اخبار داغ

مدیر کل درمان تامین اجتماعی قزوین عنوان کرد

ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها/ پیگیر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی هستیم

ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها/ پیگیر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی هستیم
مدیرکل درمان تامین اجتماعی در خصوص مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گفت: این مطالبات تا پایان اردیبهشت ماه سال 95 پرداخت شده و پیگیر هستیم در ماه های آتی نیز بتوانیم مابقی را نیز بپردازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، محمدصادق بابایی مدیر کل درمان تامین اجتماعی قزوین در نشست  خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک بنگاه عمومی و غیر دولتی  و یک نهاد هزینه – درآمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: ۶۰ درصد از جمعیت استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

,

این مسوول اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با داشتن ۲ بیمارستان و ۸ مرکز درمانی در سطح  استان در درمان مستقیم نیز خدمات رسانی می‌کند.

,

بابایی در ادامه گفت: حدود ۷۰۰ مرکز در بحث خرید خدمت طرف قرار داد ما هستند که شامل بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی می‌باشد .

,

مدیر کل درمان تامین اجتماعی بیان کرد: طی سال گذشته و سال جاری حدود ۴۰ هزار نفر بستری داشته‌ایم که از این تعداد ۳۰ هزار بیمار عمل جراحی شده‌اند.

,

وی اذعان داشت: در بخش درمان غیر مستقیم در مراکز، حدود ۵۵ هزار نفر بستری شده داشتیم که از بیمارستان‌های دانشگاهی و طرف قرداد خرید خدمت کرده‌اند.

,

این مسوول ابراز کرد: در مراجعات سرپایی به پزشک ۱۵۰۰ نفر در ۲ بیمارستان و ۸ مرکز درمانی در سطح استان نیز مراجعات داشته‌ایم.

,

بابایی با اشاره به خرید ۴ونیم میلیون خرید غیرمستقیم خدمات، در ادامه گفت: در مراکز درمانی، مطب‌ها، کیلینیک‌ها و مراکز پاراکیلینیک طرف قرارداد نیز به بیمه شدگان خدمات ارائه شده است.

,

وی ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها را از اهداف این سازمان در سال جاری دانست و اضافه کرد: مراحل هتلینگ در ۲ بیمارستان قزوین و تاکستان در حال انجام است و در قزوین ۷۰ درصد پیشرفت دارد که هدف از این کار ایجاد امکانات مناسب و فضای دل انگیز در خدمت به بیماران بیمه شده است.

,

این مسوول در ادامه گفت: تاکنون حدود ۳ و نیم میلیارد برای ایجاد فضاهای لازم، تجهیز اتاق‌ها به امکانات و نوسازی بیمارستان برای ۲ بیمارستان رازی و تاکستان هزینه شده است.

,

مدیر کل درمان تامین اجتماعی تشریح کرد: نسخه الکترونیک یکی از طرح هایی است که با حذف دفترچه، زیر ساخت پرونده سلامت و کارت هوشمند برای بیمه شدگان سازمان در نظرگرفته شده است.

,

وی اضافه کرد: امیدواریم در بحث سرپایی نیز بتوانیم در نظام جامع سلامت کشور از ارجاع خارج شویم و قزوین جز ۵ استانی بوده که در این راستا گام برداشته است.

,

این مسوول در ادامه بیان کرد: در این نظام تقریبا حدود ۲۰ هزار بیمه شده که اکثر سالخورده و دارای بیماری‌های مزمن هستند برای ادامه درمان به صورت الکترونیک تشکیل پرونده شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

,

اورژانس بیمارستان رازی بازسازی می‌شود

, اورژانس بیمارستان رازی بازسازی می‌شود,

بابایی با اشاره به بازسازی بخش اورژانس بیمارستان رازی گفت: طی ۳ ماهه آینده در نظر داریم فضای اورژانس را توسعه دهیم و امکاناتی دیگر را نیز برای کل بیمارستان اضافه کنیم که برای این کار ۲ میلیارد هزینه برآورد شده است.

,

مدیر کل درمان تامین اجتماعی قزوین خاطر نشان کرد: این سازمان در زمینه تکمیل تجهیزات مراکز درمانی در سال‌های اخیر به چند دستگاه آمبولانس مجهز شده است.

,

وی افزود: یک دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی بویین زهرا تحویل داده می‌شود که مجهز و کارساز در شرایط بحرانی خواهد بود و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه این آمبولانس است .

,

بابایی اضافه کرد: بخش Icu و CCu بیمارستان رازی و بیمارستان تاکستان به ۲ برابر ظرفیت رسید و از ۶ تخت به ۱۲ تخت افزایش یافت.

,

مدیرکل درمان تامین اجتماعی اذعان داشت: در حوزه پرستاری بیمارستان رازی برای هفتمین سال بین ۷۰ بیمارستان رتبه اول کشور را کسب کرد و بیمارستارن تاکستان نیز جزو ۶ بیمارستان برتر کشور در خدمات پرستاری شد.

,

وی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات به سمت هوشمند شدن بیمارستان می‌رویم که تاکنون دستگاه Dr برای تاکستان و قزوین نصب شده است.

,

این مسوول اضافه کرد: زمانی که توسط این دستگاه عکس گرفته ‌می‌شود به صورت سیستمی و آنلاین در هر فضایی از بیمارستان قابل رویت است که این تکنولوژی برای مشاوره پزشکی در سطح کشور و خارج از کشور مفید خواهد بود.

,

مدیر کل درمان تامین اجتماعی قزوین گفت: برای توسعه و بهینه سازی زیرساخت ۲ بیمارستان رازی و تاکستان ۳ میلیاردو ۸۶۱ میلیون اعتبار تخصیص یافته است.

,

وی در خصوص مطالبات دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این مطالبات تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۵ پرداخت شده و پیگیر هستیم در ماه‌های آتی نیز بتوانیم مابقی پرداخت ها را وصول کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه