اخبار داغ

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

مدیریت صحیح در ورود برنج های خارجی صورت گیرد/ در تعرفه گذاری مصرف کننده و کشاورز مدنظر باشد

مدیریت صحیح در ورود برنج های خارجی صورت گیرد/ در تعرفه گذاری مصرف کننده و کشاورز مدنظر باشد
رییس اتحادیه بنکداران مواغذایی کشور با بیان اینکه تاکنون 70 درصد برنج کاران ایرانی اجناس خود را فروخته اند گفت: در خصوص واردات برنج خارجی به کشور باید مدیریت صحیح صورت گیرد و واردات متناسب با نیاز کشور باشد تا هم حمایت از تولیدکننده صورت گیرد و هم کمبودی به عنوان برنج در کشور نداتشه باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداقاطاهر در گفتگو با صبح الوند، در خصوص واردات برنج خارجی به کشور اظهار کرد: دولت جهت حمایت از برنجکاران ایرانی به مدت 5 ماه که امسال به شش ماه رسید واردات برنج خارجی را ممنوع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه  در حال حاضر  تقریباً 20 الی 30 درصد برنج در دست کشاورز و باقی در دست تجار است گفت: در خصوص خریداری برنج‌های خارجی فقط باید مدیریت کنند زیرا مقدار تولید و مصرف سرانه مشخص است و آن مقداری که احتیاج داریم فقط اجازه ورود بدهند تا هم حمایت از تولیدکننده داخلی کرده باشند و هم اینکه کمبودی به‌عنوان برنج در کشور نداشته باشیم.

,

 

,

وی در خصوص واردات برنج خارجی بعد از شش ماه ممنوعیت ورود به کشور تاکید کرد: مسئولان باید مدیریت کنند که بیشتر از نیاز وارد کشور نشود که تاثیر بگذارد بر روی تولید برنج ،چرا که  قیمت بیاید پایین بالطبع تولید هم کمتر شود.

,

 

,

آقاطاهر با اعلام اینکه 70 درصد برنج کارای ایرانی  اجناسشان را فروخته‌اند  اظهار کرد:ت و این پنج ماه که ورود برنج خارجی ممنوع است  برنج کاران ایرانی تا 70 درصد اجناسشان را فروختند کسانی هم که نمی‌فروشند لابد وضع مالیشان خوب است و نگهداری می‌کنند تا بتوانند بفروشند در غیر این صورت برنج پیش تجار است و دیگر پیش کشاورز نیست و 70 درصد پیش تجار است.

,

 

,

وی در خصوص بالا رفتن تعرفه برنج های خارجی گفت: تعرفه یک ابزار در اختیار دولت ها در تمام دنیا است که به وسیله آن می توانند بازار مواد غذایی یا هر بازار دیگر را کنترل بکنند و جدیدا دولت دارد به این واقف می شود که میتواند  این کار را انجام بدهد الان کشاورز که دیگر برنج ندارد و تا زمان فروش مجدد برنج ها  قرار نیست تعرفه ثابت بماند و میخواهند ان را متغیرش کنند با آن بازی کنند و بالا پایین می کنند .

,

 

,

ریس اتحادیه بنکداران موادغذایی تاکید کرد: مسئولان باید دقت کنند  که این تعرفه گذاری باعث افزایش قیمت برای مصرف کننده نشود و دوگانه باید نگاه کنند و هم کشاورز  و بعد از آن مصرف کننده را باید در نظر بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه