اخبار داغ

جهادگر برتر استان در گفتگو با دانشجو سلام:

مطالبه گری از مسئولین باید الویت کار گروههای جهادی قرارگیرد

مطالبه گری از مسئولین باید الویت کار گروههای جهادی قرارگیرد
سرپرست گروه جهادی وحدت که توانست در جشنواره مالک اشتر عنوان برترین گروه جهادی را در استان کسب کند گفت: گروه وحدت همانطور که از نامش مشخص است شامل دانشجویان جهادی شیعه و سنی است و روستایی هم که برای اعزام در نظر گرفته شد منطقه ای بود که در آن شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از« دانشجو سلام » سمیه اسلانی سرپرست گروه جهادی دانشجویی وحدت توانست امسال در جشنواره مالک اشتر  عنوان گروه جهادی برتر را کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, « دانشجو سلام »,

وی که فارغ التحصیل رشته حسابداری دانشگاه پیام نور علی آباد است در گفتگو با دانشجو سلام در مورد نحوه آشنایش با اردوهای جهادی گفت: آشنایی من با طرح هجرت سازندگی از دیدن مستندی در صداو سیما که اردوهای جهادی دانشجویی را نشان می داد شروع شد و علاقه مند شدم تا در این طرح  شرکت کنم و خدمت کوچکی به محرومین انجام دهم.

,

 از اینرو با توجه به فعالیت در بسیج دانشجویی بستر و زمینه برایم فراهم شد و توانستم اولین بار در سال90 به عنوان سرگروه جهادی به روستاهای محروم علی آباد و فاضل آباد  اعزام شوم.

,

وی گفت : در همان سال 90توانستم به 8 روستا همراه با گروه های جهادی اعزام شوم و این اعزامها همچنان ادامه دارد.

,

اسلانی ادامه داد، در این مدت در مناطق محروم شهرستان گرگان، آق قلا، مینودشت و کلاله نیز توانستم چندین بار گرو جهادی اعزام کنم.

,

سمیه اسلانی همچنین دو سال پیاپی همرا با گروه جهادی وحدت که متشکل از دانشجویان شیعه و سنی است به روستای گوگ تپه2 ازتوابع شهرستان آق قلا اعزام می شود.

,

وی که امسال توانست عنوان گروه جهادی برتر را در جشنواره مالک اشتر کسب کند در مورد ویژگی گروه جهادی وحدت گفت:گروه وحدت همانطور که از نامش مشخص است شامل  دانشجویان جهادی شیعه و سنی است و روستایی هم که  برای اعزام در نظر گرفته شد منطقه ای بود که در آن  شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کردند.

,

این جهادگر برتر بسیجی، از فعالیتهای گروه جهادی وحدت نیز گفت: گروه جهادی وحدت متشکل از 12نفر از دانشجویان خواهر بودند که در زمینه های مختلف فرهنگی ،آموزشی ، بهداشتی، و اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته است.

,

وی دلیل اصلی کسب عنوان برتر در جشنواره مالک اشتر را فعالیت  گروه در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این طرح آموزشهای زیادی  در  راستای اقتصاد مقاومتی از قبیل آموزش چرم سازی،پرورش قارچ ،بافت شبه قالی و همینطور خیاطی داشته ایم.

,

سمیه اسلانی، همچنین امسال توانست  با مطالبه گری از مسئولین باعث حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان و سایر مسئولین شهرستانی در روستا شود تا با مشاهده مستقیم مشکلات، بتوانند  آنها را مرتفع کنند که  در این سفر یک روزه  نیز  قولهای مساعدی جهت رفع مشکل از سوی مسئولین داده شد که مورد پیگیری گروه جهادی نیز قرار می گیرد .

,

اسلانی،افزود: یکی دیگر از فعالیت منحصر به فرد گروه وحدت خواهران کمک به بهسازی مدارس بود که طی آن طراحی و نقاشی دیوار مدارس توسط جهادگران خواهر انجام شد.

,

وی برگزاری جلسات ویژه مذهبی برای اهل سنت و شیعه و حضور دانشجویان و مردم روستا در مراسمات را یکی دیگر از ویژگی های گروه وحدت دانست و خاطر نشان کرد: در همین راستا در جهت تقویت وحدت بین شیعه و سنی جشنواره غذاهای سنتی برای مردم فارس و ترکمن برگزار کردیم که با استقبال زیادی از سوی مردم روبرو شد.

,

این جهادگر برتر، برگزاری جشنواره هایی نظیر مالک اشتر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری اینگونه مراسمات موجب دلگرمی دانشجویان جهادی می شود چرا که با این کار عملکردها مورد ارزیابی قرار می گیرد و باعث می شود تا با مشاهده نقاط ضعف و قوت، گروه ها موجب نقد و داوری قرارگیرد.

,

اسلانی،درمورد انتخاب جهادگران گروه نیز گفت: با توجه به اینکه گروه وحدت یک گروه جهادی استانی می باشد بنابراین از تمام سطح استان و از دانشگاههای مختلف دانشجویان شرکت می کنند و حتی از ظرفیت دانشجویان غیر بومی نیز استفاده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه