت داشته باشد با حذف تعرفه واردات و ارز مبادلاتی مشکلات این واحدها را دو چندان کرده است.

,

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی عایق رطوبتی استان مرکزی بیان کرد: در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت قطع ارز مبادلاتی و افزایش تعرفه واردات، برای تولیدکنندگان داخلی انحصار ایجاد کرده و بازار سیاه به وجود آمده است.

,

وی گفت: تصمیمات نادرست وزارات صنعت، معدن و تجارت بسیاری از واحدهای تولیدی عایق کشور هم تعطیل شده اند یا با ظرفیت تولید بسیار کم فعالیت می‌کنند و ادامه این شرایط باعث تعطیلی تعداد دیگری از واحدهای تولیدی می شود.

,

عضو هیات مدیره انجمن صنفی عایق رطوبتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به منظور برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی عایق رطوبتی کشور لازم است وزارت صنعت و معدن و تجارت بر اساس ماده ١٢١ ارز مبادلاتی را تخصیص و تعرفه گمرکی را کاهش دهد.

,

تولید کنندگان عایق شهرستان دلیجان، در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تمامی تلاش ها و اقدامات خود را جهت جامع عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری علیرغم تمام نامهربانی ها و کاستی ها انجام داده است و چشم انتظار اقدام عملی وزارت صنایع است.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه