اخبار داغ

مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:

اینترنت ملی به معنای قطع اینترنت نیست

اینترنت ملی به معنای قطع اینترنت نیست
مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت و یا قطع ارتباط با فضای خارج نیست، بلکه بدان معناست که جایگزینی مناسب با سرعتی بالاتر برای اینترنت داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازترنم دشتی محمد پای‌بست مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در جمع مردم شهر شنبه در مسجد امام حسین (ع) اظهار داشت: ما جنگ سخت را با یک قدرت نرم پیروز شدیم و این قدرت نرم همانا مادرانی بودند که فرزندانشان را تقدیم انقلاب و میهن نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم دشتی,

وی افزود: دشمن از قدرت تخریب این مادران بیشتر از هر بمب هسته‌ای می‌ترسد و این نشان از قدرت بالای جنگ نرم در برابر جنگ سخت دارد.

,

پای‌بست اضافه کرد: متأسفانه آثار کاپیتولاسیون آن‌هم در فضای مجازی کشور باقی‌مانده است و حضور نرم‌افزارها و بازی‌های خارجی در کانون گرم خانواده‌ها حکایت از کاپیتولاسیونی دارد که به‌صورت خاموش به کانون خانواده‌ها رسوخ پیداکرده است.

,

مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تأکید کرد: اهمیت بالای فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و اهمیت آن را باید در کلام رهبری جست که اهمیت آن را به‌اندازه اهمیت انقلابی اسلامی دانسته‌اند.

,

وی تصریح کرد: متأسفانه اینترنت کشور وارداتی است و این به معنای آن است که در مواقع بحرانی کشور با خطر مواجه است، بنابراین باید یک پشتیبان داخلی برای اینترنت و جایگزینی مناسب برای آن پیدا کنیم.

,

پای‌بست خاطرنشان ساخت: اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت و یا قطع ارتباط با فضای خارج نیست، بلکه بدان معناست که جایگزینی مناسب با سرعتی بالاتر برای اینترنت داشته باشیم.

,

وی بیان داشت: اینترنت ملی از سرعتی بالاتر و قیمتی ارزان‌تر از اینترنت فعلی می‌تواند برای ما فضایی امن و به‌دوراز هرگونه تهاجم سایبری ایجاد کند و این بدان معناست که پیگیری جرائم اینترنتی آسان‌تر خواهد شد.

,

وی در مورد مضرات اینترنت فعلی گفت: متأسفانه یک پلاسکوی اجتماعی در زیرپوست شهر در حال رخ دادن هست و اینترنتی که می‌توان استفاده‌ای مفید از آن جست در حال از هم پاشاندن کانون خانواده‌هاست.

,

پای‌بست با اشاره قوانین کشورهای دیگر در مورداستفاده از اینترنت بیان داشت: در آمریکا اگر خانواده‌ای فرزند زیر 13 ساله‌اش به شبکه‌های اجتماعی ورود کند حضانت فرزند از سوی دادگاه از این خانواده سلب می‌شود و این به معنای قوانین سخت‌گیرانه در مورد اینترنت هست، اما در کشور ما متأسفانه این آزادی عمل در همه‌ی خانواده‌ها دیده می‌شود.

,

وی گفت: متأسفانه اعتیاد به اینترنت در کشور ما بسیار پایین است و آمار 5.5 میلیون کار فعال اینترنتی در کشور حکایت از رخ دادن فاجعه‌ای می‌دهد که اگر راه‌حل مناسبی برای آن پیدا نکنیم نسل آینده را متضرر خواهد کرد.

,

پای‌بست در پایان افزود: خانواده با ارائه روش‌های تربیتی مناسب و استفاده از مشاوره‌های مناسب می‌توانند فرزندان خود را برای استفاده بهتر از اینترنت راهنمایی کنند و استفاده از نرم‌افزارهای ایرانی مانند سلام، بیسفون را که فضایی سالم‌تر دارند را به سبد نرم‌افزاری و بازی‌های کودکان خود اضافه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه