اخبار داغ

وزارت نیرو هشدار داد: خوزستان در معرض وقوع سیلاب

وزارت نیرو هشدار داد: خوزستان در معرض وقوع سیلاب
ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب، بر اساس پیش بینی بارش و جریانات سیل، وضعیت سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد را در معرض خطر وقوع سیلاب شدید، هرمزگان و خوزستان در معرض خطر وقوع سیلاب و جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و گیلان را در معرض وقوع سیلاب تشخیص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب: ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب، بر اساس پیش بینی بارش و جریانات سیل، وضعیت سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد را در معرض خطر وقوع سیلاب شدید، هرمزگان و خوزستان در معرض خطر وقوع سیلاب و جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و گیلان را در معرض وقوع سیلاب تشخیص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

بر اساس گزارش های وزارت نیرو، استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با اولویت اول در معرض خطر وقوع سیلاب شدید و استان‌های هرمزگان و خوزستان با اولویت دوم در معرض وقوع رخداد سیلاب طبقه بندی شدند.

,

به لحاظ دبی‌های پیش بینی در رودخانه‌ها، زمان مشابه این بارندگی مربوط به بهمن ماه سال ۱۳۸۹ می‌باشد که تلفات جانی و خسارات مالی قابل توجه به‌ همراه داشته است.

,

مهم‌ترین رودخانه‌های در معرض وقوع سیلاب جنوب کشور از جمله رودخانه زهره است. در این میان، با مقایسه در ایستگاه شاخص امامزاده جعفر در خصوص بارندگی، دبی متوسط روزانه ۱۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه است که دبی لحظه ای معادل آن در بعضی از نقاط رودخانه به بالاتر از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید.

,

بر اساس نتایج پیش بینی شده توسط مدل‌های بارش روان آب در وزرات نیرو، پیش بینی می‌شود سیلاب لحظه ای در بعضی از مقاطع در رودخانه زهره، به بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه برسد که در این خصوص بر اساس اطلاعات شرکت آب و نیرو، سد چم شیر تا حدود ۲۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه، امکان عبور سیلاب در مقطع سد و در مقطع بند انحرافی این سد ۱۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه را دارد که در اثر بروز سیلاب بالاتر از این اعداد، احتمال خسارت وجود دارد که لازم است اقدامات مراقبتی جهت کاهش خسارات انجام گیرد.

,

در خصوص رودخانه زهره در مقطع ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر باید تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آبگرفتگی این ایستگاه توسط شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد و سایر عوامل اجرایی پروژه صورت پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه