اخبار داغ

اولین تظاهرات صنفی پزشکان در دوران مبارزات انقلابی چگونه شکل گرفت؟

اولین تظاهرات صنفی پزشکان در دوران مبارزات انقلابی چگونه شکل گرفت؟
فردای آن روزی که نیروهای نظامی مشهد بی‌رحمانه به بیمارستان هجوم آوردند و حرمت شکستند، پزشکان و پرستاران اردبیل با لباس های یک دست سفید پوش و پیشاپیش مردم دست به تظاهرات زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، با هجوم نیروهای نظامی مشهد به بیمارستان و مجروح شدن تعدادی از پزشکان و بیماران ، اعتراضها به رژیم طاغوتی جان تازه ای گرفت، در اردبیل نیز جامعه پزشکی تصمیم گرفت بر علیه این حرمت شکنی به پاخیزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

  قرار شد فردای آن روز راس ساعت 8 صبح، اطباء و جامعه پزشکی اردبیل در مقابل بیمارستان بوعلی اردبیل جمع شوند و به خاطر این حرمت شکنی راهپیمایی کنند؛ آن روزها رئیس نظام پزشکی وقت شهرستان دکتر عزیز یحیوی بود.

,

روز  28 آذر 1357، جامعه پزشکان و پرستاران اردبیل با روپوش های سفید در خیابان‌های شهر به حرکت در آمده و خواستار حفظ حریم بیمارستان شدند.

,

دکتر معماری که از پزشکان انقلابی شهر اردبیل است، می‌گوید: آن روز مردم مراقبت کردند و با در دست داشتن پلاکارد پشت سر پزشکان با آرامش در راهپیمایی شرکت کردند؛ بعد از این راهپیمایی، پزشکان دوباره به بیمارستان بوعلی بازگشتند؛ این اولین تظاهرات صنفی پرشکان ایران در دوران طاغوت بود چرا که قبل از این پزشکان، انفرادی در تظاهرات علیه رژیم طاغوتی شرکت می کردند.

,

تظاهرات جامعه پزشکی اردبیل در رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس یافت و این تظاهرات در روز  شمار انقلاب آمده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه