اخبار داغ

گرانی میوه کام مردم را تلخ کرد/وقتی خانواده ها توان خرید لوازم مورد نیاز خود را ندارند

گرانی میوه کام مردم را تلخ کرد/وقتی خانواده ها توان خرید لوازم مورد نیاز خود را ندارند
در حالی که روزهای کوتاهی تا عید باستانی ایرانیان باقی مانده است برخی از کسبه بازار شهرستان هیرمند از کمبود مشتری و توان پایین خرید مردم گلایه مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سایت خبری ندای هیرمند؛  تعویض سال نو در کشورهای فارسی زبان همواره با آغاز فصل بهار صورت می گیرد که در این بین مردمان این خطه از دیرباز رسم و رسوماتی را برای آماده سازی خود و استقبال از سال نو به یادگار گذاشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ندای هیرمند؛ ,

در این ایام بسیاری از زوج های جوان نیز مراسمات عروسی خود را در تاریخ های معینی که در سیزده روز اول بهار است قرار می دهند تا ازدواج آنان با خوش یمنی روبه رو شود، ازدواج هایی که اکنون به دلایل بسیاری با تاخیر روبه رو می شوند.

,

در ایام عید بسیاری از خانواده ها اقدام به تعویض لباس خود می کنند که این امر نیز یکی از رسوماتی است که در گذشته مورد استقبال قرار می گرفته است، در سیستان نیز این رسومات پا برجاست و همواره مردمان این خطه نوروز را با احترام خاصی برگزار می کنند.

,

بازارهای سراسر  ایران شاید پذیرای افرادی باشند که یک سال کاری را برای این ایام پسنداز کرده اند تا عرق شرم در آستانه عید از پیشانی آنها جاری نشود.

,

اما در آستانه عید؛ خبرنگار ندای هیرمند به میان کسبه و بازاریان شهرستان هیرمند رفته است تا حال و هوای این بازار این شهرستان را از دید کسبه و همچنین افراد حال حاضر در بازار بنویسد.

,

خلیل میر عرب یکی از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی به خبرنگر ندای هیرمند گفت: شهر دوست محمد مرکز شهرستان هیرمند است که از همه ی روستاها برای خرید به این شهر می آیند.

,

وی افزود: در سال های اخیر فروشنگان در این شهرستان روزهای سختی را می گذرانند، افراد بسیار کمی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی رجوع می کنند لذا این نوع خرید از جمله خرید های مازاد محسوب می شود و مطمعناً خانواده ها توان خرید های اضافی را نخواهند داشت.

,

, ,

میر عرب خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از زوج های جوان نیز هنگام خرید ازدواج  قادر به خرید های آنچنانی نیستند و بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را نمی توانند خریداری کنند.

,

محسن سارانی یکی دیگر از کسبه شهرستان هیرمند با بیان اینکه بسته شدن مرز کمر مردم سیستان را خم کرده است گفت: معیشت خانواده های سیستانی در معرض خطر قرار داد و این مسئله تدبیر دولت را می طلبد تا برای احیای زندگی های از دست رفته فکری بکند.

,

وی ابراز داشت: آب های ناشی از برف و کولاک افغانستان به صورت فصلی وارد مناطق مختلف سیستان می شود و چند ماهی از سال را برای کشاورزان شادی آور خواهد بود اما بیش از 9 ماه از سال را باید با یارانه ای زندگی کنند که حتی پول آب و برق آنها نمی شود.

,

, ,

 

,

سارانی بیان داشت: لوازم خانگی مهمترین نیاز شروع یم زندگی مشترک است، اما بسیاری از زوج های جوان هممواره سرباز خانواده های خود هستند و نمی توانند این لوازم را خریداری کنند.

,

وی افزود: درآمد کسبه شهر دوست محمد عید و غیر عید ندارد هر روز به شکل عجیبی کم و کمتر می شود، و تا زمانی که دولت نتواند فکری برای احیای تالاب هامون و همچنین استفاده از مرز را نکند این امر میسر نخواهد بود.

,

سارانی همچنین تصریح کرد: هر روز یکی از مسبه ورشکسته می شود، و سرمایه عظیمی که در این راستا نهانیده بوده است را از دست می دهد، ایام عید نیز در این شهرستان خبری از خرید های نوروزی نیست ، بزرگترین عیدی به مردم سیستان می تواند تغییری در رویه زندگی آنان باشد.

,

این کسبه بازار افزود: هنوز روزهای بسیاری تا ایام عید باقی مانده است اما برخی از میوه فروشان قیمت های خود را بالا برده اند تا مردم حتی مزه شیرین میوه ها نیز به کام آنان تلخ شود.

,

 

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه