اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

رفتار ترامپ در دیپلماسی بین المللی جایگاهی ندارد/اسلام امروز به قلب آمریکا و اروپا نفوذ کرده است

رفتار ترامپ در دیپلماسی بین المللی جایگاهی ندارد/اسلام امروز به قلب آمریکا و اروپا نفوذ کرده است
یک کارشناس مسائل سیاسی با تشریح رفتار ترامپ گفت: این رفتار خارج از عرف بین المللی و نشان دهنده ضعف آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، سید جلال حسینی کارشناس مسائل سیاسی و عضو سازمان نظام مهندسی معدن استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مواضع و صحبتهای اخیر ترامپ، رییس جمهور امریکا اظهار داشت: خودشیفتگی، ناسازگاری و بزرگنمایی سه ویژگی اصلی ترامپ می باشد که در مجموع شخصیت غیر عادی و غیر قابل پیش بینی او را شکل داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

وی با بیان اینکه روحیات ترامپ نشان دهنده خوی دنیاطلبی او می باشد افزود: آنچه که ترامپ در این مدت ریاست جمهوری خود از خود بروز داده است، از یک سو تا حدودی در راستای وعده های انتخاباتی وی بوده که در زمان تبلیغات انتخابات بر روی آنها تاکید داشته است و از سوی دیگر به نوعی نشان می دهد که برای جلب توجه افکار عمومی و مطرح کردن خود، روش حرکت بر خلاف جهت جریان عادی هنجارها و مسائل داخلی آمریکا و چیدمان روابط بین المللی و بین ملتها را در پیش گرفته است.

,

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: ترامپ در واقع با این حرکات به جای پذیرفتن واقعیات دنیای امروز، به فکر فرار از آنها است.

,

به گفته وی اینکه ترامپ در اکثر مصاحبه ها و سخنرانیهای خود از ایران نام می برد و گاهی مواضع تندی را نسبت به ایران اسلامی اتخاذ می کند در درجه ی اول و قبل از همه چیز، نشان دهنده ی جایگاه مهم ایران در دنیا و نقش تعیین کننده ی ایران در معادلات منطقه و جهان است.

,

حسینی بیان داشت: کسی که به عنوان رئیس جمهور یک کشور مدعی و به قول خودشان ابرقدرت مانند امریکا در مورد برجام که یک توافق چند جانبه ی بین المللی است، این چنین موضع می گیرد و حرف می زند، یا نمی داند توافق بین المللی و چندجانبه چیست! و یا اینکه اعتقادی به آن ندارد و اصولا خیلی به تعهدات بین المللی پایبند نیست.

,

وی تصریح کرد: این یعنی به رسمیت نشناختن کشورهایی که پیشتر هم پیمانان مهمی برای امریکا به شمار می روند. که در هر دو صورت دچار اشتباه است و منافع امریکا و کشورها را زیر سوال برده و بیشتر امریکا را به سمت انزوا پیش می برد.

,

حسینی با تاکید بر اینکه صحبت کردن ترامپ از موضع قدرت نه از جانب ایران و نه از جانب هیچ کشور دیگری پذیرفتنی نیست افزود: اقدام ترامپ در مورد منع ورود مردم کشورهای مسلمان به امریکا از یک طرف، یک حرکت ضد حقوق بشری و ضد انسانی و ناقض آشکار روابط بین المللی است. و از سوی دیگر، ناشی از پدیده ی موسوم به اسلام هراسی است

,

وی ادامه داد: استکبار جهانی و در راس آنان امریکای جنایتکار در سالهای اخیر با  ترسیم یک تصویر خشن از اسلام به خیال خودشان به حاشیه ای امن پناه برده اند و اقدامات ناشایست و جنگ طلبانه خود را توجیه نموده اند غافل از اینکه دنیا و تمام ملتهای آزادیخواه و آزاد اندیش اقدامات آنها را از یاد نخواهند برد.

,

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: آن زمان که استکبار جهانی به مقابله عملی و علنی با اسلام عزیز برخاست و افکار عمومی دنیای اسلام را جریحه دار کرد، اسلام در خیابانهای نیویورک گوشه ای از قدرت و عظمت و فناناپذیری و جاودانگی و پایداری خود را نشان داد، که اگر توجه کنند، بهتر است که در تصمیماتشان تجدید نظر نمایند.

,

وی ادامه داد: امروز اسلام ناب محمدی (ص) به قلب اروپا و آمریکا نفوذ کرده است و مردم کشورهای غربی اشتیاق و علاقه خود را به اسلام محمدی (ص) نشان داده اند.

,

حسینی افزود: نگرانی از اتحاد و یکپارچگی ناشی از اسلام ناب مسلمانان باعث شده است تا آمریکا و همپیمانانش برای انشقاق و تنش در میان جوامع مسلمان و دنیای اسلام از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در این شرایط حساس همبستگی و اتحاد و همراهی مسلمانان بیش از هر زمانی لازم و ضروری است افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند لازم است دنیای اسلام نسبت به این مسائل کاملا هوشیار و آگاه باشد.

,

وی در بخش پایانی گفتگوی خود با بیان اینکه رفتارهای عجیب و غیرمنتظره ی ترامپ از جایگاه یک رئیس جمهور خارج از عرف دیپلماتیک جهانی است گفت: اینگونه رفتارها بیشتر او را مانند یک بازیگر اجرای نقشهای پرتنش و اکشن جلوه می دهد تا یک رئیس جمهور آگاه به مسائل جهانی و روابط دیپلماتیک بین المللی و در واقع این رفتارها در دیپلماسی بین المللی جایی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه