اخبار داغ

مردم نظرآباد حق دارند ورودی مناسب شهری بخواهند/ مسئولین نماد شهری را در نظرآباد تعریف کنند

مردم نظرآباد حق دارند ورودی مناسب شهری بخواهند/ مسئولین نماد شهری را در نظرآباد تعریف کنند
ورودی اصلی شهرستان نظرآباد چند وقتی است با مشکلاتی روبروست و ورودی شهر مناسب که نماد تاریخ و قدمت این شهرستان باشد همچنان از سوی مسئولین مورد فراموشی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، ورودی هر شهری به عنوان عامل مشخص کننده و نمادین هویت شهری و تاریخ آن شهر است و مسافران بومی و غیربومی هر شهری با مشاهده ورودی هر شهر، تقریبا یک طرح و شمای کلی از شهر در ذهن شان نقش می بندد که جز خاطرات شهری هر شهری حساب می شود و این یکی ازمولفه های شهرسازی در اقصی نقاط جهان محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

شهر نظرآباد به لحاظ زیرساختهای جاده ای و تبلیغاتی ورودی مناسبی را ندارد واین یکی از مشکلات اساسی شهرستانی است که نام تپه ازبکی و بنای ۹هزارساله را یدک می کشد.

,

یکی از ورودی های شهر که از قضا پرتردد هم هست از سمت جاده خلیج فارس یا جاده مرسوم به بادامک است که بدلیل برخی سهل انگاری ها از سوی مدیران شهرستانی در طول چند سال گذشته بلاتکلیف مانده و  به لحاظ اصول شهرسازی چندان تعریف مناسبی ندارد و سالهاست تصادفات جاده ای را مردم شهرستان در این جاده غیر ایمنی شاهد هشتند.

,

یکی دیگر از ورودی های  اصلی شهر نظرآباد نیز به لحاظ فضای سبز با توجه به قدمت چند ساله درختان حاشیه جاده که یادگار بنیانگذاران شهر می باشد دارای فضای مطلوبی است اما  با توجه به ساخت سایت اداری و شهرک فرهنگیان  در دو طرف جاده  و همچنین تعمیر و تعریض پل هوایی در این قسمت هنوز تعریف دقیق و مشخصی از ورودی شهر در این قسمت وجود ندارد.

,

ارتفاع پل هوایی  که در ماههای اخیر توسط راه آهن کشور صورت گرفته که البته چند وقتی بدلیل دعواهای مدیریتی نیمه کاره رها شده بود علی برخی مسائل فنی از جمله عرض پل،شیب متناسب و امنیت جاده ای شهروندان که باید مورد بررسی کارشناسان حوزه جاده ای قرار گیرد ، نمی تواند پاسخگوی نمای جاده  و نماد ورودی شهر باشد و شاید بدلایلی همچون جلوگیری از کاهش دید درختان سرسبز منطقه آنچه را که در گذشته هم مردم به آن دل خوش بوده اند را از آنان بگیرد.

,

شهروندان یک شهر به عنوان عناصر اصلی شهر این حق را دارند تا از مسئولین شهرستان در خصوص اتفاقات اخیر و شرایط بوجود آمده در جاده اصلی شهر و ترافیک شدید و از همه مهم تر ورودی چشم نواز شهر بپرسند، اقدامی که چندی است در فضاهای حقیقی و مجازی به یکی از مطالبات اصلی شهروندان تبدیل شده است.

,

 

,

صوره_20170110_115411

, صوره_20170110_115411,

photo_2017-01-07_08-22-00

, photo_2017-01-07_08-22-00,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه