اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان ایلام:

افسردگی عامل اصلی خودکشی در ایلام است

افسردگی عامل اصلی خودکشی در ایلام است
مدیر کل بهزیستی ایلام مهمترین و عمده ترین علت علت خودکشی در این استان را افسردگی اعلام کرد و گفت: پیشگیری و درمان این عامل تنها بر عهده بهزیستی نیست بلکه سایر ارگان ها نیز باید مشارکت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام رصد، "فرهاد قیصربیگی" مدیر کل بهزیستی استان ایلام،  در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام بدون اشاره به تعداد خودکشی در این استان اظهار کرد: فرهنگ سازی و اجرای برنامه های فرهنگی در کاهش این آسیب اجتماعی موثر است.
وی با اشاره به 200 ماموریت کاری بهزیستی برای گروه های هدف خاص و عام جامعه تاکید کرد: ارائه این خدمات با وجود محدودیت منابع و امکانات به عموم در سلامت اجتماعی مردم تاثیر گذار بوده است.
وی افزود: نقش بهزیستی در سال های آینده در مقابله با آسیب های اجتماعی پر رنگ تر خواهد بود و گواه این مساله برنامه ششم توسعه است که به بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی دیده شده است.
قیصربیگی به خدمات این سازمان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: ساخت شیرخوارگاه، احداث 934 واحد مسکونی برای مددجویان با 20 میلیارد ریال، واگذاری 33 منزل مسکونی برای خانوارهای 2 معلول به بالا در روستاها، تاسیس مراکز توانبخشی، راه اندازی بانک اطلاعاتی سالمندان، اقدام برای راه اندازی 2 مرکز بنیاد فرزانگان ویژه بازنشستگان و سالمندان، تجهیز و توسعه 100 روستا مهد و تشکیل 300 گروه خودیار زنان و دختران روستایی از جمله این خدمات است.
وی واگذاری 100 فعالیت های مراکز بهزیستی به بخش خصوصی، اجرای طرح های غربالگری ژنتیک و شنوایی و اضطراب کودکان، طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین و هزینه 10 میلیارد ریالی برای خرید وسایل توانبخشی و توزیع بین معلولان را از دیگر برنامه های این سازمان در سه سال گذشته اعلام کرد.
وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوبه سال 83 گفت: این قانون بصورت کامل هنوز اجرایی نشده که یکی از موارد آن عدم تحقق اختصاص سه درصد سهمیه استخدام ها به جامعه معلولان است.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه نرخ طلاق در آین استان سال 90 به ازای هر 100 مورد ازدواج هفت مورد بوده است، افزود: این رقم در سال 94 به 14 مورد طلاق در برابر 100 ازدواج افزایش یافته است.
زهرا همتی اظهار کرد: با وجود افزایش روند طلاق ولی این استان در این زمینه آخرین استان کشور است.
وی فعالیت خانه سلامت دختران را شامل توانمندسازی و سلامت اجتماعی این افراد و حوزه فعالیت خانه امن بهزیستی را ویژه نگهداری زنان خشونت دیده اعلام کرد.
همتی با اعلام اینکه ایلام فاقد کودکان خیابانی است، از شناسایی و ساماندهی 67 کودک کار در ایلام در سال جاری خبر داد که در آین راستا تحصیل، صدور شناسنامه و حمایت از آنها در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام رصد، , ایلام رصد، , ایلام رصد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه