اخبار داغ

173اُمین روز عملیات سپر فرات؛

42 داعشی و 1 نظامی تُرک در درگیری‌های سوریه کشته شدند

42 داعشی و 1 نظامی تُرک در درگیری‌های سوریه کشته شدند
عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه که به بهانه حفظ امنیتی مرزی و با هدف حمایت از معارضان شروع شده بود، 173اُمین روز خود را با 1 کشته و 3 زخمی سپری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حکومت اردوغان که 6 سال پیش به همراه متفقان غربی و آمریکایی خود، شروع به حمایت از معارضان سوری کرده و با پرورش تروریست‌های تکفیری قصد بر ساقط کردن دولت سوریه نموده بود، به بهانه حفظ امنیت مرزی، جلوگیری از نفوذ بیش از حد گروه‌های مسلح کُرد و مبارزه با گروه تروریستی داعش، در تاریخ 24 آگوست 2016 تحت عنوان عملیات موسوم به "سپر فرات" ارتش خود را وارد شمال سوریه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, حکومت اردوغان که 6 سال پیش به همراه متفقان غربی و آمریکایی خود، شروع به حمایت از معارضان سوری کرده و با پرورش تروریست‌های تکفیری قصد بر ساقط کردن دولت سوریه نموده بود، به بهانه حفظ امنیت مرزی، جلوگیری از نفوذ بیش از حد گروه‌های مسلح کُرد و مبارزه با گروه تروریستی داعش، در تاریخ 24 آگوست 2016 تحت عنوان عملیات موسوم به "سپر فرات" ارتش خود را وارد شمال سوریه کرد.,

مساحت پاکسازی ترکیه در سوریه

, مساحت پاکسازی ترکیه در سوریه, مساحت پاکسازی ترکیه در سوریه,

بنابه آخرین آمار منابع میدانی ترکیه، ارتش این کشور تا به این لحظه نزدیک به 2 هزار کیلومتر مربع را در شمال سوریه از گروه تروریستی داعش پاکسازی کرده و در اختیار تروریست‌های معارض سوری قرار داده است.

,

, ,

تنها ماندن ترکیه

, تنها ماندن ترکیه, تنها ماندن ترکیه,

گفتنی است، تمامی حامیان مخالفان دولت سوریه (معارضان سوری) بعد از مشاهده پیروزی‌های جبهه مقاومت عقب نشینی کرده و تُرک‌ها را در میدان نبرد تنها گذاشتند و امروز تنها حامی تأثیرگذاری از هر دو نظر سیاسی و نظامی معارضان، دولت و ارتش ترکیه می‌باشد. البته برخی کشورهای عربی مانند عربستان نیز حامی سرسخت داعش و معارضان هستند، لکن تأثیرگذاری نسبی آن‌ها قابل چشم‌پوشی است.

,

غرب و آمریکا نیز که از ابتدا با هدف ناامن کردن منطقه، فراهم کردن زمینه برای قدرت گرفتن گروه‌های مسلح تجزیه طلب و نابودی کشورهای خاورمیانه وارد نبرد میدانی شده بودند، بعد از توافق روسیه، ایران و ترکیه بر سر آتش بین معارضان و دولت سوریه، به نوعی در پشت درهای بسته قرار گرفته‌اند.

,

گزارش ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه

, گزارش ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه, گزارش ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه,

به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، ارتش ترکیه در 173اُمین روز عملیات سپر فرات 207 مورد از مواضع گروه تروریستی داعش را در الباب هدف قرار داده است.

,

, ,

بر اساس این گزارش، 42 داعشی در حملات جنگنده‌های ارتش ترکیه به هلاکت رسیده‌اند.

,

همچنین، ارتش ترکیه نیز در درگیری با تکفیری‌های بی‌نصیب نبوده که بر این اساس، 1 سرباز تُرک کشته و 3 سرباز تُرک دیگر زخمی شده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه