اخبار داغ

مسئول اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اعلام کرد:

پرداخت بیش از 43 میلیاردتومان تسهیلات به کارآفرینان قزوینی

پرداخت بیش از 43 میلیاردتومان تسهیلات به کارآفرینان قزوینی
مسئول اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: طی سه سال گذشته سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از 43 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی نیکجو در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی، این سازمان در انجام عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن گام‌های خوبی برداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


مسئول اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی در ادامه افزود: از سال 93 تا پایان دیماه سال جاری، بیش از 43 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شناسایی عرصه‌های کشاورزی به ویژه استفاده از ظرفیت و توانمند سازی بومی استان که با سفره مردم در ارتباط است و نگاه و توجه به افزایش تولید و کمک به اشتغال و هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی از جمله برنامه‌های این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی است و این امر باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا دارد و روستاییان با انگیزه و قوت بیشتر در عرصه تولیدات خود فعالیت خواهند داشت. 

این مسئول عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی در این راستا با دستگاه‌ها و شرکت‌های دیگر تعامل و همکاری دارد به طور مثال با سازمان جهاد کشاورزی و زیربخش‌های آن برای آموزش، بازاریابی فروش تولیدات عرصه‌های اقتصاد مقاومتی هماهنگی بسیار خوبی طی دو سال گذشته داشته است.

نیکجو گفت: تسهیلات بسیج سازندگی در 28 عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: اعطای تسیهلات بسیج سازندگی در مواردی نظیر داربستی کردن باغات انگور، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماکیان(بلدرچین، کبک، غاز، بوقلمون، اردک)، پرورش شترمرغ، پرورش مرغ بومی، پرورش دام سنگین، کشت علوفه هیدروپونیک، محصولات گلخانه ای، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش ماهی، احداث و توسعه حوضچه پرورش ماهی، گیاهان دارویی ( زعفران و ... )، صنایع دستی و در حوزه صنایع تبدیلی، خشک کن، پودر کن، اسانس گیری، ترشی و شوریجات، بسته بندی، روغن گیری، رب و عصاره، مربا و شربت، گوهر تراشی، فرآوری لبنیات، تولید محصول از ضایعات کشاورزی و دامی اشاره کرد.

این مسئول به اهمیت این حوزه در اقتصاد اشاره کرد و گفت: آنچه در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است، توانمندسازی مردم به عبارتی مردمی کردن اقتصاد است.

وی ادامه داد: نکته مهم در راستای عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به درون زا بودن تولیدات و به عبارتی اتکاء به توانمندی داخلی است، از سوی دیگر کالای تولید شده توانایی رقابت با سایر کالاها و حتی صادرات را داشته باشد که در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است. 

نیکجو یادآور شد: همچنین در راستای توجه به پتانسیل شهرستان‌ها، با هدف معرفی و ترویج محصولات بومی منطقه به کشور و رونق آن عرصه شهرستان‌ها و مناطق، براساس قطب تولید آن تقسیم شده اند و به آن عرصه بیشتر توجه شده است، تسهیلات ویژه آن عرصه در شهرستان پرداخت می‌شود. برای نمونه شهرستان قزوین شیرینی پزی ( باقلوا )، منطقه طارم روغن زیتون، شهرستان تاکستان بارگاه بهداشتی، فرآوری محصول از انگور، شهرستان بوئین زهرا: فرآوری لبنیات ( کره) است.

وی بیان کرد: برخی از اقدامات بسیج سازندگی از سال 93 تا پایان دیماه سال جاری در حوزه اقتصاد مقاومتی به شرح ذیل است:
• اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به میزان 43 میلیارد تومان از سال 93 تا دیماه سال 95. 
• پرداخت تسهیلات به بیش از 2650 نفر از مردم عزیز در سطح استان به منظور کمک به تولید و اشتغال. 
• آموزش بیش از 2500 نفر در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای و اعطای گواهی. 
• داربستی نمودن بیش از 411 هکتار از باغات انگور استان در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید . 
• افزایش 12588 کلنی پرورش زنبورعسل در سطح استان.
• راه اندازی 129 واحد در عرصه صنایع تبدیلی ( خشک کن، پودر کن، ترشی و شوریجات، فرآوری و ... ) .
• احداث و توسعه 65 حوضچه پرورش ماهی در سطح استان. 
• راه اندازی و توسعه 101 واحد پرورش قارچ خوراکی در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح استان. 
• احداث و توسعه 31 واحد گلخانه ای به منظور تولید محصولات گلخانه ای ( صیفی جات، تولید نشاء ، پرورش گل و گیاه و ... ) در سطح استان. 
• ایجاد نمایشگاه‌های فصلی و دائمی و مجازی در راستای حمایت از فروش محصولات اقتصاد مقاومتی ( در شهرستان ها ، سرای سعد السلطنه، مرکز نمایشگاه بین المللی استان و ... ) 
• برگزاری دوره‌های آموزش عرصه‌ها با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای استان
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه