اخبار داغ

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان :

فاز نخست پروژه آبشیرین کن بندرعباس تیر 96 بهره برداری می شود

فاز نخست پروژه آبشیرین کن بندرعباس تیر 96 بهره برداری می شود
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد:پروژه آبشیرین کن غرب بندرعباس به صورت آزمایشی با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز درتیرماه 96 وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جواد منصوری،قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در گفتگو با هرمز با اشاره به اینکه  در سال گذشته حجم آبی ذخیره شده پشت سد میناب بالغ بر 70 میلیون متر مکعب بوده است، گفت:این مقدارآب ذخیره شده سد در حالی است که نیاز آبی اعلام شده 75 میلیون متر مکعب  بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان, هرمز,

 

,

وی افزود: اداره آب منطقه ای در سال های اخیر برای تامین آب  شهربندرعباس 12 حلقه چاه در دشتان نیان احداث کرده است که در سال گذشته  به دلیل خالی شدن سد میناب از آب 10 حلقه چاه دیگر به صورت اضطراری ایجاد شد.

,

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد:سال گذشته 10 حلقه چاه دیگر نیز در مجاورت سد شمیل ایجاد شده که هم اکنون هفت حلقه  چاه جدید در مدار استفاده است لذا منابع آبی شهر بندرعباس شامل چاه های شمیل و  نیان  و سدمیناب می باشد.

, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان,

وی با اشاره به کمبودهای آبی در ماههای اخیر افرود:با مدیریت مصرف از طریق آموزش های مدارس ،تبلیغات تلویزیون ،استفاده از کاهنده ها ، کاستن از مصارف صنایع، اصلاح و باسازی شبکه و غیره تا اندازه ای کمبود آب در شهر بندرعباس جبران شد و سد تا چند هفته گذشته دوام بیاورد و آب به حجم مرده نرسد.

,

منصوری تصریح کرد:ظرفیت سد استقلال میناب 240 میلیون متر مکعب  و حجم مرده آن 40 میلیون متر مکعب است لذا زمانی که وارد حجم مرده می شویم به دلیل وجود جلبک های هوازی  کیفیت آب نیاز به رسیدگی بیشتر دارد که  راهکارهای برای حذف طعم و بو بد آب ارائه شد.

,

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره برنامه ریزی های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در تابستات گفت:از سال 90 موضوع آبشرین کن بندرعباس مطرح شد و جا نمایی اولیه جنب فرودگاه  قرار بود تا  100 هزار متر مکعب آب در شبانه روز تولید شود که به دلیل مشکل دسترسی به آب دریا جانمایی در غرب بندرعباس مجاور کشتی سازی و د رفاصله  30 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفت.

, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره برنامه ریزی های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در تابستات گفت:, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره برنامه ریزی های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در تابستات گفت:,

وی افزود:مراحل ساخت آبشیرین کن غرب بندرعباس مانند محوطه سازی ، ساخت سوله های و تا حدودی برق رسانی انجام شده که  با آخرین برنامه ریزی ها تیر ماه سال آینده  به صورت آزمایشی برای ظرفیت 20هزار متر مکعب به بهره برداری می رسد.

,

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه بهره برداری نهایی از آبشیرین کن بندرعباس در شهریور سال آینده صورت می گیرد،تصریح کرد: با سفر اخیر مقام  عالی وزرات مجوز 50 هزار متر مکعب در شبانه روز  گرفته شد و  طرح ساقی کوثر روبروی گچین در غرب بندرعباس با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در حال احداث است.

, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه بهره برداری نهایی از آبشیرین کن بندرعباس در شهریور سال آینده صورت می گیرد،, قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه بهره برداری نهایی از آبشیرین کن بندرعباس در شهریور سال آینده صورت می گیرد،,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه